سیدالساجدین...

سیدالساجدین...

میدانیم زندگی امیرالمومنین (علیه السلام) پر تلاطم بود. در نهج البلاغه می فرماید : " صبر نمودم در مصایب نظیر کسی که خاری در چشم و استخوانی در گلو داشته باشد ".

ولی زندگی امام سجاد (علیه السلام) از زندگی امیرالمومنین(علیه السلام) بسیار پر تلاطم تر بود،آن حضرت در بحبوحه جنگ صفین به دنیا آمد . در زمان معاویه و آن جنایاتش پرورش پیدا کرد . معاویه را با کشتارهای دسته جمعی شیعیان ، سب امیرالمومنین(علیه السلام) در خطبه ها و بعد از نمازها دیده است .

بعد حماسه کربلا و اسارت ، که هر روز آن چند بار مرگ است ، مجلس ابن زیاد و مجلس یزید را با اهل بیت پدرش پشت سر نهاد . قضیه حره که ننگی است بر دامن مسلمانان را مشاهده کرد.

یزید در سال دوم سلطنت ، شخصی را با پنج هزار لشکر به مدینه فرستاد و دستور قتل عام داد و سه روز مدینه را برای لشکریان خود مباح اعلا م نمود.

او شاهد قضیه عبدالله بن زبیر است که همه بنی هاشم و من جمله محمد بن حنفیه را در شعب ابی طالب جمع نمود که بسوزاند ، وچون دشمن رسید موفق نشد ؛

شاهد مروان بن حکم بود که دشمن سر سخت اهل بیت بود ؛ شاهد حکومت عبدالملک مروان با فرماندارش حجاج بن یوسف ثقفی است.

زندانی زندان حجاج بن یوسف است که در میان بیابانی ، پنجاه هزار زندانی در آن زندان بود و دمیری در حیات الحیوان می گوید: " خوراک آنها دو قرصه نان بود که بیشتر آن خاکستر بود .

شاهد کشتار بیشتر از صد هزار نفر بود به جرم دوستی با اهل بیت.....

پنجاه و هفت سال در این دنیا زندگی کرد ولی هر روز از آن برای آن یزرگوار قتلگاهی بود..

                                       ایام شهادتش بر عموم آزادگان تسلیت باد...

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها