امنیت پیام رسان سروش

امنیت پیام رسان سروش

امنیت پیام رسان سروش

پیام رسان سروش به عنوان اصلی ترین و محبوب ترین پیام رسان داخلی محسوب می شود که اتفاقا طراحان آن عقیده دارند که پیام رسان آن ها امن ترین پیام رسان ایرانی نیز محسوب می شود. اما اینکه این ادعا تا چه میزان حقیقت دارد بر می گردد که باگ ها و ضعف های امنیتی که تاکنون از این پیام رسان کشف شده و آیا این که این باگ ها رفع شده اند یا خیر. پیام رسان سروش از لحاظ دسترس پذیری در وضعیت مطلوبی به سر می برد اما از لحاظ محرمانگی داده ها طبق بررسی های صورت گرفته نتوانسته چندان دل مخاطبین خود را بدست بیاورد. این پیام رسان در تازه ترین بررسی، شماره موبایل های کاربران خود را به عنوان آی دی استفاده نموده بود که همین عامل و عدم رمزنگاری روی کل packet ارسالی سبب شد تا شماره موبایل های بسیاری از افراد که جزو محرمانگی آن ها محسوب می شد، فاش شود.

سروش در زمینه رمزنگاری پیام ها از پروتکل های نسبتا مطرحی استفاده نموده که تاکنون شکسته نشده و در وضعیت خوبی بسر می برند. این پیام رسان کل محتوای پیام ارسالی را رمز کرده و فقط گیرنده و فرستنده پیام می توانند به محتوای آن دسترسی داشته باشند. اما چون کل بسته ارسالی در این پیام رسان رمز نشده است، ممکن است اطلاعاتی مثل همین شماره تلفن های افراد به خطر بیفتد. اما در کل می توان به امنیت سروش بدون در نظر گرفتن باگ های احتمالی، نمره قابل قبول داد.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها