ناموس

ناموس

حجاب

خاطره‌ ای از‌یک‌ دانشجو!!!

سر کلاس، بحث این بود که چرا برخی از پسرهایی که هر روز با یک دختری ارتباط دارند،دنبال دختری که تا به حال با هیچ پسری ارتباط نداشته برای ازدواج می‌گردند!اصلاً برایمان قابل هضم نبود که چنین پسرهایی دنبال این طور دخترها برای زندگی‌شان باشند!

همان وقت استادمان خاطره ای از خودش تعریف کرد:

ایشان می‌گفتند،من در فلان دانشگاه،مشاور دانشجوها بودم.‌روزی دختری که قبلاً هم با او کلاس داشتم وارد اتاقم شد.‌سر و وضع مناسبی از لحاظ حجاب نداشت.سرکلاس هم که بودیم مدام حرف‌های دیگران را به تمسخر می‌گرفت وبا پسرها بحث میکرد وبگو‌بخند داشت.‌دختر‌شوخی بود‌ درعین‌حال،‌ظاهر شادی داشت.

سلام کرد و گفت:

حاج آقا من میخواستم در مورد مسأله‌ای با شما صحبت کنم؛اجازه هست؟

گفتم بفرمایید وشروع کرد به تعریف کردن:

«راستش‌ حاج آقا توی کلاس،من خاطر یه پسر‌رو میخوام، ولی اصلاً روم نمیشه بهش بگم.میخوام شما واسطه بشید و بهش بگید.آخه اونم مثل خود من،خیلی راحت باهام صحبت میکنه و شوخی میکنه. روحیاتمون به هم میخوره.با هم بگو بخند داریم. از چشم‌هاش معلومه اونم منو دوست داره؛ولی من روم نمیشه این قضیه رو بهش بگم. میخواستم شما واسطه بشید و این قضیه رو بهش بگید.»

حرفش تمام شد و سریع به بهانه اینکه کلاسش دیر شده از من خداحافظی کرد و رفت.

در را نبسته، همان پسری که دختر به‌خاطر او با من سر صحبت رو باز کرده بود وارد اتاق شد.

به خودم گفتم حتماً این هم به خاطر این دختر آمده.چقدر خوب که خودش آمده و لازم هم نیست من بخواهم نقش واسطه رو بازی کنم!

پسر،حرفش را اینطور شروع کرد که:

«من در کلاسهایی که می‌روم،دختری چشم من رو بد جور گرفته،میخواهم بهش درخواست ازدواج بدم، ولی اصلاً روم نمیشه و نمیدونم چطوری بهش بگم!»

بهش گفتم اون دختر کیه؟ گفت:«خانم فلانی!»

چشم‌هام گرد شد! دختری رو معرفی کرد که در دانشکده به«مریم مقدس»‌معروف بود!!

گفتم:‌تو که اصلاً به این دختر نمیخوری!‌من باهاش چند تا کلاس داشتم؛‌این دختر خیلی سرسنگین و سر به زیره؛ بی‌زبونی و حیایی که اون داره من تا الان توی هیچ کدوم از دختر‌های این دانشکده ندیدم؛ ولی تو ماشاءالله روابط عمومیت بیسته!‌فکر میکنم خانم فلانی(همون دختری که قبل از این پسر وارد اتاق شد و از من خواست واسطه میان او واین پسر شوم)‌ بیشتر مناسب شما باشه.

نگذاشت حرفم تمام شود و شروع کرد به پاسخ دادن:

«من از‌دخترهایی که خیلی راحت با نامحرم ارتباط برقرار میکنن بدم میاد.من دوست دارم زن زندگی‌ام فقط مال خودم باشه. دوست دارم بگو بخندهاشو با مرد زندگیش بکنه. حالا شما به من بگید با دختری که همین الان قبل از ازدواج هیچی برای مرد آینده اش جا نذاشته من چطوری میتونم باهاش زندگی کنم؟!

من همون دختر سربه زیر سرسنگین رو میخواهم که لبخندشو هیچ مردی ندیده؛ همون دختری رو میخوام که میره ته کلاس میشینه و حواسش به جای این که به این باشه که کدوم پسر حرفی میزنه تا جوابش رو بده، شیش‌دنگ به درسشه و نمراتش عالیه! همون دختری که حجب و حیاش باعث شده هیچ مردی به خودش اجازه نده باهاش شوخی کنه و من هم به خاطر همین مزاحم شما شدم؛چون اونقدر با وقاره که اصلاً به خودم جرأت ندادم مستقیم درخواستم رو بهش بگم. »

۴ ۰ ۷ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۷)

محمد جواد مهرورز

۲۳ فروردين ۹۲ ، ۰۲:۲۵
اون چیزی که یک مرد رو برای زندگی به سمت یک زن جذب میکنه زیبایی زن نیست؛

بلکه "وقار" و "حیا" ی یک زن هست.

این در ذات مرد نهاده شده.

چون هر مردی با هر اعتقادی, زن رو فقط برای خودش می خواد.

مگر اینکه بر اثر گناهان زیاد غیرت در او وارونه شده باشه.


سلام؛
ممنون.
یا زهرا

پاسخ:

۲۳ فروردين ۹۲، ۱۰:۱۹
سلام
با تشکر از حضورتان

قشنگ بود

سلام
خاطره جالبى بود

خیلی از دختر خانم های ما هنوز نمی دونند که این مدل رفتارشون،جز برایِ سوء استفاده ی همون تیپ آقایون چیز دیگری نیست.

پاسخ:

۲۳ فروردين ۹۲، ۱۶:۰۲
سلام
با شما موافقم
ممنون از حضورتان

متاسفانه اون فردی که (پسر یا دختر) هزاران اشتباه کردن می خوان همسرشون اشتباه نکرده باشه و چون توی زندگی مجردی همیشه دچار شکاکیت بودند حالا می خوان جبران بشه و زندگی متاهلی سخت نباشه.
اما این کار اتفاق نمی افته و خداوند فرد پاک رو با فردی غیر پاک قرار نمی ده... . مگر اینکه در درگاه خدا توبه کرده باشه و از کارهای قبل پشیمان.

پاسخ:

۲۳ فروردين ۹۲، ۲۱:۱۴
سلام
ممنون از حضورتان
قطعا چنین دختر پاک و باحیایی به چنین فردی جواب مثبت نخواهد داد.
ولی این یک واقعیته که اغلب پسرانی که چنین روابطی دارند برای ازدواج دنبال دختری که تا به حال با هیچ پسری ارتباط نداشته می‌گردند.یا اگر با همان دوستان خود ازدواج کنند.آنها را نسبت به زندگی مجردیشان محصورتر می‌کنند. به ندرت در بینشان زوج های خوشبخت دیده می‌شود.

سلام .موافقم درسته و جالب بود.
ولی ای کاش آن مشاوره به پسر میگفت که خداوند فرموده زنان پاک در کنار مردان پاک .

پاسخ:

۲۶ فروردين ۹۲، ۰۸:۳۸
سلام
سوره نور،آیه ۲۶
الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ أُوْلَئِکَ مُبَرَّؤُونَ مِمَّا یَقُولُونَ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ کَرِیمٌ
ممنون از حضورتان

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام خاطره ی جالبی بود منم با آیه ی سوره ی نور موافقم امابرادروخواهرمن اگرکسی گناهکارباشه باتوبه ی خالصانه میتونه دوباره برگرده وبهترینهاروخدابهش میده ولی من موندم آدم توبه میکنه خدامیبخشه ولی بنده ی خداکه توجریان گناه نیست فقط یه چیزی شنیده به طرف به دیده ی **** **** میکنه بیایید باهم نظرمونودر مورد آدماعوض کنیم همیشه حسن ظن داشته باشیم بدنیست ببخشید طولانی شد .یاعلی

پاسخ:

۲۹ شهریور ۹۳، ۱۷:۳۷
سلام
بله همیشه راه توبه باز است و توبه از درهای بزرگ لطف و رحمت الهی و موهبتی آسمانی است . انسان که مرتکب گناه شده واجب است که فورا توبه کند و روح تیره شده خود را با آب توبه واستغفار صیقل دهد.

وچقدر خوبه که کسانی که نگاهای بد به افرادی که قبلا گناهی انجام دادند والان واقعا توبه کردند رفتارها و نگاهاشونو رو تغییر بدهند. چقدر خوبه اگه رفتاری رو تغییر میدهیم به خاطر خدا تغییر بدهیم.


سوره زمر آیه۵۳
(قُلْ یا عِبادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلى أَنْفُسِهِمْ لاتَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیم).
«به آنها بگو اى بندگان من که بر خودتان اسراف و ستم کرده اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را مى بخشد که او بخشنده و مهربان است»




ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها