نسبت FATF با امنیت ملی

نسبت FATF با امنیت ملی

نسبت FATF با امنیت ملی

🔹بعنوان یک اصل و شاخص ثابت در تحلیل موضوعات؛ همیشه باید توجه کرد که میزان تاثیر مثبت یا منفی آن موضوع یا پدیده بر "امنیت ملی کشور"  چقدر است. آیا آثار زیان بار و یا تهدیدآمیزی را متوجه امنیت ملی کشور می کند یا خیر؟

با بررسی دقیق FATF  دقیقا روشن می شود که FATA با وضعیت و شرایط فعلی آن (حتی اگر برخی منافع هم برای آن متصور باشد) اما؛ از ابعاد متعدد؛ مخالف امنیت ملی کشور است:

۱- پیگیری تحولات پسابرجام حاکی است که آمریکایی ها بشدت بدنبال تسلط اطلاعاتی بر جریان های راهبردی پول در ایران هستند تا علاوه بر ضربه به نهادهای انقلابی و گروههای مقاومت و... این اطلاعات زمینه طراحی های آینده آمریکا؛ خصوصا زمینه اعمال تحریم های جدید علیه ایران را فراهم کند.

۲- از جمله؛ یکی از مهم ترین تهدیدات علیه امنیت ملی کشور؛ تبدیل تحریم های مالی خارجی به تحریم های داخلی است.

۳-آمریکایی ها با سبک تعلیق و یا خارج کردن برخی افراد و موسسات ایرانی از لیست تحریم ها در برجام؛ مسئولین و نهادهای ایرانی را به 《مسئول و نهاد خوب _ مسئول و نهاد بد》 تقسیم کرده اند. از منظر آمریکایی ها؛ خوبها؛ آنهایی هستند که به زعم آنها خطرناک نیستند و لذا از لیست تحریم ها تعلیق و یا خارج شده اند و مسئولین و نهادهای بد!! در لیست تحریم ها باقی مانده اند. این بدان معناست که:

-اولا: مسئولین و نهادهای خوب؛ برای ماندن در فضای غیرتحریمی!! باید تلاش کنند که چارچوبهای وضع شده از سوی آمریکا را رعایت کنند و از آن تخلف نکنند چرا که در صورت تخلف؛ به فضای تحریمی سابق بازخواهند گشت. (دقت شود) لذا مسئولین ایران، خواسته یا ناخواسته با سیاست های آمریکا در تحریم و ایجاد فشار بر افراد و نهادهای انقلابی در تحریم همراهی می کنند.(مهم)

-ثانیا: (توجه جدی) در این حالت عملا نظام بانکی ایران تبدیل به ابزار اعمال تحریم های آمریکا و غرب در داخل کشور و علیه افراد و نهادهای نظام خواهد شد. (178 مسئول؛ وزارتخانه، نهاد و موسسه)

-ثالثا: با تقسیم بندی مذکور (خوب و بد) عملا کشور را به سمت دوقطبی شدن سوق می دهند.


۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها