شبیخون فرهنگی +فیلم و عکس

شبیخون فرهنگی +فیلم و عکس

شبیخون فرهنگی چیست؟

پاسخ: یعنی دشمن یک هجوم فکری اعتقادی و اخلاقی (فرهنگی) ناگهانی و غافلگیرانه را متوجه یک ملت می کند تا باورها و اعتقادات و اخلاق آن جامعه را متلاشی کرده و یا حداقل از کار آیی لازم باز دارد. و این شبیخون شیوه های خاص کارشناسی شده خود را همراه دارد و در واقع جنگی تمام عیار نه با تسلیحات نظامی بلکه با موضوعات فرهنگی است.

بیانات رهبر در دیدار جمعى از مردم آذربایجان‌ شرقی ۱۳۸۷/۱۱/۲۸

    بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
 
 امروز ملت ما در مقابل خود یک جبهه‌ى گسترده‌اى را ملاحظه میکند که با همه‌ى توان خود درصدد این است که انقلاب اسلامى را از خاصیت و اثر ضد استکبارى بیندازد. از اول پیروزى انقلاب، همان جبهه سعى‌اش این بود که نگذارد جمهورى اسلامى که مولود انقلاب است، پا بگیرد؛ همه‌ى تلاش خودشان را کردند که جمهورى اسلامى را از بنیان نگذارند رشد کند، و البته نتوانستند. اقدام سیاسى کردند، محاصره‌ى اقتصادى کردند، جنگ تحمیلى را هشت سال بر این ملت تحمیل کردند، دشمنان این ملت را تجهیز کردند، وسوسه‌هاى درونى را به جان انقلاب و نظام جمهورى اسلامى انداختند، نتوانستند. به این نتیجه رسیدند که نظام جمهورى اسلامى را نمیشود ساقط کرد؛ چون مدافع آن، حامى آن، سینه‌هاى سپرکرده‌ى مردم مؤمن است؛ میلیونها انسان مؤمن این نظام را نگه داشته‌اند.
این را استکبار فهمیده است. همین راهپیمائى‌ها، همین 22 بهمن امسالِ شما مردم، این یک نمایش بسیار باشکوه و پرعظمت بود. پیشرفتهاى علمى، حضور جوانها در صحنه‌هاى مختلف، شعارهاى انقلاب که خوشبختانه زنده‌تر از پیش شده است - کسى از مسئولین با شرمندگى نسبت به شعارهاى انقلاب مواجه نمیشود؛ افتخار میکنند به استقلال، به آزادى، به اسلام، به این قانون اساسى معتبر و پرمغز و پرمعنا - نشان میدهد که نظام را نمیشود تکان داد. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که باید از محتواى نظام هر چه میتوانند کم کنند.
همه بدانند که امروز دشمنان نظام جمهورى اسلامى از برکندن این بنیان مستحکم، احساس عجز میکنند؛ سعى‌شان این است که به وسائل گوناگون، به دست خودِ کسانى که تو این انقلاب بودند و هستند، از این محتوا ذره ذره بکنند. جمهورى اسلامى، اسمش جمهورى اسلامى باشد، اسمش نظام انقلابى باشد، اما از محتواى اسلام، از محتواى انقلاب در آن خبرى نباشد. اسم چه ارزشى دارد؟ محتوا لازم است؛ محتوا مهم است. وظیفه‌ى من، وظیفه‌ى شما این است که از محتواى انقلابى، از اصول با ارزشِ انقلاب دفاع کنیم و نگذاریم این مبانى با ارزش و این ارزشهاى والا نادیده گرفته بشود؛ این وظیفه‌ى ماست.
نمونه هایی از این شبیخون فرهنگی
سریال اولین انتخاب که چند وقتی از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش میشود.

اولین انتخاب

فیلم سینمایی یکی برای همه یکی از فیلم های است که در این چند سال پروانه ساخت گرفته است.

یکی برای همه
صحبت های جدید اقای هاشمی رفسنجانی درمورد سوریه


 وزیر و  سخنگوی دولت تدبیر و امید در شبکه های اجتماعی فیلتر شده توسط جمهوری اسلامی ایران.
ظریف در تویتر
دختری در پای این پیام اظهار داشت: "این عید زیباتر بود اگر شما به رد کردن هولوکاست توسط ایران پایان می دادید". ظریف هم در پاسخ به او نوشت: "ایران هیچ گاه هولوکاست را رد نکرده است. مردی که تصور می شد اینطور فکر می کند حالا رفته است، سال نو مبارک". این پیغام ظریف در نوع خود در جمهوری اسلامی بی سابقه بود.

۵ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

سلام
فیسبوک اگه فیلتر برای همه فیلتره
چرا اینا رفتن تو این شبکه فعالیت میکنند.؟
پس اگه اینجوره فیلترش و دارید ما هم استفاده کنیم!


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها