توافق لوزان مطابق صلح حدبیه است?

توافق لوزان مطابق صلح حدبیه است?

با سلام و ادب خدمت همسنگران گرامی ام در جبهه سایبری
یا شرایط فعلی وضعیت هسته و اوضاع توافق لوزان مطابق صلح حدبیه است یا ماجرای حکمیت جنگ صفین؟؟!! 
منشاء این سوال از اینجا ناشی می شود که برخی سکوت رهبری را دال بر موافقت با این اقدامات می دانند . در این مقال به خاطر رعایت اختصار از جنبه های فنی موضوع هسته ای گذر می نماییم .فقط ذکر این نکته ضروری است که اگر به خاطر داشته باشید اقای صالحی چندی پیش کف نیاز کشور برا غنی سازی را 190 هزار سو جهت تامین نیاز نیروگاه اتمی بوشهر و اب سنگین اراک و راکتور تحقیقاتی دارویی تهران عنوان نمود که معادل سانتریفیوژ مورد نیاز برای این کار در نسل های یک و دو سه متغیر است در نسل یک غریب به 60 هزار عدد اما میانگین آن حد اقل بین بیست تا سی هزار سانتریفیوژ مورد نیاز است . 
حال حضرات با کدام منطق علمی راضی به حد اگثر6000 سانتریفیوژ نسل یک و دو شده اند ! الله اعلم . 
شاید گفته شودغربی ها نیاز مارا تضمین کرده اند . خب یادتان هست زمان احمدی نژاد وقتی که نیاز مبرم به سوخت را کتور تحقیقاتی تهران داشتیم هیچ کشوری حاضر به تامین سوخت نشد و ماجرا بدانجا کشید که رییس جمهور وقت با اتمام حجت به غربی ها دستور ساخت و غنی ساز تا 20 درصد را صادر و نیاز داخلی را تامین نمود ، با این اوصاف چه تضمینی وجود دارد که فردا در موقع ضرورت دست ما را در حنا نگذارند و با شرایطی که پذیرفته ایم برای رسیدن به خود کفایی در این زمینه حد اقل به سه چهار سال زمان نیاز داریم .
و اما بعد ...
برخی ماجرای صلح حدبیه و برکات آن را ذکر می کنند غافل از اینکه صلح حدبیه یک استثناء است و پیامبر نه به نیت جنگ بلکه به نیت زیارت و عمره با غریب به 1300 نفر از یاران بدون تجهیزات و اقل سلاح های جنگی روانه مکه شد همراه با شترهایی برای قربانی در مناسک عمره و در روز ی از روزها فرمود: «از شما بر مرگ بیعت مى‏گیرم. نباید فرار کنید. باید آن‏قدر بجنگید تا پیروز و یا کشته شوید!» یعنی تا پای جان از اسلام دفاع کنند و و در جایی فرمودند 
«ما برای جنگ با کسی نیامده‏ایم و هدف ما عمره است و اگر نخواهند، به خدایی که جان ما به فرمان اوست، با آنها در کار دین خویش می جنگم تا جان بدهم یا فرمان خدا اجرا گردد.»
و در بیان کلام خدا داریم 
و اگر کافران در سرزمین حدیبیه با شما پیکار می کردند، به زودی فرار می کردند، سپس ولی و یاوری نمی یافتند* این سنت الهی است که در گذشته نیز بوده است و هرگز برای سنت الهی تغییر و تبدیلی نخواهی یافت.
 در اسلام در برخورد با دشمنان جنگی اصل بر جهاد است و مصالحه و صلح فقط بخاطر مصالح مسلمین و در اختیار حاکم جامعه اسلامی ( ولی فقیه )است. و حتی گروهی از مشرکین مکه را که اسیر گرفته بود به نیت اثبات ادعای اولیه مبنی بر عمره آزاد کرد .و دستور صلح بطور اخص با وحی بر پیامبر نازل شد . یعنی ابدا قابل قیاس بر وقایع امروز نیست . 
  در تاریخ انقلاب داریم در جایی امام روح الله در پاسخ کسانی که قائل به محدود بودن حیطة استکبارستیزی بودند فرمودند«اینهایی که گمان می‏کنند که اسلام نگفته است «جنگ جنگ تا پیروزی»... درست می‏گویند! قرآن می‏فرماید: «قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَکُونَ فِتْنَةٌ»؛ همة بشر را دعوت می کند به مقاتله برای رفع فتنه؛ یعنی«جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم». این غیر از آنی است که ما می‏گوییم؛ ما یک جزء کوچکش را گرفته‏ایم... یعنی باید کسانی که تبعیّت از قرآن می‏کنند، در نظر داشته باشند که باید تا آنجایی که قدرت دارند، ادامه به نبردشان بدهند تا اینکه فتنه از عالم برداشته شود. این، یک رحمتی است برای عالم... برای این که، فتنه در عالم اگر نباشد، همة عالم در آسایش‏اند. اگر چنانچه آنهایی که مستکبر هستند، با جنگ سر جای خودشان بنشینند، این رحمت است بر آن امّتی که آن مستکبر بر او غلبه کرده است.»
اما جالب است بدانیم که در ماجرای جنگ صفین با خدعه عمرعاص و قران بر نیزه تعداد 12000 نفر از یاران امام علی در برابر وی قرا گرفتند تا بدانجا که با تهدید ، علی را وادار کردند که به مالک دستور برگشت بدهد . در واقع نیرنگ عمروعاص ظاهر فریبنده ای داشت که بسیار از لشکر رافرفیفت و برخی نیز دچار شک و تردید شدند . 
 یعنی تصمیم و موضع مردم در قبال مسایل امروز همین اندازه اهمیت دارد همان امامی که به دانش هسته ای و دانشمندان شهید این عرصه و عملکرد دولتمردان ان روز در این خصوص افتخار می کرد امروز علیرغم تکرارو اصرار به بی نتیجه بودن مذاکرات و خوشبین نبودن و اعتماد نداشتن به این مذاکرات و دشمن مکار، اما امروز سخنش بر زمین است و شنونده ای نیست که فرمانبردار باشد و هیچ کس حاضر نیست خودش و ابرویش را برای زدودن غبار این شبهه خرج ولایت کنند بلکه همه پشت اقا سنگر گرفتنه اند تا هر وقت اقا موضعی گرفتند اینها هم نهایتا تایید کنند . 
 اما تایید و عدم تایید ما امامی را که مجبور به نوشیدن جام زهر هسته ای شده باشد چه سود ؟!
راستی چقدر قضاوت در باره بی کفایتی زمامداران تاریخ بخصوص در ماجرای ترکمن چای و گلستان آسان است اما در ماجرای توافق ژنوچای ما کجای واقعه ایم؟! 
نکند مکر روباهان کار ساز شود  
عوام را هم به هوای ارزانی و اسان شدن شرایط زندگی بعد رفع تحریم ها فریفته اند . و عوام خوش خیال هم بر این باورند که واقعا با رفع تحریم ها چه گشایشی در زندگی آنها رخ خواهد داد در حالی که اگر امریکا طبیب بود سر خود دوا می نمود.و اصلا چه تضمینی بر حرف این گرگ های درند وجود دارد .  
با تقدیم احترام 
صابر شعیب

۱ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

 باسلام .

رویش معرفت ؛ وبلاگی برای آشنایی بهتر با رشته علوم انسانی.

سری به وبلاگ ما بزنید:http://rouyesh790.blog.ir/

درضمن ممنون از وبلاگ خوبتون


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها