باز هم خواهیم ایستاد

باز هم خواهیم ایستاد

در سال ۸۲ یک عدّه از نمایندگان مجلس(۱۱) نامه نوشتند به بنده؛ یک نامه‌ی واقعاً غیر منصفانه‌ای بود، خیلی غیر منصفانه بود. یک چیزهایی را گفتند، یک سؤالهایی از ما کردند که جوابش را خودشان باید میدادند؛ چون هم مجلس دست خودشان بود، هم دولت دست خودشان بود؛ باید آنها جواب میدادند، [امّا] از من سؤال کرده بودند! آن وقت مضمون آن نامه و خلاصه‌اش این بود که باید تسلیم بشوید وَالّا کارتان تمام است! مال سال ۸۲ است. تسلیم نشدیم، ایستادیم و ان‌شاءالله باز هم خواهیم ایستاد. خب، این کار دشمنان ما بود که مکرّر این کار را انجام دادند.

نامه معروف!

دیروز رهبری در سخنرانیش به نامه‌ای که بعضی از موجهین سال ۱۳۶۹ نوشته و گفته بودند که "نظام در لبه پرتگاه است" اشاره کرد.

اما این نامه رو چه کسانی نوشتند؟!

منظور رهبری نامه ۹۰ امضاییِ اعضای نهضت آزادی در اردیبهشت سال ۱۳۶۹ است که خطاب به هاشمی رفسنجانی نوشته بودند و با سیاه‌نمایی گفتند: «ملک و ملت به لبه پرتگاه وحشتناک ویرانی و نابودی رسیده است!»

بعضی از امضاکنندگان مشهور این نامه عبارت بودند از: مهدی بازرگان، نورعلی تابنده، محمد توسلی، یدالله سحابی، عزت‌الله سحابی، هاشم صباغیان، ابراهیم یزدی و...

نکته اینجاست که الان خیلی از امضاکنندگان نامه مُردند ولی جمهوری اسلامی در اوج اقتدار، هنوز پابرجاست.

نکته جالب دیگه هم این که بعد از اون نامه در کمیسیون برنامه و بودجه از رفسنجانی می پرسند: آقای سحابی دارای سوابق خوبیه، چرا بازداشتش کردید؟

هاشمی هم میگه:"پر رو شده بود، دادم رویش را کم کنند!"

✍️ علیرضا گرائی

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها