روایتی دردناک در موضوع شیخ زکزاکی!!!

روایتی دردناک در موضوع شیخ زکزاکی!!!

روایتی دردناک از عملکرد وزارت خارجه  ایران در موضوع شیخ زکزاکی

در برنامه جهان آرا، مرضیه هاشمی با بیان اینکه شیخ زکزاکی فراتر از اینکه شیعه است، یک فردی است که علیه ظلم قیام کرده، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب ضدّ ظلم‌است و جمهوری اسلامی وظیفه دارد که از مظلوم دفاع کند.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا برخلاف چند شبکه خارجی که در موضوعات مختلف موج رسانه‌ای ایجاد می‌کنند، ما موفق به ایجاد چنین موجی در حمایت از‌ شیخ زکزاکی ‌نبوده‌ایم، گفت: پشت سر این چند شبکه، پول‌های کلان وجود دارد.
 
هاشمی با انتقاد از عدم ورود به‌موقع به مسائل از سوی خودی‌ها گفت: سه سال و نیم است که شیخ‌ زکزاکی در زندان به‌سر می‌برد و تازه خبرهایی از او منتشر می‌شود. ما از آن‌موقع تا الان کجا بوده‌ایم؟
 
این فعّال رسانه‌ای، عدم فعالیت پیوسته و مستمر رسانه‌ای در موضوع شیخ زکزاکی را یکی از علل کم‌رنگ‌بودن یاد این شیخ مبارز دانست و گفت: ما معمولاً به موضوعات مختلف می‌پردازیم، این در حالی است که شبکه‌های غربی وقتی یک موضوع  را در دستور قرار می‌دهند تا مدت‌ها آن را رها نمی‌کنند.
 
هاشمی با اشاره به شکل‌گیری داعش در عراق و سوریه گفت: یکی از مسائلی که مظلومیت شیخ زکزاکی را تحت شعاع قرار داد، مبارزه با داعش بود و این موضوع بخش زیادی از وقت ایران‌‌‌ را گرفت و باعث شد که از نیجریه و شیعیان این کشور، غفلت شود.
 
وی، روز خبرنگار را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه «زینت ابراهیم»، همسر شیخ زکزاکی، خبرنگار بوده و از این طریق با شیخ زکزاکی آشنا شده است، گفت: باید دید پشت مردی مثل شیخ زکزاکی چه زنی قرار داشته است.
 
هاشمی با اشاره به شهادت شش تن از فرزندان زینت ابراهیم گفت: باید دید این فرزندان چگونه توسط این مادر ترییت شده‌اند. مادری که پس از فدا شدن شش فرزند، حاضر است سایر فرزندانش نیز در این ‌راه جان خود را فدا کنند.
 
خبرنگار پرس تی‌وی با بیان اینکه باید خطّ مقاومت را ادامه دهیم، اظهار داشت: زمینه‌سازی ظهور، از طریق زنان شروع می‌شود، چرا که آنان هستند که با همسرداری درست و تربیت فرزند، مقدمات مبارزه را فراهم می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه مردم ایران باید در حمایت از شیخ زکزاکی سروصدا راه بیاندازند، گفت: چند تظاهرات در ایران با این هدف داشته‌ایم؟ این در حالی است که در لندن و بسیاری از کشورهای منطقه این اتفاق رخ داده است. البته بسیجی‌ها سعی کردند تجمع راه بیاندازند اما اجازه ندادند.
هاشمی ادامه داد: من مانده‌ام که چطور در انگلیس با تمام مشکلات خاصی که وجود دارد، جوانان در حمایت از شیخ زکزاکی، ۲۴ساعته تجمع و تحصن می‌کنند امّا در ایران چنین اتفاقی را شاهد نیستیم.
 
وی با بیان اینکه در کشمیر هند نیز شیعیان در تنگنا و محاصره قرار دارند گفت: در آنجا حکومت نظامی برقرار است و یکی از آن‌ها که با او در ارتباط ‌هستم گفت که نمی‌توانیم غذا نیز تهیه کنیم و وضعیت ما مثل محرم است.
 
هاشمی با یادآوری اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب، شاید چند نفر بیشتر شیعه در نیجریه وجود نداشت، گفت: ۲۵ میلیون شیعه‌ای که اکنون در این کشور وجود دارد، محصول اقدامات شیخ زکزاکی است و این بسیار مهم است.
 
وی ادامه داد: در گفت‌وگویی که با خواهر شیخ زکزاکی داشتم، او گفت که شیخ بسیار آرام است، اینجا بود که یاد امام افتادم که وقتی در هواپیما از او پرسیدند که چه حسی داری که داری به کشور خودت برمی‌گردی، گفت هیچ. کار برای خدا یعنی همین.
 
فعّال رسانه‌ای با بیان اینکه شیخ زکزاکی هنوز آزاد نشده و ماجرا ادامه دارد، گفت: هر لحظه ممکن است ایشان شهید شود، بنابراین باید برای آزادی‌اش فشار بیاوریم.
 
هاشمی افزود: دولت ما وظیفه دارد که برای آزادی شیخ زکزاکی فشار بیاورد. البته من دیپلمات نیستم و از پشت صحنه خبر ندارم، ممکن است اتفاقاتی هم رخ داده باشد.
 
وی درباره مسلمان شدن خود گفت: دانشجوی خبرنگاری بودم که انقلاب شد و فقط می‌خواستم بدانم ‌که چگونه یک پیرمرد 70 ساله چنین‌انقلابی را رقم زده است و چه اتفاقی در حال رخ دادن است.
 
خبرنگار پرس تی‌وی ادامه داد: در همین زمینه با دانشجویان موافق و مخالف انقلاب ارتباط گرفتم و روزی یکی از آن‌ها گفت که تا قرآن ما را نخوانی، متوجه نمی‌شوی که اصل جریان انقلاب مردم ایران چیست.
 
هاشمی که از ‌مسیحیت به اسلام مشرف شده، به مقایسه قرآن و انجیل طی دوسال اشاره کرد و گفت: بعد از این مدّت، مسلمان و شیعه شدم. البته جرقه نخست را امام در من ایجاد کرد.
۰ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

خداوند خودش شیخ‌ زکزاکی را حفظ کنه

پاسخ:

۱۲ مهر ۹۸، ۰۸:۴۸
انشاالله

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها