خدا حافظ مدینه

  • ۱۷۱۱

اکنون امام قلم و کاغذ برمی دارد و مشغول نوشتن می شود.او وصیت نامه خویش را می نویسد.امام می خواهد در آغاز حرکت،مطلبی بنویسد تا همه بشریت در طول تاریخ،بدانند که هدف امام حسین(علیه السلام) از این قیام چه بوده است.

آری!تاریخ باید بداند که امام حسین(علیه السلام) مسلمان است و از دین جد خود منحرف نشده است، همه جوانان بنی هاشم و یاران امام آماده حرکت هستند.

امام برای قیام علیه یزید، به مکه آمده است. افرادی که برای انجام عمره به مکه آمده اند،وقتی به شهر خود باز گردند این را به همشهریان خود می رسانند.

مردم کوفه، کینه ای سخت ازحکومت بنی امیه به دل دارند.به همین دلیل با شنیدن خبر قیام امام حسین(علیه السلام) فرصت را غنیمت شمرده و تصمیم می گیرند تا امام به شهر خود دعوت کنند.امام در فکر است،به رفتن می اندیشد یا به ماندن؟ آیا در این شرایط می توان به مردم کوفه اعتماد کرد؟

به همین دلیل تصمیم می گیرد برای آگاهی از جو کوفه سفیری به آن شهربفرستند و مسلم(علیه السلام) بهترین گزینه ی اوست. امام،مسلم(علیه السلام) را در آغوش می گیرد.صدای گریه امام بلند می شود . مسلم(علیه السلام) نیز اشک می ریزد. راز این گریه چیست؟ سفر عشق برای مسلم(علیه السلام) آغاز شده است.

امام نامه را به دست او می دهد و دستانش را می فشارد و می فرماید:"به کوفه رهسپارشوو ببین اوضاع مردم آنجا چگونه است." اونامه را می گیرد و بر چشم می گذارد و آخرین نگاه را به امام خویش می نمایدو بعد از وداع با همسر و فرزندانش به سوی کوفه حرکت می کند. پانزدهم رمضان است که مسلم(علیه السلام) به سوی کوفه می رود پس از طی بیست روز،پنجم شوال به کوفه می رسد. مردم کوفه به استقبال مسلم(علیه السلام) آمده و گروه گروه با او بیعت می کنند.آیا می دانید چند نفر با مسلم(علیه السلام) بیعت کرده اند؟ هجده هزار نفر.

او در طی سی و پنج روز به بررسی اوضاع کوفه می پردازد و شرایط را برای حضور امام مناسب می بیند و این نامه را برای امام می نویسد:"هجده هزار نفر با من بیعت کرده اند. هنگامی که نامه ی من به دست شما رسید،هرچه زود تر به سوی کوفه بشتابید."

مسلم(علیه السلام) این نامه را به یکی از یاران خود می دهد و از او می خواهد که هرچه سریع تر این نامه ی مهم را به امام برساند. فرستاده ی مسلم(علیه السلام) با شتاب به سوی مکه می تازید تا نامه را به موقع به امام برساند.

امام حسین(علیه السلام) می خواهد طواف وداع را انجام دهد. طواف خداحافظی با خانه خدا! اشک در چشمان یاران امام حسین(علیه السلام) حلقه زده است. آیا قسمت خواهد شد بار دیگر خانه خدا را ببیند؟ آیا بار دیگر، دور خانه خدا طواف خواهد کرد؟

حاجیان همراه خود قربانی می برند تا در منای قربانی کنند و اینجا امام حسین(علیه السلام) برای منای کربلا،قربانی شش ماهه می برد. او می خواهد درخت اسلام را با خون خود آبیاری کند.  

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">