ناموس

ناموس

 حجاب

بد حجاب یا بی‌حجاب،بی‌دین نیست،اما...

دختر یا پسری که پوشش لازم و بایسته را رعایت نمی‌کند، بی‌دین، نیست،اما یکی از توصیه‌های خداوند را نادیده می‌گیرد. زن یا مرد با ظاهر نمودن جلوه‌های سمعی و بصری جنسی و شهوی، امنیت و بهداشت روانی خود و دیگران را خواسته یا ناخواسته تهدید میکند.

به خاطر چند تار مو!

برخی می‌گویند: خدا بزرگتر و مهربانتر از آن است که به خاطر چند تار مو که بیرون از روسری مانده ، کسی را مجازات کند. اصلاً بیرون افتادن چند تار مو به کجا ضرر میزند؟

پاسخ: انسان به طور طبیعی تمایل به جلوه گری و خودنمایی دارد واین خودنمایی و آشکار کردن خویشتن ،در هیچ حد و مرزی متوقف نمی‌شود. خواسته‌های هوس، بی‌شمار و همیشگی و حداکثری‌اند و نفس انسان با قناعت، بیگانه است. پس: بحث سر چند تار مو نیست؛مقصود این است که با جایز شمردن نمایش چند تار مو یا خوردن چند قطره شراب،زمینه برای خودنمایی بیشتر وبرای گناه و بدحجابی و سوء استفاده نفس فراهم می‌شود.

چرا برخی به عفاف و پوشش دینی بی‌توجه‌اند؟

عوامل مختلفی میتواند داشته باشد؛از جمله:

  • آشنا نبودن با باورها و مبانی اسلام و آگاه نبودن به آثار مثبت عفاف و حجاب در جامعه.
  • خود کم بینی و پیروی محض از دیگران. دائماً چشم و گوششان به دیگران است.
  • انگیزه های سیاسی: مثلاً نوعی مقابله با ارزش‌های نظام اسلامی.
  • بهبود رتبه شخصیتی در میان شهروندان !!

بهبود رتبه شخصیتی در میان شهروندان یعنی چه؟

یعنی برخی با آرایش کامل و برجسته نمودن زیبایی‌های ظاهری و رسیدگی به جلوه‌های بصری، دنبال این هستند که جایگاه و رتبهٔ شخصیتی و من واقعی خویش را بالا ببرند. یعنی توجه‌ها را جلب کنند. یعنی دیگران بیشتر به او و هویت او احترام گذاشته و تکریمش کنند!! ولی آیا...؟

آیا واقعاً با تزئین و آرایش سطح بیرونی خود، نگاه‌ها و توجه‌ها به«من» و«خود واقعی» بیشتر می‌شود؟

آیا همین فراوان کردن جلوه‌های جسمانی،باعث نمیشود که غالب مردم به حاشیه های من توجه کنند نه خود واقعی من؟ آیا من واقعی ،جلب نظر می‌کند یا ظاهر من؟ آیا در این صورت، من دختر یا پسر خلاصه نمی‌شوم در لایهٔ رویین و سطح ظاهری؟

و آیا در این صورت، ارزش من، وابسته به میزان خوشگلی نخواهد بود؟ و در واقع اگر برهنگی و آرایش ظاهری اصل و ارزش شود، تأمین نیازهای شهوی هوسران‌ها،اصیل خواهد شد. و شخصیت زنان از زاویه مردهای شهوت‌ران، نمره قبولی یا رد خواهد گرفت.

لازمهٔ سخنان گذشته این می‌شود که: رعایت عفاف و پوشش،باعث می‌شود«خود واقعی» زنان، مورد توجه قرار گیرد و پوشش دینی، سبب احترام، تکریم و بالا رفتن ارزش من انسانی می‌شود.

کم شدن مصونیت و امنیت زنان و دختران...

یکی از آثار مثبت رعایت حجاب وعفاف،بالا بردن درجه امنیت جانی و ناموسی خانم‌هاست. به عبارتی، برهنگی و بد حجابی و ترک حیا و عفاف، اولین ضربه را به دختران و زنان وارد می‌کند.

در یک جامعه،به هر میزان که برهنگی و بی‌حجابی، شیوع پیدا می‌کند، آمار حمله، اذیت و تجاوز به عنف بالا می‌رود. یک محقق غربی، در خصوص آثار زیانبار برهنگی و بی‌عفتی در سطح جامعه می‌گوید: بدیهی است وقتی اجازه دادیم هر کاری آزاد باشد، آزار جنسی، مزاحمت‌ها و تجاوزها هم افزایش پیدا می‌کند. جامعه‌ای که علیه شرم و حیا اعلام جنگ کرده، دشمن زنان است.(۱)

آری، دنیای کنونی، زن را در معرض نمایش گذاشت، اما نه تنها مردان و جامعه آرام نشده و شهوت‌ها سیر نشدند، بلکه عطش جنسی صد برابر شده و خیلی از جوانان غربی درنده تر شده‌اند.

یک فمنیست غربی می‌گوید: با آزادی بی‌قید بخشیدن به زنان، آزادی برای زنان زیاد نشد بلکه این دستور و حکم به آزادی زنان، بیبند و باری مردان را زیاد کرد.(۲)

-----------------------------

۱- فمنیسم در آمریکا تا سال۲۰۰۳،ص۲۶،نوشته برخی محققان غربی

۲- فمنیسم در آمریکا تا سال۲۰۰۳،ص۲۶،نوشته برخی محققان غربی

 

۴ ۰ ۷ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۷)


تمام هستی ام از آن زهرا(س)ست-yacin.blog.ir

پاسخ:

۲۷ ارديبهشت ۹۲، ۰۰:۳۱
سلام
با تشکر از حضورتان

 اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

برادر عزیز

در صورت تمایل با تبادل لینک به ما اطلاع دهید


پاسخ:

۲۷ ارديبهشت ۹۲، ۰۰:۳۱
سلام
اللهم عجل لولیک الفرج
با تشکر از حضورتان

بی دین به کی میگین ؟اگه دین اسمیه آره حرف شما درست .اماضربات سهمگینی از بیحجابی دختران زنان که منجر به بی حجابی وبی غیرتی وشهوت پرستی وازهم پاشیدگی اجتماع وترویج روابط نامشروع از صحبتهای غیر متعارف تا روابط زناشویی غیر شرعی و.... میشه

راستی اگر شما نویسنده جدید این سایت هستید منتظر پیانپمهاتون هستم

پاسخ:

۲۷ ارديبهشت ۹۲، ۰۲:۰۲
سلام
از کجای مطلب من برداشت کردید که دین اسمیه؟
ممکن است کسی از نظر درونی به اسلام اعتقاد داشته باشد، ولی چون به خوبی با فرامین اسلام آشنایی ندارد از نظر ظاهر بیرونی با پوشش مناسب بیرون نیاید این افراد به خداوند متعال و اسلام اعتقاد دارند ولی متاسفانه نسبت به حجاب بی‌تفاوت هستند.
برخی از این افراد بدحجاب وقتی ماه مبارک رمضان می‌شود روزه می‌گیرند، نماز می‌خوانند یکم پوششان بهتر می شود پس نمیشه بنا به فرمایش شما تمامی کسانی که پوشش مناسبی ندارند بگوییم دین ندارند و از کنار آنها به راحتی گذر کنیم.
وظیفه من وشما این است که آنها را با ارزشهای اسلام بیشتر آشنا کنیم واز فواید وآثار مثبت حجاب برایشان بگوییم نه اینکه با زدن برچسب بی‌دینی آنها را از همین اعتقادات کمی هم که دارند دور کنیم.

نه نویسنده جدید نیستم. انشاالله خدمت میرسیم.
با تشکر از حضورتان

سلام
خسته نباشین
به روزیم با جند تا مطلب
منتظر حضورتون هستم
یا امام رضا

پاسخ:

۲۷ ارديبهشت ۹۲، ۰۰:۳۶
سلام
با تشکر از حضورتان
انشاالله خدمت میرسیم

خیلی کتابش قشنگه سال اول دانشگاه تو طرح ولایت خریدم و خوندم یک از عوامل تغییر دیدگاه م.ن به لطف خدا همین کتب بود..

 

پاسخ:

۲۷ ارديبهشت ۹۲، ۰۰:۳۷
سلام
خدا را شکر
با تشکر از حضورتان

با ظاهر غیر واقعیِ خود زندگی می کنند و  این نشان دادن زیبایی نیست و همانطور که دیگران ، از آن ها بهره می برند و به شخصیت واقعیشان اهمیت نمیدهند، جایگاهشان بالاتر نمی رود؛ بلکه با فرو ریختنش سبب تخریب شخصیت زن می شود.

پاسخ:

۲۷ ارديبهشت ۹۲، ۰۱:۳۲
سلام خانومی
بعضی افراد بد حجاب ارزش زن را در نگاههای هوس باز برخی مردان می‌بینند. آنها خود واقعی‌یشان را فراموش کردند.
همانطور که در متن هم ذکر کردم:رعایت عفاف و پوشش،باعث می‌شود«خود واقعی» زنان، مورد توجه قرار گیرد و پوشش دینی، سبب احترام، تکریم و بالا رفتن ارزش من انسانی می‌شود.
با تشکر از حضورتان

سلام
بسیار عالی و مفید.
بزرگترین خیانت ها رو به زنان همین فمنیست ها کردند. شما به اندیشه ها و آثار فمنیست ها مانند جولیا کریستوا، لوس ایریگری، ویرجینیا وولف و دیگران رجوع کنید تا ببنید همین جماعت خواهان حقوق زنان چه ظلم هایی کردند.

برای مطالعه در مورد زن و حقوق آن می توانید به کتاب بسیار ارزشمند "زن در آیینه جلال و جمال" تالیف حضرت آیت الله جوادی آملی رجوع کنید. 

پاسخ:

۲۷ ارديبهشت ۹۲، ۰۲:۱۴
سلام،ممنون
بله درست می‌فرمایید.
ممنون برای معرفی کتاب حتما تهیه و مطالعه میکنم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها