ضریح جدید امام حسین (علیه السّلام)

ضریح جدید امام حسین (علیه السّلام)

سوال – در مورد ضریح جدید امام حسین (علیه السّلام) که می خواهد به عراق برود، عده ای می گویند که این ضریح هنوز به قبر امام متبرک نشده است، پس چرا این قدر شور و هیجان برای زیارت این ضریح وجود دارد ؟

پاسخ – یک چیزهایی وجود دارد که تبرک است مثل شخصیت ها و انبیاء یا سنگ های کعبه و مسجد الحرام یا قرآن .در قرآن حضرت عیسی را مبارک معرفی کرده است یا باران یا کعبه را بعنوان تبرک معرفی کرده است . تبرک یعنی چیزی پیش خدا مبارک است و ما آنرا وسیله قرار می دهیم و برای قرب به خدا از آن استفاده می کنیم. یک نمونه آن ضریح ائمه هستند. کسی نمی تواند در تبرک اینها تردید کند زیرا منسوب به امام است .در قرآن داریم : صندوقی که موسی را در آن گذاشتند مایه ی آرامش است .این صندوقچه از چوب بوده است .در قرآن داریم که پیراهن یوسف هم تبرک بود.

حالا می گویند که وقتی این ضریح هنوز روی قبر امام حسین (علیه السّلام) قرار نگرفته است تبرک نیست. پیامبر (صلیّٰ الله علیه وآله) هنوز متولد نشده است که حضرت آدم به پیامبر صلوات می فرستد و به او متوسل می شود. این ضریح منسوب به امام حسین (علیه السّلام) است و هر چیزی که به امام منسوب باشد تبرک است. به اعتبار اینکه این ضریح روی قبر امام حسین (علیه السّلام) قرار خواهد گرفت، تبرک است.

وهابی ها هزاران نفر را در موزه ای می برند تا از پرده ای که هنوز روی کعبه نصب نشده است بازدید کنند و نخ های آن پرده ی نصب نشده را بعنوان تبرک به مردم می دهند .حالا چرا بازدید مردم از ضریحی که ساخته شده است اشکال دارد ولی بازدید از پرده ی در حال بافت کعبه که هنوز روی کعبه قرار نگرفته است اشکالی ندارد؟ این اشکال ها می خواهد ریشه ها را بزند. اینها می خواهند اصل اسلام را زیر سوال ببرند. فردی به معاویه گفت: که چرا این قدر سادات را اذیت می کنی ؟معاویه گفت که باید نام اشهدان علی ولی الله را پاک کنیم زیرا اسم این شخص در کنار نام خداست .

معاویه با امام حسن (علیه السّلام) و امام حسین (علیه السّلام) مشکل نداشت بلکه با اصل اسلام مشکل داشت .کسانی که این حرفها را می زنند با اصل شیعه و انسجام آن مشکل دارند. مثلا کسی که دارد می رود کربلا او را می بوسند و بدرقه می کنند زیرا می خواهد به کربلا برود ولی هنوز که نرفته است .مردم با دیدن این ضریح می گویند: السلام علیک یا اباعبدالله .

رسول خدا (صلیّٰ الله علیه وآله) فرمودند : حرارت کربلا در دلها وجود دارد و از بین نمی رود. امسال علی رغم گرانی و مشکلات اقتصادی، عزاداری ها خیلی پرشور برگزار شد. این شبهات لطمه ای به عقاید مردم وارد نمی کند.

احادیثی که در داخل ضریح جدید کار شده است:

پیامبر اکرم(صلیّٰ الله علیه وآله) فرمود: « إنّ الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاه »، حسین (علیه السّلام) چراغ هدایت و کشتی نجات است.

پیامبر اکرم((صلیّٰ الله علیه وآله) فرمود: « أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَیْناً ».دوستدار حسین محبوب خداست.

پیامبر اکرم(صلیّٰ الله علیه وآله) فرمود: « حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْن». ‌حسین از من و من از حسینم.

امام صادق (علیه السّلام) فرمود: «إنّ زیاره الحسین (علیه السّلام) أفضل ما یکون من الأعمال»، زیارت امام حسین (علیه السّلام) بهترین اعمال است.

امام صادق (علیه السّلام) فرمود: مَنْ أَتَى قَبْرَ الْحُسَیْنِ (علیه السّلام) تَشَوُّقاً إِلَیْهِ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْآمِنِینَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ أُعْطِیَ کِتَابَهُ بِیَمِینِهِ وَ کَانَ تَحْتَ لِوَاءِ الْحُسَیْنِ (علیه السّلام) حَتَّى یَدْخُلَ الْجَنَّةَ فَیُسْکِنَهُ فِی دَرَجَتِهِ، إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیم» هرکس از سر شوق و عشق به زیارت قبر امام حسین (علیه السّلام) برود خداوند او را در زمره ایمنان روز قیامت قرار می‌دهد و نامه اعمال او به دست راست او داده شود و زیر پرچم امام حسین (علیه السّلام) قرار گیرد تا در جوار امام حسین جای گیرد و خداوند شنوا و دانا است.

امام صادق (علیه السّلام) فرمود: « مَا مِنْ أَحَدٍ یَوْمَ الْقِیَامَةِ إِلَّا وَ هُوَ یَتَمَنَّى أَنَّهُ مِنْ زُوَّارِ الْحُسَیْنِ لِمَا یَرَى مِمَّا یُصْنَعُ بِزُوَّارِ الْحُسَیْنِ مِنْ کَرَامَتِهِمْ عَلَى اللَّهِ تَعَالَی» احدی نیست که در قیامت مگر این که آرزو می‌کند که ای کاش ماهم به زیارت امام حسین (علیه السّلام) رفته بودیم برای این‌که در روز قیامت می بیند که زوار امام حسین (علیه السّلام)چقدر نزد خداوند مقام دارند.

امام صادق (علیه السّلام) فرمود:‌ «مَنْ أَرَادَ أَنْ یَکُونَ فِی جِوَارِ نَبِیِّهِ ص وَ جِوَارِ عَلِیٍّ وَ فَاطِمَةَ فَلَا یَدَعْ زِیَارَةَ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ (علیه السّلام) » کسی که می خواهد در همسایگی پیامبر(صلیّٰ الله علیه وآله) و در کنار علی (علیه السّلام) و فاطمه(س) باشد، زیارت امام حسین (علیه السّلام) را ترک نکند.

امام صادق (علیه السّلام) فرمود: «مَنْ أَتَى قَبْرَ الْحُسَیْنِ (علیه السّلام) عَارِفاً بِحَقِّهِ کَانَ کَمَنْ حَجَّ مِائَةَ حِجَّةٍ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ»کسی که به زیارت امام حسین (علیه السّلام) بیاید در حالی‌که به حقش معرفت داشته باشد مثل این می‌ماند که صد حج با رسول الله (صلیّٰ الله علیه وآله) بجا آورده است.

امام صادق (علیه السّلام) فرمود: «مَوْضِعُ قَبْرِ الْحُسَیْنِ (علیه السّلام) تُرْعَةٌ مِنْ تُرَعِ الْجَنَّه».جایگاه قبر امام حسین (علیه السّلام) دری از درهای بهشت است.

امام صادق (علیه السّلام) فرمود: « مَنْ أَتَى قَبْرَ الْحُسَیْنِ (علیه السّلام) عَارِفاً بِحَقِّهِ کَتَبَهُ اللَّهُ فِی أَعْلَى عِلِّیِّین ».هرکس که به زیارت امام حسین (علیه السّلام) نایل شود و به حق آن حضرت معرفت داشته باشد خدای متعال او را در بلندترین درجه عالی مقامات ثبت می‌کند.

امام صادق (علیه السّلام) فرمود: « مَا بَیْنَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ (علیه السّلام) إِلَى السَّمَاءِ مُخْتَلَفُ الْمَلَائِکَه».ما بین قبر حسین (علیه السّلام) و آسمان محل رفت و آمد ملائکه است.

امام صادق (علیه السّلام) فرمود: «یَقُولُ إِنَّ إِلَى جَانِبِکُمْ قَبْراً مَا أَتَاهُ مَکْرُوبٌ إِلَّا نَفَّسَ اللَّهُ کُرْبَتَهُ وَ قَضَى حَاجَتَهُ» ‌نزد شما قبری است که هرکسی به جانبش آید خداوند غم و گرفتاریش را برطرف و حاجتش را برآورده می‌سازد.

امام صادق (علیه السّلام) فرمود: « إِنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ مُحَمَّدٍ ص تَحْضُرُ لِزُوَّارِ قَبْرِ ابْنِهَا الْحُسَیْنِ ع فَتَسْتَغْفِرُ لَهُمْ ذُنُوبَهُ» فاطمه(س) دختر محمد(صلیّٰ الله علیه وآله) نزد زائران قبر فرزندش حسین (علیه السّلام) حضور می یابد و برای گناهانشان طلب آمرزش می‌کند.


۰ ۰ ۲ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۲)

السلام علیک یا ابا عبدالله

......................
سلام وعرض ادب

با پستی تحت عنوان "شیعه شدن مفتی اهل تسنن فرانسوی" به روزم .
منتظر نظرات با ارزشتان هستم.

خدا میفرماید همه موجودات وذرات ذکر خدا میگوین که اگر اینگونه باشد حداقل ظریح مطهر میتواند سلام مارو به امام حسین برساند در ضمن این ضریح متعلق به امام است وهرچه متعلق به ایشان باشد متبرک است .
منتظر نظرات شما هستم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها