نام و نان برایش مهم نبود!

نام و نان برایش مهم نبود!




«یک دانشمند تمام‌عیار بود. آن وقت سطح ایمان عاشقانه‌ی این دانشمند آنچنان بود که نام و نان و مقام و عنوان و آینده‌ی دنیائىِ به ظاهر عاقلانه را رها کرد و رفت در کنار جناب امام موسای صدر در  لبنان و مشغول فعالیتهای جهادی شد.»

«دنیا و مقام برایش مهم نبود؛ نان و نام برایش مهم نبود؛ به نام کی تمام بشود، برایش اهمیتی نداشت. باانصاف بود، بیرودربایستی بود، شجاع بود، سرسخت بود. در عین لطافت و رقت و نازک‌مزاجی شاعرانه و عارفانه، در مقام جنگ یک سرباز سختکوش بود.»

«من خودم میدیدم شلیک آر. پی. جی را که نیروهای ما بلد نبودند، به آنها تعلیم میداد... همان لهجه‌ی عربی آر. بی. جی هم میگفت... حالا ببینید  دانشمند  فیزیک پلاسما ىِ در درجه‌ی عالی، در کنار شخصیت یک گروهبانِ تعلیم دهنده‌ی عملیات نظامی، آن هم با آن احساسات رقیق، آن هم با آن ایمان قوی و با آن سرسختی، چه ترکیبی میشود.»

«از اول  انقلاب هم در عرصه‌های حساس حضور داشت. رفت  کردستان و در جنگهایی که در آنجا بود حضور فعال داشت؛ بعد آمد تهران و  وزیر دفاع شد؛ بعد که جنگ شروع شد، وزارت و بقیه‌ی مناصب دولتی و مقامات را کنار گذاشت و آمد  اهواز، جنگید و ایستاد تا در ۳۱ خرداد سال ۶۰ به  شهادت رسید.»


بیانات  در دیدار با اعضای بسیجی هیأت علمی دانشگاه‌ها،  ۱۳۸۹/۰۴/۰۲

۰ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

سلام یادمه میخواستید طرح عهد ععاشورا شرکت کنید به لینک تلگراممش بیاید
https://telegram.me/joinchat/DO_OXT4cWp8CZ-id3kjKww

پاسخ:

۹ تیر ۹۵، ۰۴:۰۴
سلام
ممنون عضو شدم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها