ساعت آخر عمر امیرالمؤمنین(ع)

ساعت آخر عمر امیرالمؤمنین(ع)

وصیت امیرالمؤمنین(ع) وشاهدان

سلیم می‌گوید:در وصیت امیرالمؤمنین(ع)-هنگامی که به پسرش امام حسن(ع) وصیت فرمود - حاضر بودم.

حضرت بر وصیتش امام حسین(ع) و محمد و همهٔ فرزندانش و اهل بیتش و رؤسای شیعیانش را شاهد گرفت.

معرفی ائمه (ع) و سپردن و دایع امامت

سپس امیرالمؤمنین(ع)کتابها و اسلحه را به امام حسن (ع) سپرد و فرمود:پسرم ، پیامبر (ص)به من دستور داده به تو وصیت کنم و کتابها و اسلحه‌ام را به تو بسپارم همانگونه که پیامبر(ص) به من وصیت فرمود و کتابها و اسلحه‌اش را به من سپرد.آنحضرت به من دستور داده تا به تو امر کنم که وقتی مرگت فرا رسید آنها را به برادرت حسین بسپار.

سپس حضرت رو به امام حسین(ع) کرد و فرمود:پیامبر(ص) به تو دستور داده که آنها را به این پسرت پسپاری و در این حال حضرت دست نوه‌اش حضرت علی بن الحسین (ع) را که در سن کودکی بود گرفت و او را به خود نزدیک کرد و فرمود:«پیامبر(ص) به تو دستور داده که آنها را به پسرت محمد بسپاری.از قول پیامبر و از قول من به او سلام برسان».

کلام امیرالمؤمنین(ع) دربارهٔ ابن ملجم

سپس حضرت رو به پسرش امام حسن(ع) کرد و فرمود: پسرم، تو بعد از من صاحب اختیار مردم و صاحب اختیار خون من هستی.اگر بخشیدی حق توست، و اگر کشتی یک ضربت بجای یک ضربت که به من زده است بزن و او را قطعه قطعه مکن.

منبع حدیث:این حدیث در کتاب «غیبت»شیخ طوسی از امام باقر(ع) نقل شده و اول آن چنین است:امام باقر(ع) فرمود:این وصیت امیرالمؤمنین است،و این نسخه‌ای از کتاب سلیم‌بن قیس هلالی است.

۶ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

سلام بزرگوار
از مطلب شما استفاده کردیم
+ بروزیم با یک مطلب از امام خامنه ای
* منتظر نظراتون *

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها