FATF به زبان ساده و ارتباط آن با گروه های مقاومت

FATF به زبان ساده و ارتباط آن با گروه های مقاومت

رار گاه شهید احمدی روشن ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان یادداشتی با عنوان " FATF به زبان ساده و ارتباط آن با گروه های مقاومت " را منتشر کرد.

متن این یادداشت به شرح زیر است :

 

FATF به زبان ساده و ارتباط آن با گروه های مقاومت

FATF چیست ؟

گروه ویژه اقدام مالی ( FATF ) توسط قدرت ها تحت عنوان نهاد بین المللی ایجاد شده است تا در عمل، استاندارد های خود را در حوزه همکاری بانکی به کشور های دیگر تحمیل می کند.
 

در صورت عدم تطابق کشور ها با استاندارد های FATF ، آن ها در لیست سیاه قرار می گیرند. جالب است با وجود این که کشور هایی همچون سوئیس و امارات، و مناطقی همچون هنگ کنگ که مهد پولشویی در جهان هستند و کشوری مثل عربستان که جد تروریسم در جهان است، در لیست سیاه FATF قرار ندارند، اما ایران و کره شمالی که با نظام سلطه درگیر هستند، وارد لیست سیاه آن ها شده اند.

در دو سال گذشته،  FATF برنامه اقدامی بر ایران تحمیل کرده است و گفته است که اگر ایران این برنامه اقدام را کاملاً اجرا کند، از لیست سیاه خارج می شود.

دولت نیز به این دلیل این برنامه را پذیرفته و در حال اجرای آن است که پس از برجام، بانک های بزرگ خارجی با ایران همکاری نکرده اند. البته با اجرای برنامه اقدام FATF نیز این بانک ها همکاری نخواهند کرد، چرا که آن ها از تحریم های ثانویه آمریکا و جریمه های این کشور هراس دارند و نه از  FATF.

( لازم به ذکر است که حل مسئله ترس بانک ها از تحریم های ویژه آمریکا علیه ایران راه حل خودش را دارد که به  FATF ربطی ندارد. )
 

در هفته آینده مجلس درباره چه  چیز تصمیم خواهد گرفت ؟
 

در اجرای استاندارد هایFATF، پیوستن به دو کنوانسیون " پالرمو " و " مبارزه با تأمین مالی تروریسم یا  TF" و اصلاح دو قانون " مبارزه با پولشویی " و "مبارزه با تأمین مالی تروریسم" وجود دارد که دولت به شدت پیگیر تصمیم آن ها است و در هفته آینده دو کنوانسیون به گذاشته شود. این چهار لایحه در مجلس به لوایح استعماری معروف هستند.
 

در صورت اجرای دستورات FATF، و تصویب این لوایح چه اتفاقی برای ایران می افتد ؟

 

الف ) با اجرای این دستورات، اطلاعات اقتصادی کشور با دست خودمان به طرف مقابل تحویل می شود، که به خصوص در شرایط جنگ اقتصادی، خطرات امنیتی بریا کشور خواهد داشت.

اگر دستورات FATF در کشور اجرا شود با درخواست کشور های دیگر باید اطلاعات اقتصادی شرکت های پوششی (تحریمی) را به آنان ارائهدهیم و از این طریق آمریکا دست به شناسایی و تحریم آن ها می زند. از سوی دیگر، نهاد های ایرانی که تحریم نیستند، برای این که تحریم نشوند، دست به تحریم شرکت ها و نهاد های تحریم شده می زنند که به این کار خود تحریمی می گویند. با ایجاد شفافیت برای خارج، خود تحریمی تشدید شده و نهاد های تحریمی، روز به روز ضعیف تر خواهند شد.

ب ) ما در تعریف و مصادیق تروریسم با آمریکا، اروپا و بسیاری از کشور های منطقه اختلاف داریم. به عنوان مثال آنان حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی را تروریسم می دانند. با تصویب این کنوانسیون ها در داخل و اجرای دستورات FATF عملاً مجبور خواهیم شد به دست خود، گروه های مقاومت را تحریم کنیم، کما اینکه بعد از برجام بانک ملت و سپه شرکت های قرارگاه خاتم را تحریم کردند!!

 

آیا حق شرط های مجلس در کنوانسیون TF تأثیری دارد ؟

 

مسئله اصلی در این کنوانسیون، تعریف تروریسم است و کنوانسیون برای تعریف تروریسم، حق شرطی برای کشورها قائل نشده است. کشور های اروپایی و آمریکا نیز حق شرط کشور های اسلامی برای گروه های مبارز علیه اشغال گری را نپذیرفته اند.

نتیجه :

با اجرای دستورات FATF، به وسیله خود تحریمی و تحریم گروه های مقاومت، حتی بدون این که مذاکره ای انجام دهیم، در عمل هم صنعت موشکی خود را ضعیف کرده ایم، و هم از حمایت گروه های مقاومت کوتاه خواهیم آمد.

قرارگاه شهید احمدی روشن ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها