پناهم ده از آتش دوزخ

پناهم ده از آتش دوزخ

به راستی که شیطان ، مهارم را در بدگمانی و سست باوری در دست دارد.از این رو، از هم جواری زشت او نسبت به خویش و پیروی من از او به شکایت آمده ام ، و از چیرگی او بر خویش ، پناه می جویم ، و در پیشگاه تو  زاری می کنم ، و از تو می خواهم که راه روزی ام را همواره و آسان گردانی! پس ستایش و سپاس تو راست بر نعمت های بزرگ و آغازیت ، و بر سپاسگزاری در برابر احسان و نعمت بخشی ات که بر من الهام فرمودی.

پس بر محمّد و دودمانش درود فرست ، و روزی ام را آسان گردان ، ومرا به هر مقدار که برایم مقدّر کرده‌ای،‌ قانع و سازگار ، و به سهمی که قسمت فرموده‌ای ، راضی و خشنود ساز ، و آنچه از نیروی بدنم که کاسته شده ، و از دوران زندگی‌ام که سپری گشته است ، در راه طاعتگزاری‌ات به حساب آور؛ زیرا که تو بهترین روزی دهندگانی!

خدایا! به تو پناه میبرم از آتشی که وسیلهٔ سختگیری بر نافرمانان ساخته‌ای، و کسانی را که از راه رضای تو روی برتافته‌اند ، به آن تهدید کرده‌ای؛ و از آن آتشی که پرتوش تاریکی،واندک آن ، دردناک و جانسوز، و دور آن نزدیک است؛ و از آن آتشی که بخشی از آن ، بخشی دیگر را می بلعد و پاره‌ای از آن، پاره ای دیگر می تازد؛ و از آن آتشی که استخوان ها را می گدازد و می پوساند، و ساکنانش را از آب جوشان می نوشاند؛ و از آتشی که برای زاری کنانش از عذاب چیزی کم نمیگذارد، بر کسانی که در برابرش خاشع و تسلیم اند، قدرت ندارن؛با ساکنان خود با سوزنده ترین عذاب ها و دردناک ترین کیفر ها و وخیم ترین عقوبت ها ملاقات می کند.

و پناه می برم به تو از کژدم های دهان گشوده دوزخ، و مارهای آن که با نیش های زهر آلودشان می زنند، و از آشامیدنی‌اش که اندرون ساکنان خود راپاره پاره می سازد، و دل ها را می شکافد، و قلبشان را از جای بر می کند؛ و از تو هدایت می طلبم به انجام دادن کاری که مرا از آتش دور می دارد و از عذاب آن، پس می راند.

خدایا! بر محمّد و دودمانش درود فرست، و مرا در پرتو فضل و رحمت خویش، از آتش دوزخ پناه ده، و به گذشت و عفو نیکوی خویش ، از لغزش هایم در گذر ، و خوارم مکن ای بهترین پناه دهندگان.

خدایا! تویی که بندگان خویش را از ناپسندی ها نگاه می داری، و خوبی ها را می بخشی، و آنچه بخواهی انجام می دهی، و تو بر هر چیز توانایی.

خدایا! هرگاه که یاد خیری از نیکوکاران به میان آید، بر محمّد و دودمانش درود فرست، و تا زمانی که شب و روز در گردش‌اند، بر محمّد و دودمانش درود فرست، درودی بی کران و بی پایان و بی شمار؛ درودی که فضا را سرشار و زمین و آسمان را لبریز سازد.رحمت و درود خداوند بر او باد تا خرسند گردد، و رحمت و درود خداوند بر او و دودمانش باد، پس از خشنودی او؛رحمت و درود  بی کران و بی پایان، ای مهربان ترین مهربانان!

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها