تضعیف امنیت اسرائیل

تضعیف امنیت اسرائیل

اندیشکده‌ی آمریکایی مرکز مطالعات استراتژیک بین‌الملل:
 نتیجه‌ نهایی اعلامیه‌ی ترامپ، تضعیف امنیت اسرائیل است

آنتونی‌کورتزمن، عضو ارشد اندیشکده‌ی مرکز مطالعات استراتژیک بین‌الملل CSIS، در یادداشتی برای اندیشکده می‌نویسد: "اعلامیه‌ی ترامپ که بیان داشته زمان به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت  اسرائیل فرا رسیده است و او وزارت امورخارجه را مأمور انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس کرد، منافع استراتژیک اسرائیل و ایالات‌متحده را هدف گرفته است.

کورتزمن معتقد است در این‌باره دو مشکل مهم وجود دارد: نخست، منافع رژیم صهیونیستی و دوم منافع ایالات متحده. این موضوع [انتقال سفارت] به شدت  جهان عرب را تحریک خواهد کرد و به  ایران،  حزب‌الله و روسیه این فرصت را می‌دهد تا از این خشم‌ها علیه اسرائیل و آمریکا استفاده کنند. کوردتزمن سپس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از سال‌ها پیش دست به سیاست‌های تجاوزطلبانه‌ی خود در سرزمین‌های اشغالی زده است، می‌نویسد: "دلیلی برای تحریک جهان عرب وجود نداشت، اگر ترامپ هیچ عملی انجام نمی‌داد بیشتر با منافع اسرائیل همخوانی داشت.

در نهایت کورتزمن چنین نتیجه می‌گیرد که: "نتیجه‌ی نهایی اعلامیه‌ی ترامپ درباره‌ی قدس، تضعیف امنیت اسرائیل، ایجاد مشکلات عمده برای متحدان عرب ما و تضعیف تصویر و موقعیت آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا است. این موضوع در حال حاضر باعث مخالفت گسترده و شک و تردیدهایی جدید نسبت به رهبری آمریکا در متحدان اروپایی شده است."

گزارش رصدی شماره ١١٢ نشریه خط حزب‌الله

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها