فضیلت و خواص سوره شمس

فضیلت و خواص سوره شمس

فضیلت و خواص سوره شمس

قرآن
سوره شمس نود و یکمین سوره قران کریم است که مکی است و 15 ایه دارد.

رسول خدا (ص)در فضیلت این سوره فرموده اند: هر کس سوره  شمس را قرائت نماید مانند آن است که به اندازه آنچه خورشید و ماه بر آن تابیده است صدقه داده است.

امام جعفر صادق(ع) فرموده است: هر کس سوره شمس را قرائت کند در روز قیامت تمامی اعضای بدن او و اشیای کنار او به سود او گواهی می دهند و خداوند می فرماید: شهادت شما را در مورد بنده ام می پذیرم و به او پاداش می دهم، او را تا بهشت همراهی کنید تا هر آنچه که دوست دارد برگزیند؛نعمت های بهشتی بر او گوارا باشد.

رسول خدا (ص)به اصحاب و یارانشان سفارش می کردند تا در نمازهای مختلف سوره شمس را قرائت نمایند.

آثار و برکات سوره

موفقیت در کارها:

رسول خدا (ص)فرموده اند: هر کس که کم توفیق است، در قرائت سوره شمس مداومت ورزد زیرا خداوند او را به هر سو که رو کند موفق می دارد و این کار موجب تقویت حافظه و مقبولیت و بلندی جایگاه نزد مردم می شود و منفعت های زیاد دیگری در آن نهفته است.

امام صادق (ع)نیز در این باره فرموده اند: برای کسی که کم روزی و کم توفیق است و زیاد در کارش خسارت و زیان می بیند و در کارش حسرت و افسوس زیاد دارد پسندیده است که بر قرائت سوره شمس مداومت ورزد زیرا موجب افزایش روزی و توفیق او می شود .


پی نوشت:
(1) مجمع البیان، ج10، ص367



درکل خواندن این سوره نهایت ۲ دقیقه وقت میبره
التماس دعا

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها