میدان انقلاب یا میدان فراماسون ؟

میدان انقلاب یا میدان فراماسون ؟

میدان انقلاب اسلامی تهران و مجسمه آن که در عین سادگی و بی ریایی در بر دارنده مفاهیم بلندی بود و نقش امام راحل بر آن قرار داشت و همچنین به همراه مشتی گره کرده که نشان از پایداری اسلامی را تداعی میکرد، در اردیبهشت ماه سال 89 با سازه ای عجیب جایگزین شد.  

 

این میدان فقط متعلق به تهرانی ها نیست و میدانیست متعلق به همه ایرانیان و تا به یاد داریم همیشه میعادگاه صحنه های باشکوه برای ملت بزرگ ما بوده است.

 

 

کار ساخت میدان از یک سازه منحنی وار شروع شد! که برخی نقل قولها مدعی هستند  این فرم نماد هنر ایرانیان است البته این موضوع نیازمند مراجعه به فرهنگ معماری ایرانی و بررسی فرمهای بکار رفته در آن است تا میزان قرابت آنها را با فرم سازه مذکور مشخص نماید.

 

به راستی اگر عزیزان متولی، اینقدر نگران فرمهای اصیل ایرانی هستند چرا در مورد فرم هرمی مثلثی جدید مجلس شورای اسلامی نگران نیستند و آیا میشود بفرمایند که این فرم در کجای فرهنگ معماری ما جا دارد؟!(فرمی که ما را به یاد هرمهای ماسونی می اندازد)

 

بگذریم اما اصل ماجرا از آنجایی آغاز شد که نماکاری و نازک کاری سازه مذکور آغاز گردید.زیرا مفاهیم و نماد های اصلی آرام آرام خود را از نقشه های روی کاغذ  به صحنه دیدگاه مردم و عرصه عمومی کشاندند؛ و ما در کمال ناباوری شاهد خود نمایی ستاره شش پر اسراییل در پوشش سازه مذکور بودیم.

که البته تصویر یک گل پنج پر در وسط آن دیده میشود.ستاره هایی که در کنار هم چیده شده اند و کل سطح سازه میدان را پوشش داده اند.

اگر از طرح گلها و میزان ارتباط آنها با نام میدان انقلاب اسلامی بگذرم و اینکه این گلها با وجود داشتن مفاهیم زیبا میزان قرابتشان با موضوع طرح به چه میزان است؟!

آنچه امروز در میدان انقلاب اسلامی به چشم می آید ستاره شش پری است که در قلب پرچم نحس رژیم غاصب اسراییل جای گرفته است و برای صهیونیست ها دارای مفاهیم ویژه ایست این موضوع برای بسیاری روشن است.

اما شاید به دلیل بی اطلاعی یا  بی توجهی هنرمند طرح  و مسؤلین مربوطه موضوع به این آشکاری مورد غفلت واقع شده و با کمال تاسف بعد از اجرایی شدن و صرف هزینه هایی از بیت المال مسلمین شاهد خودنمایی این نماد منحوس هستیم.

 

توجه شما را به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری  در ارتباط با استفاده از نماد ها در هفدهمین اجلاس سراسرى نماز(۱۳۸۷/۰۸/۲۹ ) جلب میکنیم:

“صهیونیستها هر نقطه‏ دنیا که خواستند یک ساختمانى بسازند، آن علامت نحس ستاره‏ى داوود را سعى کردند یکجورى رویش تثبیت کنند. کار سیاسى‏شان اینجورى است.”

حال باید پرسید  آیا علایم و نمادهای رایج در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما جوابگوی نیاز طراح در بر آوردن خواسته های طراحی اش نبوده که او را بر آن داشته  از این نشانه استفاده کند!؟ ستاره هشت پرکه در اکثر بناهای فرهنگی و اصیل ایرانی بکار رفته ایرانی تر و اسلامی تر است یا ستاره شش پر؟

کاش این نماد فراماسون میدان انقلاب به همین جا ختم می شد ، ولی با نگاهی از روی نقشه اینترنتی گوگل متوجه میشویم که روشن ترین نماد فراماسون ها در قلب شهر تهران نمایان است!  آری چشم جهان بین

 

میدان انقلاب تنها  میدانی است که کاملا به شکل لوزی بوده و بر خلاف اکثر میدانها به شکل دایره نیست ، و اگر در آینه به شکل چشم خود بنگرید میبینید که به شکل لوزی است ، حال می فهمید که چه لزومی داشت که نماد میدان انقلاب که کوچک و تیره رنگ نیز بود با سازه ای عجیب و مدور و به رنگ کبود جایگزین شود ، بله آنها برای اینکه گردی داخل چشم جهان بین به خوبی نمایان شود آن را مدور و کبود ساختند تا ما بیش از پیش متوجه نفوذ فراماسون شویم! 

در ساخت این سازه ظرافت خاصی به کار برده شده ، برای اینکه این سازه از نمای بالا نمایانگر چشم چپ باشد باید در کنار این سازه شکلی قرار گیرد که آن را مخصوص به چشم چپ کند ، شما اگر در آینه به چشمان خود بنگرید خواهید دید که در لبه داخلی چشمها لکه سفید رنگی وجو دارد ،  برای چشم چپ از نمای بیرون در سمت چپ که همان لبه داخلی میباشد این لکه مشاهده میشود.

نکته دیگری که در این سازه وجود دارد این است که وقتی این سازه را  از بالا  نگاه کنیم میبینیم که از مربع های برش خورده ای تشکیل شده است که تعداد مربع هایی که به صورت کامل هستند شامل 13 مربع میشود که ما میدانیم عدد 13 عددی مهم در فراماسون میباشد!

نکته جالب دیگر مربوط میشود به 4 مربع تیره رنگ که بر روی این گنبد کبود قرار دارند ، چرا 4 مربع و چرا متقارن و چرا در روئوس این سازه قرار دارند ، این شکل قرار گیری خاص برای به وجود آوردن یکی دیگر از مهمترین نشانه های فراماسون در این سازه است به نام پرگار و گونیا  که در راًس آن نیز باید چشم جهان بین خودنمایی کند که همان مربع های تیره رنگ می باشند ، تعداد و تقارن قرار گیری این مربع ها برای این است که از تمام  جهات پرگار و گونیا با چشم جهان بین روئیت شود!!!

شاید با دید مستقیم و از نزدیک نیز با مشاهده این میدان نماد های دیگری بدست آید که ما  تحقیق در این خصوص را به دیگر دوستان واگذار می کنیم. حال باید متوجه شده باشید که چرا این مقاله را با این عنوان ارائه داده شده :

 

میدان انقلاب یا میدان فراماسون ؟  

 

 

در آخر امیدواریم مسئولیین فرهنگی ما هوشیارانه تر نسبت به اتفاقات فرهنگی جامعه برخورد کنند تا شاهد اینگونه بی دقتی ها – که امیدواریم سهوی باشد –  نباشیم و به گونه ای رفتار نکنیم که بعد از اینکه کار از کار گذشته در صدد جبران برآییم.

 

۲ ۰ ۸ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۸)

سلام

با بخش جذاب و پر مخاطب "میز گرد" به روزم حتما سر بزنید و تبادل نظر کنید

یا زهرا(س)

پاسخ:

۱۰ فروردين ۹۲، ۲۳:۳۴
سلام
خدمت میرسیم


سلام
به امید ظهور صلوات

پاسخ:

۱۲ فروردين ۹۲، ۲۳:۵۰
سلام
اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد وعجّل فرجهم

نکته نیوز

۱۶ مهر ۹۲ ، ۱۰:۴۷
با سلام و تشکر از مطلب ارزشی شما
 این مطلب در گروه فراماسونی و وبلاگستان نکته نیوز با درج منبع منتشر شد .
 پاینده باشید

پاسخ:

۱۶ مهر ۹۲، ۲۲:۵۶
سلام
ممنون از شما

نکته نیوز

۱۶ مهر ۹۲ ، ۱۱:۵۵
سلام علیکم
این مطلب شما در پایگاه خبری نکته نیوز منتشر شد

http://www.9ktenews.com/?p=38614

لطفا با درج لینک و لوگو از ما حمایت کنید

باز نمیشه چرا/

پاسخ:

۱۷ مهر ۹۳، ۲۰:۳۹
سلام
چی باز نمیشه؟

    به امید ضهور امام زمان(ع) صلوات اقا میخواستم بدونم که مهندس این میدان کی بوده است ممنون

پاسخ:

۹ تیر ۹۵، ۲۲:۰۶
سلام
شرمنده اطلاع ندارم

وقتی انسان به یه سری اشکال خاص فکر می کنه، ذهنش همه چیو شبیه اون واسش نشون میده، شده حکایت شما عزیزان!

الان که بدتر شد دقیقا شده به شکل یه چشم آبی


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها