ویژگیهای آقای سید ابراهیم رئیسی

ویژگیهای آقای سید ابراهیم رئیسی

ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی؛ چرائی اصلح بودن ایشان

 1_اخلاق کریمه: از ویژگی‌های بارز آیت‌الله رئیسی، اخلاق نیکو، طبع نرم، خوشروئی و تخلق به اخلاق اسلامی است. مجموعه این صفات باعث شده حتی در نظر دشمنانش کریم و بزرگ جلوه دهد.

 ۲_مردمی‌بودن: در طول 42 سال خدمت ایشان در پست‌های مختلف، هیچگاه از مردم کناره نگرفته است. با مردم و در میان آنها بوده و چهره ‌به چهره و با متانت خاص به سخنان مردم گوش داده و گره‌گشائی کرده است. 

۳_ قاطعیت: آیت‌الله رئیسی در عین اینکه دارای طبع نرمی است، اما در احقاق حقوق مردم و مبارزه با فساد، چهره‌ای قاطع و مصمم از خود نشان داده است. 

۴_ آراستگی: از خصلت‌های زیبای دکتر رئیسی آراستگی ظاهری است. پوشش او علیرغم سادگی شیک و جوان‌پسند است و به آخوند خوش‌تیپ معروف است.

 ۵_پاکدستی: آیت‌الله رئیسی در زمره مسئولینی است که در زمینه مالی، در طول تمام مسئولیت‌‌ها تا کنون حتی یک نقطه خاکستری از وی مشاهده نشده و به پاکدستی شهره می‌باشد.  

۶_ثبات قدم در مسیر ولایت: ایشان همواره یاری صدیق برای امام خمینی و بعد از او برای مقام معظم رهبری بوده و بعنوان بازویی توانمند و بدون هرگونه لغزش و انحرافی به ولایت عشق ورزیده است.  

۷_حسن‌ادب: حسن ادب تا جائی اهمیت دارد که در ادبیات ما گفته شده: "ادب مرد به ز دولت اوست". ادب آیت‌الله رئیسی همواره مقدم بر مسئولیت او بوده است. 

۸_ دوری از آلودگی‌های قدرت: ایشان در طی مسئولیت‌های 42 سال گذشته، همواره جزو کسانی بوده که قدرت او را آلوده و مغرور نساخته و شخصیت او را تغییر نداده‌ است. آیت‌الله رئیسی، بر قدرت سوار بوده و از آن بعنوان ابزاری برای خدمت به مردم استفاده کرده و هیچگاه قدرت او را مغلوب نساخته است.

۹_ پرهیز از اشرافی‌گری: کسانی که از نزدیک با زندگی آیت‌الله آشنایی دارند، اذعان می‌کنند او اهل تجمل‌گرایی و کاخ‌نشینی نیست و همانند مردم عادی زندگی می‌کنند. او اشرافی‌‌گری را آفت مسئولیت می‌داند و بشدت از آن پرهیز می‌کند.

۱۰_تحول‌خواهی: یکی از بارزترین ویژگی‌های دکتر رئیسی تحول‌خواهی و نوآوری در زمینه مدیریت است. هرجایی که او قدم گذاشته بعد از مدتی تحول در جهت پیشبرد کارها کاملا مشهود بوده است.

روش مدیریتی ایشان کاملا منطبق بر نیاز روز و جامعه بوده و نوگرایی و چابک‌سازی مجموعه جزو برنامه‌های دائمی اوست. 

۱_کارآمدی: آیت‌الله نشان داده است در عرصه مدیریت فردی کارآمد و خلاق است. وی بشدت از ایستایی و آزمون و خطا پرهیز کرده و مجموعه‌های تحت مدیریت ایشان دارای پویایی و بهره‌وری بالا بوده است.

۲_ سلامت: سلامت نفس و طهارت روح از آیت‌الله رئیسی، فردی امین و درستکار ساخته است. مقام معظم رهبری در پیام انتصاب ایشان به ریاست قوه قضائیه، او را دارای سلامت و فقاهت معرفی می‌فرماید.

  ۳_ فقاهت: آیت‌الله رئیسی یک فقیه جامع‌الشرایط بوده و از مجتهدین مسلم و اساتید مبرز در زمینه فقه و علوم حوزوی می‌باشد.

۴_ امانتداری: امانتداری در مسئولیت‌های محوله و مسئولیت را امانتی بر گردن خود دانستن، از خصلت‌های شایسته آیت الله رئیسی است.  آیت‌الله رئیسی با اندوخته های علمی در حوزه و دانشگاه و تجربه‌های ارزشمند حاصله از 42 سال مدیریت در عرصه‌های مختلف، از دانش و تجربه کافی برای سکان‌داری قوه مجریه برخوردار است و بی‌تردید شایسته‌ترین فرد برای ریاست‌جمهوری اسلامی ایران است. ویژگی‌های بالا تردیدی در اصلح بودن آیت‌الله رئیسی باقی نمی‌گذارد  لذا از نخبگان در حوزه‌های مختلف انتظار می‌رود با حمایت از ایشان، زمینه را برای تشکیل دولت انقلابی، کارآمد و جوان فراهم سازند. 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها