کتاب دست پنهان

کتاب دست پنهان

کتاب دست پنهان نگاهی به تاریخچه، مبانی فقهی و بازتاب‌های قمه زنی در افکار عمومی و رسانه‌های بین‌المللی دارد.

تهیه و تنظیم کتاب: واحد پژوهش دفتر فرهنگی فخرالائمه(علیه السّلام)قم المقدسه

--------------------

این کتاب در هفت فصل گرداوری شده است:

فصل اول - اهمیت عزاداری برای سالار شهیدان(علیه السّلام)

فصل دوم - تاریخچه قمه زنی

فصل سوم - سیر تاریخی مقابله علما با انحرافات عزاداری

فصل چهارم - علل صدور فتوای عدم جواز قمه زنی از سوی عالمان

فصل پنجم - پرسش و پاسخ از علما و صاحب نظران درباره سؤالات رایج در موضوع قمه زنی

فصل ششم - چند کتاب خواندنی در موضوع عزاداری

فصل هفتم - مروری اجمالی برسوء استفادهٔ دشمنان تشیع از مسأله قمه زنی

مقدمه کتاب

(اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا زَیْناً وَ لَا تَکُونُوا شَیْناً جَرُّوا إِلَیْنَا کُلَّ مَوَدَّةٍ وَ ادْفَعُوا عَنَّا کُلَّ قَبِیحٍ.)

امام حسن عسگری (علیه ‏السّلام) فرمود: از خدا بپرهیزید و زینت ما باشید؛ نه مایه ننگ ما. با رفتار خود همة محبت‏ها را به سوی ما جلب کنید و [با رفتار مناسب خود] هر [نسبت] ناروایی را از ما دور کنید. بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۳۷۲

آنچه ائمه هدی(علیه ‏السّلام) از محبین و شیعیان خود انتظار دارند، هدایت همه ارادت ‏ها و دوستی ‏ها به سوی آنها و دفع هر قبیحی از ساحت قدسی آن انوار تابناک الهی است.

ارادت قلبی و ابراز احساسات خالصانه دوستداران اهل ‏بیت (علیه ‏السّلام) به محضر آن بزرگواران در طول قرون و اعصار، موجب شده جهانیان رفتار و منش ما را وسیله شناخت بزرگان دینمان بدانند. از این‏ روست که دشمنان مکتب اهل بیت نیز مترصد به دست آوردن نمونه‏ هایی از رفتارهای ما هستند که بتوانند با عرضة آن به افکار عمومی دنیا، نفرت و انزجار عمومی را بر ضد الگوهای دینی ما(علیهم صلوات ‏الله) برانگیزند. لذاست که می بینیم اکثر پایگاه‏های اینترنتی و شبکه ‏های تبلیغاتی استکباری از تصاویر شیعیانی که با رفتارهایی مثل قمه‏زنی، چهار دست و پا رفتن و... قصد عرض ارادت به امام حسین(علیه ‏السّلام) را داشته اند، سوءاستفاده و شیعیان را انسان‏هایی متوحش، غیرمنطقی و خشونت ‏طلب معرفی کنند و جنایات خود را در کشورهای شیعی تلاش برای کنترل و نظم ‏بخشی جامعه ‏ای غیرمتمدن و بدوی نشان می ‏دهند.

از سوی دیگر، سایت‏ های تبلیغی مسیحیت و وهابیت با ارائه این تصاویر، ذهن مخاطب را از فرصت فکر کردن به پذیرش مذهب متعالی و مترقی تشیع دور نگه می ‏دارند.

این مجموعه، ثمره تلاشی است برای شناخت تاریخچه، سیر تطورات و زمینه‏ های موضع ‏گیری فقهی و اجتماعی علما در مورد قمه ‏زنی و در آخر ارائه نمونه‏ هایی از سوءاستفاده دشمنان تشیع از آن.

امید که بصیرت دینی عزاداران حسینی و ارادتمندان آستان نورانی ائمه هدی(علیه ‏السّلام) موجب جلب رضای صاحب عزای واقعی، حضرت ولی‏ عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و زمینه ‏ساز ظهور حضرتش گردد.

۰ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

گنجینه عکس ارزشی

۱۹ آذر ۹۱ ، ۱۲:۵۰
سلام دوست عزیز ما یه سایت عکس ارزشی راه انداختیم
به همایت شما ارزشی ها نیاز داریم اگر امکانش بود سایت ما رو هم لینک بفرمایین

ممنون
گنجینه عکس ارزشی www.antidajjal.ir
یاعلی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها