10 دلیل اینکه ایران پیروز میدان جنگ احتمالی آمریکا و اسرائیل خواهد بود

10 دلیل اینکه ایران پیروز میدان جنگ احتمالی آمریکا و اسرائیل خواهد بود



1. نخست این که این کشور به فناوری استلیز (رادار گریز) دسترسی دارد و چندی پیش پهپاد آمریکا را به دست آورده و فناوری آن را کشف کرده است. در نتیجه هواپیماهای رادار گریز واشنگتن دیگر این خصوصیت را ندارند. 

 
2. دوم این که ایران به فناوری هدایت هواپیماهای بدون سرنشین و هدف گیری با موشک دسترسی دارد و هشدار داده که فناوری مافوق سری هدایت پهپادها را هم رمزگشایی کرده است. ایران نه تنها امکان ردگیری علائم ماهواره‌ای را دارد بلکه می‌تواند سیگنال‌های خود را به سیستم‌های فوق پیشرفته آمریکا بفرستد. وقتی بمب افکن‌های رادارگریز به اهداف خود در ایران نزدیک شوند آمریکا با امید به تخریب تاسیسات در این کشور موشکها را پرتاب خواهد کرد بدون این که در نظر بگیرد که وقتی موشک‌ها در هوا هستند ایران مختصات آنها را تغییر می‌دهد و آنها را به سوی اهداف دیگری می‌فرستد. 
 
3. سومین دلیلی که براساس آن آمریکا شکست خواهد خورد این است که دفع امواج الکترومغناطیسی و پرتابهای موشکی پایگاههای نظامی آمریکا و اسرائیل را از صفحه روزگار محو خواهند کرد. 
 
ایران موشک‌هایی دارد که به کلاهک‌های الکترومغناطیسی مجهز هستند و می‌توانند موج انفجار مخربی ایجاد کنند و همه تجهیزات الکترونیکی را درست در زمانی که موشکها توسط موشکهای ضد موشک سرنگون می‌شوند از کار بیندازند. درنتیجه تل آویو در تاریکی فرو می‌رود. نظامیان متوجه می‌شوند که اتفاقی رخ داده ولی هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند. 
 
باید گفت این سناریو جنگ جهانی سوم است که حتی به فکر اسرائیلی‌ها هم نرسیده است. 
 
4. چهارمین علت اژدرهایی هستند که ناوگان آمریکا را ازکار می‌اندازند و بعد ایران تنگه هرمز را مسدود می‌کند. 
 
5. پنجم این که ایران می‌تواند خطوط لوله نفتی عربستان را از کار بیاندازد و ذخایرنفتی آن را نابود می‌کند. درنتیجه قیمت نفت به 400 دلار و بیشتر می‌رسد! در نتیجه ابرتورمی ایجاد می‌شود که بازارها را فرا می‌گیرد و به تناسب درک مردم جهان از این حقیقت که دو سوم ذخایرنفت جهان نابود شده ارزش دلار به طورکامل از بین می‌رود. 
 
6. ششمین دلیلی که براساس آن ایران در جنگ پیروز می‌شود این است که بدون جنگ سایبری به هیچ جا نمی‌توان رسید. اگر آمریکا و اسرائیل سیستمهای رایانه‌ای تمام جهان را با ویروس استاکس نت آلوده کرده باشند ایران کد آن را تغییر داده و می‌تواند آن را برای حمله به زیر بنا‌های آمریکا و بقیه کشورهای پیشرفته به کاربرد. 
 
7. هفتمین مساله‌ای که کارشناسان غربی به آن اشاره می‌کنند وارد شدن دیگر کشورهای خشمگین از حملات اسرائیل و آمریکا به ایران، به میدان است.
 
8. هشتمین دلیل به مسلمانان مربوط می‌شود. موضوع از این قرار است که مسلمانانی که مدتهاست از آمریکا ناراضی هستند، نسبت به این حملات واکنش تندی نشان می‌دهند.
 
9. نهمین دلیل لینکه ایران شاهراه دریایی را در اختیار دارد. 
 
10. سرانجام دهمین دلیل پیروزی ایران در این جنگ فعال شدن روسیه، چین و هند است. 
 
پایگاه تاپ وار در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازد که بین ایران هسته‌ای و اسرائیل کدامیک خطرناکتر است؟ و پاسخ می‌دهد اسرائیل. برخی کارشناسان غربی معتقدند ایران دارای سلاح هسته‌ای نخواهد بود .ولی از نظر عده‌ای دیگر از ناظران، ایران اگر هم به سلاح هسته‌ای دست یابد آنرا فقط برای دفاع از خود به کار خواهد برد. 
 
پس این پرسش مطرح می‌شود که چرا حمله آمریکا و اسرائیل برای توقف برنامه هسته‌ای ایران بهترین گزینه نامیده می‌شود؟ شکی نیست که حمله اسرائیل یا آمریکا به ایران موجب بروز مناقشه منطقه‌ای گسترده‌ای می‌شود که تعداد زیادی از کشورهای جهان را درگیرآن خواهد کرد. 
درنتیجه به نظر می‌رسد آمریکا و اسرائیل فراموش کرده‌اند که خودشان می‌توانند مقصر اصلی یک سناریوی بد باشند. ضمن این که اسرائیلی‌ها از همین حالا پیامدهای اقتصادی این سناریو را احساس می‌کنند.
۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها