بشارت عیسی به آمدن حضرت مهدی(عج):

بشارت عیسی به آمدن حضرت مهدی(عج):

حضرت عیسى (علیه السّلام) و بشارت‌ او:

بشارت عیسى (علیه السّلام ) به آمدن پیامبر اسلام ( صلّى الله علیه و آله ) وامام مهدى(علیه السّلام )

روزى حضرت عیسى (علیه السّلام ) از سرزمین اردن به طرف بیت المقدس مى‌رفت، در مسیر راه به همراهان فرمود: در فلان جا الاغى همراه کره‌اش مى‌چرخد، آن را به این جا بیاورید.

همراهان رفتند و الاغ را آوردند. عیسى (علیه السّلام ) بر آن سوار شد و به شهر اورشلیم وارد گردید و در آن جا از چند نفر که بیمارى سختى داشتند عیادت کرد و به اذن خدا به آنها شفا داد. سپس وارد بیت المقدس گردید، در آن جا بعضى از آن حضرت پرسیدند: «اى رسول خدا! به ما خبر بده که پایان دنیا چگونه است و کى خواهد بود؟»

عیسى(علیه السّلام ) : «به شما خبر مى‌دهم که بعد از من پیامبرى خواهد آمد که نام او احمد  صلّى الله علیه و آله )(۱) است. یکى از فرزندان او (حضرت مهدى (علیه السّلام )) حجّت خدا بر انسانها خواهد بود. او قیام مى‌کند و جهان را همان گونه که پر از ظلم و جور شده، پر از عدل و داد مى‌نماید و من در زمان او از آسمان فرود مى‌آیم و ظهور من، نشانه ظهور قیامت خواهد بود.»(۲)

------------------------------

۱- بشارت عیسى (علیه السّلام ) به آمدن پیامبر اسلام ( صلّى الله علیه و آله ) به نام احمد ( صلّى الله علیه و آله ) در آیه ۶ سوره صف آمده است و در کتاب انجیل این بشارت به نام «فار قلیط» است که ازنظر فرهنگ یونانى به معنى «شخص مورد ستایش» معادل احمد و محمد( صلّى الله علیه و آله ) است.


۲- تاریخ انبیاء، ص ۷۳۰؛ در روایات اسلامى، آمده که هنگام ظهور حضرت مهدى (علیه السّلام )، حضرت عیسى (علیه السّلام ) از آسمان به زمین فرود مى‌آید و در بیت المقدس پشت سر آن حضرت نماز مى‌خواند و از یاران آن حضرت شده و پیروانش را به پذیرش رهبرى او دعوت مى‌نماید و موجب تقویت و گسترش امر آن حضرت مى‌گردد و بر فراز گردنه «اَفیق» بیت المقدس، حربه‌اى در دست دارد و در قتل دجّال شرکت مى‌کند و در صف نماز، امام مهدى (علیه السّلام ) به او مى‌گوید: «به پیش برو تا به تو اقتدا کنیمعیسى (علیه السّلام ) مى‌گوید: «شما خاندانى هستید که براى هیچ کس تقدم بر شما روا نیست.» (منتخب الاثر، باب ۴۸، ص ۳۱۶ و ۳۱۷).

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها