معرفی رمان «نامیرا»

معرفی رمان «نامیرا»

معرفی رمان موفق «نامیرا» نوشته‌ی «صادق کرمیار» 

داستان «نامیرا» درباره‌ی مردمانی است که حسین‌بن‌علی (ع) را به کوفه دعوت می‌کنند، اما اتفاقاتی که از زمان حرکت ایشان تا رسیدن امام به کوفه می‌افتد، منجر به این می‌شود که مردم کوفه تغییر عقیده دهند و رنگ عوض کنند. داستان از خرده‌‌روایت‌هایی تشکیل شده که هریک دریچه‌ای را به‌سوی معنای عشق برای مخاطب می‌گشاید و از طرفی به‌دنبال آن است تا منظری رسا از درک فتنه‌‌شناسی باشد و همین مهم موجب تحسین «رهبر معظم انقلاب» از «نامیرا» شد، چنان‌که توصیه داشتند «هرکسی می‌خواهد فتنه‌ی‌ 88 را بشناسد، این کتاب را بخواند.» 

 «صادق کرمیار»‌ کتاب را با شروعی ملایم آغاز و با شخصیت‌سازی خوب از کاراکترهای داستان، تصویر آن‌ها را به مخاطب معرفی می‌کند و در ادامه قصه را با روایت‌های داستانی اما نه تاریخی، ولی با پشتوانه‌ی تحقیقی قوی و درست پیش می‌برد. هم‌چنین با روایتی عاشقانه نیز در این داستان روبه‌رو هستیم که درباره‌ی دختر «عمرو بن حجاج» و «ربیع»، یکی از محبان امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) است. خواندن این رمان موفق در این ایام می‌تواند دل‌نشین‌تر باشد.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها