دعای وداع امام سجاد(ع) با ماه مبارک رمضان

دعای وداع امام سجاد(ع) با ماه مبارک رمضان

ماه رمضان

بخشی از دعای وداع امام سجاد(ع) با ماه مبارک رمضان

خدایا هستند انسانهایی که ایمان در قلب و دل ایشان جای دارد و حرمتهای الهی را حفظ کرده اند و حدود الهی را رعایت نموده اند و از این رو آن چنان که سزاوار بود حق تو را در این ماه رعایت نمودند و حرمت روزه داری و شب زنده داری این ماه را که تو قرار داده ای مراعات کردند و حدود حلال و حرام آن را حرمت نگاه داشتند و از گناهان پرهیز داشتند و به خاطر آگاهی از پیامدهای منفی گناه برای سرنوشت بدانها نزدیک نشدند و با گفتار و رفتار و روابط خویش که بندگان را در معرض محبت و رضایت تو قرار می دهند به تو تقرب جستند.

پس تو نیز از آنان راضی شدی و با شفقت و مهربانی خویش از رحمت خویش بدانها بخشیدی و از عطای خود که برای پرهیزگاران مخلص قرار دادهای به ایشان پاداش دادی. اما تمام عطای تو به ایشان از روی فضل و عنایت توست نه سزاواری ایشان. زیرا بندگان هیچگونه حقی ندارند.

پروردگارا! از تو می خواهیم که مانند اینها را به ما نیز ببخشی و برای ما مضاعف بگردانی. زیرا عطا و بخشش تو تابع حساب و کتاب نیست که از نقصان گنجینه های خود بترسی. زیرا گنجینه تو پایانی ندارد و با فضل و عنایت تو از آن چیزی کاسته نمی شود. پروردگارا! عطای خود را که بندگانت در سایه رفاه و آسایش آن سعادتمندانه زندگی می کنند ادامه بده.

آیا واژگانی داریم که بتواند حق ستایش تو را ادا کند و آیا می توانیم به معنای بلند ستایش که از عهده فضل تو برآید برسیم؟ و آیا در ازای این همه کرمی که پایانی ندارد، می توانیم از تو بخواهیم که پاداش تمام روزه داران و شب زنده داران تا روز قیامت را به ما ببخشی؟

متن حدیث:
اللهم ومن رعی هذا الشهر حق رعایته وحفظ حرمته حق حفظها وقام بحدوده حق قیامها والتقی ذنوبه حق تقاتها أو تقرب إلیک بقربة أوجبت رضاک له وعطفت رحمتک علیه فهب لنا مثله من وجدک وأعطنا أضعافه من فضلک فإن فضلک لایغیض وإن خزائنک لاتنقص بل تفیض وإنه معادن إحسانک لاتفنی وإن عطاءک للعطاء المهنا اللهم صل عل محمد وآله واکتب لنا مثل أجور من صامه أو تعبد لک فیه إلی یوم القیامة..

دعای وداع با ماه مبارک رمضان با صدای حاج منصور ارضی برگرفته از سایت تبیان

وداع ۱


دریافت

وداع ۲


دریافت

وداع ۳


دریافت

وداع ۴


دریافت

۴ ۰ ۲ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۲)

سمیه ناصری

۱۷ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۳۲
چه زود گذشت.....هیچی نفهمیدم
رسیدیم به وداع....
ممنون که یه بار دیگه به ما فرصت شرکت تو مهمونیت رو دادی
.
ممنون بابت فایل صوتی  های ضمیمه
.
زنده باشید

پاسخ:

۱۷ مرداد ۹۲، ۰۰:۴۱
سلام
همیشه همینطور تا میایم عطر حضور توی این ماه مبارک را با عمق جانمان حس کنیم موقع وداع میشه
انشاالله بار دیگر هم فرصت حضور توی این ماه عزیز را داشته باشیم و بازم به مهمونی خدا دعوت بشیم
.
ممنون از حضورتان
سلامت باشید

با سلام و قبولی طاعات...
خدایا اگر هنوز پاک نشدیم در این چند ساعت باقیمانده از ماه رمضان به خاطر حضرت مهدی فاطمه از ما بگذر و این ماه رمضان را آخرین ماه رمضان ما قرار نده....
امسال که قسمت نشد توفیق نداشتیم به مجلس حاج منصور ارضی بریم،بابت فایلهای صوتی ممنون...
التماس دعای فرج...

پاسخ:

۱۷ مرداد ۹۲، ۰۲:۳۴
سلام، ممنون، طاعات قبول
الهی آمین، الهی آمین
خواهش میکنم
اللهم عجل لولیک الفرج


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها