FATF بیراهه ای که دولت به آن اصرار دارد

FATF بیراهه ای که دولت به آن اصرار دارد

یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با fatf گفت: در جامعه جهانی و حقوق بین الملل اصل بر این است که اقدامات و قرارداد های بین المللی یک معامله برد برد باشد.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا هیچ قرارداد مطلقی وجود ندارد که همه مجبور به امضای آن باشند و هیچ دولتی معاهده ای را به ضرر کشورش امضا نمی کند.
کمالی پور گفت: ما در شرایطی قرار داریم که آمریکا ما را مورد تحریم قرار داده و از طرفی کشورهای دیگر دنیا هم به لحاظ منافعی که در گرو مبادلات ارزی با آمریکا دارند تحت تاثیر آن تحریم ها خیلی از مبادلات اقتصادیشان را با ما قطع کردند.
وی افزود: fatf در شرایطی به ما کمک می کند که هیچ نوع تحریمی علیه ما وجود نداشته باشد و ما بتوانیم از امتیازاتی که وجود دارد در کنار نگرانی ها و تبعاتی که هست استفاده کنیم اما در شرایط فعلی تصویب fatf یک نوع خود تحریمی است.
کمالی پور ادامه داد: به نظر من در شرایط فعلی و گستردگی تحریم ها و اقداماتی که علیه ما انجام می شود تصویب fatf هیچ کمکی به ما نمی کند بلکه دست دشمن را برای فشار آوردن به ما بازتر خواهد کرد.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اصرار دولت بر تصویب fatf تصریح کرد: دولت تمام توان و تلاشش را به کار بسته تا لوایح چهارگانه مرتبط با fatf تصویب شود اما واقعیت این است که دولت باز هم به بیراهه می رود یعنی راه را اشتباه تشخیص داده است.
وی خاطرنشان کرد: ما با تصویب fatf به جایی نمی رسیم، چه کمکی به ما می شود؟ کسی که ما را تحریم کرده با این حرف ها کوتاه نمی آید، مگر آمریکا از ما تصویب Fatf می خواهد؟
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با آشفتگی بازار ارز گفت: مردم با سیاست های دولت همکاری نمی کنند و عملکرد ایشان ناشی از بی اطلاعی از وضع موجود است، هنوز تحریمی اعمال نشده و اگر هم بشود به مرور تاثیر خواهد گذاشت مردم این را نمی دانند.
کمالی پور در پایان تشریح کرد: در چارچوب مقررات بین المللی در حال حاضر کدام یک از قوانین برای کشور ما عملیاتی و اجرایی شده که ما ترس این را داشته باشیم با عدم تصویب fatf مزیت هایی را از دست می دهیم و در این شرایط تحریم دولت باز هم راه را اشتباه می رود.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها