فیس‌بوک تنفر‌آمیزترین ابزار جاسوسی/ چگونه صهیونیست‌ها در این شبکه نفوذ کرده‌اند؟

فیس‌بوک تنفر‌آمیزترین ابزار جاسوسی/ چگونه صهیونیست‌ها در این شبکه نفوذ کرده‌اند؟

فیس‌بوک تنفر‌آمیزترین ابزار جاسوسی/ چگونه صهیونیست‌ها در این شبکه نفوذ کرده‌اند؟

فیس‌بوک تنفر‌آمیزترین ابزار جاسوسی/ چگونه صهیونیست‌ها در این شبکه نفوذ کرده‌اند؟

فیس‌بوک، شبکه‌ای به اصطلاح اجتماعی است که کاربران زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جلب کرده است، اما پشت پرده این شبکه به اصطلاح اجتماعی چه کسانی قرار دارند؟ آیا کاربران می‌دانند که اطلاعات شخصی آن‌ها در اختیار سازمان‌های جاسوسی قرار می‌گیرند؟

 

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ جولیان آسانژ موسس وب‌سایت‌ ویکی‌لیکس درباره فیس‌بوک می‌گوید:

فیسبوک تنفر آمیز‌ترین ابزار جاسوسی است که تاکنون ایجاد شده ‌است. هر کس که نام و مشخصات دوستان خود را به شبکه اجتماعی فیسبوک اضافه می‌کند باید بداند که به شکل رایگان در خدمت دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکاست و این گنجینه اطلاعاتی را برای آنها تکمیل می‌کند.

 

 

آسانژ

 

 آسانژ در بخش دیگری از مصاحبه خود با «راشا تودی» می‌گوید؛ فیسبوک یک گنجینه اطلاعاتی بسیار بزرگ از نام و پیشینهٔ افراد است که کاربران آن را به شکل داوطلبانه در اختیار این شبکه اجتماعی قرار می‌دهند ولی این ابزار توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. دسترسی این دستگاه‌های اطلاعاتی به اطلاعات ذخیره شده در فیسبوک آن را به یک ابزار خطرناک بدل کرده‌است.

 

فیس‌بوک یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا است که بیش از یک میلیارد کاربر دارد. این شبکه اجتماعی در سال 2004 توسط مارک زوکربرگ دانشجوی دانشگاه هاروارد تاسیس شد.

 

همواره انتقادات زیادی نسبت به این شبکه اجتماعی و سوء استفاده‌های فیس‌بوک از اطلاعات شخصی کاربران آن شده است.

 

فیس‌بوک شبکه‌ای ضد اجتماعی

 

روزنامه ایندیپندت، چاپ انگلیس، هفته گذشته در گزارشی با عنوان "شبکه ضداجتماعی"، فیس‌بوک را شرکتی "فاسد و ریاکار" معرفی کرد. طبق این گزارش شرکت فیس‌بوک با در‌آمد 175 میلیون یورویی تنها 238هزار دلار پرداخت کرده است. شرکت فیس‌بوک با انتقال بخش‌های فروش خود به ایرلند به راحتی از پرداخت مالیات به دولت انگلیس سرباز می‌زند.

 

بنا بر گزارش ایندیپندنت، در حالی‌ که دولت انگلیس با کسری بودجه شدیدی مواجه است، شرکت‌های بزرگ اینترنتی با اینکه سودهای کلانی با استفاده از آگهی‌های اینترنتی در این کشور کسب می‌کنند اما تنها مقدار ناچیزی از آن را مالیات می‌دهند.

 

 

جان‌ مان John Mann عضو حزب کارگر و عضو کمیته خزانه‌داری انگلیس، از پرهیز شرکت‌های اینترنتی در پرداخت مالیات به شدت انتقاد کرد و گفت: "این امر ریاکاری و فساد شرکت‌های پربازده اینترنتی را می‌رساند. به گفته مان؛ شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک از زیرساخت‌های اینترنتی کشورها استفاده‌های کلان کرده و هیچ کاری در قبال آن انجام نمی‌دهند.

 

رابطه مدیران ارشد فیس‌بوک با رژیم صهیونیستی

گروه مدیریتی یهودی فیس‌بوک

 

نیویورک تایمز در چاپ 13 مه سال 2009 به نقل از گاردین نوشت: فیس‌بوک توسط مارک زوکربرگ، دانشجوی یهودی دانشگاه هاروارد تاسیس شد.

 

هنگامی که مارک زوکربرگ، تصمیم گرفت تا پروژه فیس‌بوک را به دیگر دانشگاه‌های آمریکا گسترش دهد از دوست یهودی خود داستین موزکویچ Dustin Moskovtiz کمک گرفت. موکویتز بعده‌ها معاون‌ اول مهندسی فیس‌بوک شد.

 

 

آن‌ها از یک یهودی دیگر نیز کمک گرفتند، پیتر تیل Peter Thiel ، یک سرمایه‌گذار بزرگ آلمانی و یکی از موسسان paypal در سال 2004، تیل یکی از اولین سرمایه‌گذاران فیس‌بوک با سرمایه 500هزار دلاری بود.

تیل به عنوان یک یهودی مسلما ترجیح می‌دهد که با یهودیان همکاری کند. شریک تجاری وی که با هم، شرکت paypal راه‌اندازی کردند، ماکس رافائل لوچین، یهودی اوکراینی‌الاصل است.

 

 

دیگر یهودیانی که با تیل کار می‌کنند، دیوید ساکس، David Sacks مدیر اجرایی اسبق paypal  و George Zachary از Ebay هستند.

 

 
 

مارک آندرسونMark Andereessen   موسس netscape در شرکت صهیونیستی Israel Seed Partners نیز سرمایه‌گذاری کرده و یکی از شرکای نزدیک جوناتان مدود Jonathan Medved، یکی از سرمایه‌داران بزرگ صهیونیستی است.

شرلی سندالبرگ یکی دیگر از اعضای اصلی فیس‌بوک است که قبلا معاون اول فروش و عملیات‌های اینترنتی گوگل بود.

 

او در سال 2008، گوگل را ترک کرد تا نفر دوم فیس‌بوک شود. این خانم یهودی اکنون مدیر ارشد اجرایی فیس‌بوک است. کار وی فروش، بازاریابی، توسعه تجاری، منابع انسانی، سیاست عمومی فیس‌بوک است و گزارشات خود را مستقیما به مارک زوکربرگ ارائه می‌کند.

 

 

سندلبرگ با یک یهودی دیگری به نام دیوید گلدبرگ ازدواج کرده است که قبلا مسئول بخش موسیقی یاهو بود.

 

یهودی دیگری که در فیس‌بوک نفوذ دارد جاستین روزنستاین Justin Rosenstein است ، او مهندس ارشد فیس‌بوک است.

 

البته وی در سال 2008 از فیس‌بوک جدا شد.

 

رژیم صهیونیستی و فیس‌بوک

 

روزنامه هاآرتض در سال 2008 نوشت: فیس‌بوک و موسسان گوگل در کنفرانس در ماه می به سرزمین‌های اشغالی خواهند آمد.

 

سرگی برین surgey Brain یکی از موسسان گوگل، به همراه مارک‌زوکربرگ و رییس یاهو سوزان دکر در پنل روسای تکنولوژی در مرکز کنفرانس بین‌المللی برگزار شده در سرزمین‌های اشغالی شرکت کردند.

 

 

زوکربرگ در شصتمین سالگرد منحوس تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی دعوت شد و با سران صهیونیستی ملاقات کرد.

 

او در حالی با شیمون پرز ملاقات کرد که وی یک جنایت‌کار جنگی است. او مسئول کشتار بیش از 100 شهروند لبنانی در غنا در سال 1996 است.

 

 

دیدار شیمون پرز از دفاتر مرکزی فیس‌بوک در آمریکا

 

 

در سال 2012 شیمون پرز از دفاتر مرکزی فیس‌بوک در آمریکا دیدن کرد و مورد استقبال گرم زوکربرگ قرار گرفت. در آن‌جا مارک به پرز کمک کرد تا یک صفحه فیس‌بوک بسازد، رییس‌جمهور رژیم صهیونیستی زوکربرگ را به عنوان دوست نخستین خود انتخاب کرد.

 

 
 
 
 
 

الحاق اولین کاربر فیس‌بوک به سرویس اطلاعاتی اسراییل

 

آری هازیت Arie Hasit 26 ساله شاهد تولد فیس‌بوک بود، او هم‌اتاقی مارک زوکربرگ موسس شبکه اجتماعی فیس‌بوک و یکی از اولین مدیران این شبکه است.

 

 

هازیت در فیلادلفیا بزرگ شد، از زمان جوانی همیشه آروزی مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی را در سر می‌پروراند که دو سال پیش این امر به واقعیت پیوست. او اکنون عضو واحد سخن گوهای نیروهای تهاجمی اسراییل یا IDF‌ است.

کنترل فیس‌بوک توسط سازمان‌های جاسوسی

 خبرگزاری آسوشید پرس، به نقل از منابع آگاه در سازمان سیا فاش کرد: این سازمان روزانه بیش از پنج میلیون کاربر فیس بوک و توئیتر را زیر نظر دارد. یکی از خبرنگاران آسوشیتدپرس توانسته با این بخش سیا که مسئول پیگیری مدیاهای مختلف جهان (روزنامه‌ها، رادیوها، اخبارهای محلی، چت‌های اینترنتی و غیره) که انعکاسی از عقاید میباشند، اشنا شود. این پیگیری‌ها که از ساعتهائی قبل از جنگ سرد اغاز شده‌اند، بعد از واقعه 11 سپتامبر مرکزیت یافتند.

 

 

این بخش سیا بعد از مشاهده نقش توییتر در بعضی انقلاب‌ها، به شبکه‌های اجتماعی توجه نشان داد. هر روزه صدها تحلیل توییت‌ها (تا 5 میلیون توییت در روز) و پیام‌های فیس بوک به زبان اصلی را بررسی می‌کنند. نتیجه آن تابلویی است که احساسات منطقه‌ای از جهان و یا کشوری را به اندازه کافی دقیق نشان میدهد. شبکه‌های اجتماعی وسیله‌ای برای پیگیری یک بحران در زمان واقعی نظیر انقلاب‌های عربی می‌باشند. این نتیجه‌گیری هر روزه به دفتر باراک اوباما داده شده و او برای بررسی تاثیر مداخلات سیاسی بین المللی خود از آن استفاده میکند.

فیس‌بوک و مسئله حریم خصوصی Privacy

یکی از بزرگ‌ترین مسائلی که در رابطه با فیس‌بوک مطرح می‌شود سیاست‌های این شرکت برای حفظ حریم خصوصی افراد است، مسئله‌ای که تاکنون چندین بار نقض شده است.

 

 

روزنامه گاردین در اکتبر امسال با مقاله‌ای با عنوان " آیا وقت آن نرسیده است که فیس‌بوک با کاربران خود کمی رو راست باشد؟" به شدت از سیاست‌های این شبکه اجتماعی در حریم خصوصی افراد انتقاد کرد.

بنا به گزارش وال‌استریت‌ژورنال گفته می‌شود که فیس‌بوک پیام‌های محرمانه کاربران را وارسی کرده و پیام‌های خصوصی افراد در تایم‌لاین عمومی آن‌ها بدون رضایتشان نمودار می‌شود.

یکی از کاربران فیس‌بوک به نام Neville Unvalla در هنگام جشن فیس‌بوک به مارک زوکربرگ گفت: مارک، درحالی که فیس بوک زندگی ما را دگرگون ساخته است، تنها چیزی که از تو می‌خواهم این است که سیاست‌های حریم خصوصی خود را تغییر دهید و به کاربران اجازه دهید تا به کلی به تمام اطلاعات خودشان کنترل داشته باشند.

 

بسیاری از کاربران فیس‌بوک به سختی می‌توانند تنظیمات حریم خصوصی خود را تنظیم کنند، زیرا بسیار گیج کننده است، به علاوه فیس‌بوک گاهی اوقات بدون درج آگهی سیاست‌های حریم خصوصی یا privacy خود را تغییر می‌دهد بدون اینکه کاربر اطلاعی داشته باشد.

 

بنا به گفته وال‌استریت ژورنال در سال 2010، اپلیکیشن‌های فیس‌بوک اطلاعات افراد را به هزاران شرکت تبلیغاتی اینترنتی ارسال کرد. این اپلیکیشن‌ها از ارجاع‌کننده HTTP استفاده می‌کردند که هویت کاربر و دوستان وی را مشخص می‌کرد.

 

فیس‌بوک و آثار سوء اجتماعی

 

از مهم ترین تأثیرات فیس‌بوک که در پرونده‌های طلاق عنوان شده، برقراری ارتباط دوباره یکی از زوجین با کسانی است که قبل از ازدواج ارتباط داشته و روابطشان پایان یافته، ارسال پیام‌های نامناسب و یا گزارش خیانت طرف مقابل از طریق دوستان فرد بوده است. در سال ۲۰۰۹ مطالعه‌ای به همین روش در انگلستان صورت گرفت و مشخص شد که در یک پنجم از دادخواست‌های طلاق به واژه فیس بوک اشاره شده است.

 

.

 
نتایج تحقیقات یک سایت انگلیسی نشان می‌دهد که یک سوم موارد درخواست طلاق به دلیل مسائلی است که در فیس بوک رخ می‌دهد.

 

در تحقیقات جدیدی که توسط دانشکده حقوق مارتی مونیال آمریکا صورت گرفت، نشان می‌دهد که ۸۰ درصد درخواست‌های طلاق به استناد موارد غیراخلاقی که در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود بوده است. این تحقیقات هم چنین نشان می‌دهد که تنها در کشور آمریکا از هر پنج نفر که طلاق می‌گیرند یک نفر به علت عکس‌ها و پیام‌های غیر اخلاقی و غیر خانوادگی در فیس بوک بوده است.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها