نظر رحیم‌پور ازغدی درباره اقدام اخیر دو فوتبالیست

نظر رحیم‌پور ازغدی درباره اقدام اخیر دو فوتبالیست

نظر رحیم‌پور ازغدی درباره اقدام اخیر دو فوتبالیست

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در اردوی مشهد درباره بازی دو بازیکن ایرانی مقابل تیم اسرائیلی و سوالی درخصوص فوتبالیستی که بخاطر ماندن در یک باشگاه معمولی غیر ایرانی، حاضر شده با اسرائیلی‌ها دست دوستی بدهد و بازی کند، توضیحاتی را ارائه کرد که در ادامه می‌آید:

رحیم‌پور ازغدی: اولاً یک ورزشکار قبل از هر چیز باید انسان باشد، انسانیت آیا اجازه می‌‌دهد یک رژیم نژادپرست را که وجودش نامشروع است و نطفه‌اش در خون انسان‌های مظلوم بسته شده با دستی آلوده به خون ده‌ها هزار انسان فلسطینی و لبنانی و ... به رسمیت بشناسید؟ لبخند زدن به دشمن بشریت و بازی کردن با تیمی که زیر پرچم یک رژیم جلاد،‌بازی می‌کنند خودش یک کار کاملا سیاسی و در واقع، آلوده کردن ورزش به سیاست‌ صهیونیستی است، البته فیفا خودش، هم سیاسی و هم دچار فساد مالی است ولی بنده به فیفا و فدراسیون فوتبال کاری ندارم. آنچه عرض می‌کنم پاسخ فرهنگی به مساله است نه پاسخ رسمی.

دوم اینکه این موقعیت با اخلاق ورزشی هم ناسازگار است. «ورزشکاری»،‌در فرهنگ ایرانی، توام با «جوانمردی» است. پهلوان ایرانی، همواره کنار مظلوم می‌ایستاده نه کنار ظالم، و حتی بیطرف هم نبوده است. عیاران ایرانی، هرگز بیطرف هم نبودند. چه رسد به همراهی. این آدم‌ها همچنین به دهها ورزشکار زن و مرد شریف ایرانی که در 37 سال گذشته، از مدالهایشان گذشتند و دست در دست آدم‌کش‌های صهیونیست نگذاشتند و از بازی با صهیونیست‌ها کنار کشیدند، توهین و ستم کردند.

سوم: توهین به ملت ایران است. صهیونیست‌ها در دوره شاه، غارتگر ایران بودند و تا هم ا کنون نیز دشمن ایرانند، در صدها پروژه ترور و تحریم و ... علیه ایران همواره نقش فعال داشتند از قبیل ترور دانشمندان هسته‌ای و ...

بازی کردن و دست دادن با کشور دشمن که اساس آن هم جعلی است، توهین به ملتی است که 37 سال برای شعار مرگ بر اسرائیل،‌ هزینه داده است، این خیانت اولیت بار است که صورت می‌گیرد.

چهارم: اهانت به انقلاب اسلامی و مبانی قانون اساسی و پا گذاشتن بر روی خون هزاران شهید حزب الله لبنان و جهاد فلسطین و بی‌اهمیت کردن اشغال بیت‌المقدس، قبله اول مسلمین است.

اجمالاً این تیپ آدمها فاقد شخصیت انسانی، ملی و ورزشی هستند. اسرائیل و داعش، علیه ما همدست و همکار شده‌اند و اینها هم می‌روند با آنها فوتبال بازی می‌کنند. با اسرائیلی‌ها و با هر جنایتکار دیگری و شاید فردا با داعش،‌ چون داعش هم تیم فوتبال دارد.

در هر حال اگر یک ورزشکار وارد جریان سیاسی نادرستی شد، باید پای عواقبش بایستد. مردم ما هزاران شهید در مبارزه با صهیونیزم و حامیانش داده‌اند و اگر کسانی می‌خواهند وارد جریان سیاسی همبستگی با اسرائیل شوند باید درنگ خود را بپردازند. کسانی که می‌خواهند بازی با اسرائیل را عادی سازی‌ کنند در جبهه مردم نیستند و طبیعی است که باید هزینه بدهند. چنانچه جبهه مقاومت ضدصهیونیستی در این مسیر هزینه بسیاری داد و می‌دهد و بالاخره آیا می‌توان به بهانه تعهدات باشگاهی با سر بریده امثال شهید محسن حججی فوتبال بازی کرد.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها