حمله به امید مردم

حمله به امید مردم

برای دیدن تصویر کامل روی آن کلیک کنید
هشدار این روزهای رهبر انقلاب درباره برنامه سه‌گانه دشمن
 شبهه، شایعه، سیاه‌نمایی برای حمله به امید مردم
 
 کار دشمن،  دشمنی است. پس توقع  دوستی، از دشمن خطاست. پس اینکه انتظار داشته باشیم، او اظهاردوستی کند یا دست از دشمنی بردارد، انتظار بی‌جایی‌است. برای همین هم امیرالمؤمنین می‌فرمایند: مَن نامَ‌ لَم‌ ینَم عَنه. «شما اگر در سنگر خوابت برد، معنایش این نیست که طرف مقابل شما و دشمن شما هم خوابش برده؛ او مواظب شما است، او مراقب شما است، او منتظر است که شما خوابت ببرد.»
 
 
 دشمن برای آنکه افکار عمومی جامعه را تحت تأثیر خود قرار دهد، سه کار عمده را انجام می‌دهد:
اول: ایجاد_شبهه: «دشمن به طور دائم دارد شبهه ایجاد می‌کند؛ شبهات متراکم پشت سر هم!»
دوم،شایعه‌‌پراکنی: «برای اینکه این افکار عمومی را عوض کنند چه‌‌کار می‌کنند؟ دروغ شایع می‌کنند؛ شایعه‌پراکنی می‌کنند.»
و سوم، سیاه‌نمایی در مشکلات: «دشمن شبهه درست می‌کند، بزرگ‌نمایی هم می‌کند. جوری هم دشمنان ما در دستگاه‌های ارتباطی و تبلیغاتی خودشان حرف می‌زنند که هزار برابر آن مقدار مخاطبی که دارند، کأنّه مخاطب دارند؛ هزار‌ نفر را یک میلیون معرّفی می‌کنند؛ این‌جوری وانمود می‌کنند. فریب اینها را نباید خورد، فریب این بزرگ‌نمایی‌های دشمن را هم نباید خورد.»
 
 در مقابل این برنامه‌ی دشمن نیز باید سه کار را انجام داد:
اول،برطرف کردن شبهه‌ها": «باید این گره‌ها را باز کرد، این شبهه‌ها را باید برطرف کرد، ذهن‌ها را بایستی فارغ کرد، آسوده کرد. نباید جوان ما احساس گیجی و حیرت بکند؛ یکی از این طرف، یکی از آن طرف؛ دائم شبهه درست کن، دائم اشکال درست کن! باید جوان را کمک کرد؛ ذهن‌ها را باید کمک کرد.»
دوم،عدم انتشار و باور کردن شایعات: «شایعه‌های دشمن را اشاعه ندهید که یک حرف بی‌مبنایی را از یکی بشنویم، بعد این را پنج جا، شش جا نقل کنیم؛ خب، این همان کاری است که دشمن می‌خواهد؛ [پس] این کار را نکنید؛ شایعه‌های پراکنده‌شده‌ی به‌وسیله‌ی دشمن را ما تکرار نکنیم. بعد هم [شایعات را] باور نکنیم؛ تا مادامی که یک سند درستی، یک مطلب منطقی معقولی وجود نداشته باشد، حرف دشمن را که نباید باور کرد.»
و سوم، دمیدن روح امید در جامعه: چراکه «امید به آینده اگر نباشد، دل ناامید و افسرده وارد میدان انتخاب نمی‌شود.» پس «مواظب باشید نگاهتان به آینده، نگاه امیدوارانه باشد، نه نگاه بدبینانه و نومیدانه. اگر نگاه نومیدانه و بدبینانه شد، نگاه «چه فایده‌ای دارد» شد، به دنبالش بی‌عملی، بی‌تحرکی و انزواء است؛ مطلقاً دیگر حرکتی وجود نخواهد داشت؛ همان چیزی است که دشمن می خواهد.» امروز وظیفه‌ی حزب‌الله، و جریان مؤمن و انقلابی، دمیدن روح امید در جامعه، و تلاش برای ساخت آینده‌ای بهتر است. «امید و نگاه بنده نسبت به آینده‌ی این کشور خیلی روشن است. بنده می‌دانم که خدای متعال اراده فرموده است که این ملّت را به متعالی‌ترین درجات برساند.»
 
سخن هفته شماره ۱۱۶ نشریه خط حزب‌الله
۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها