ابتکار جالب مسلمانان آمریکایی برای ترویج حج +عکس

ابتکار جالب مسلمانان آمریکایی برای ترویج حج +عکس

 ابتکار جالب مسلمانان آمریکایی برای ترویج حج +عکس

به گزارش خبرگزاری اهل‎بیت(ع) ـ ابنا ـ مسلمانان امریکا که جمعیتی قابل توجه و تاثیرگذار در این کشور هستند، اهتمام ویزه ای به تربیت فرزندان خود دارند و حال که موسم حج فرارسیده، کودکان و دانش آموزان مسلمان در ایالت فلوریدای آمریکا به تمرین مناسک حج پرداخته و در فضایی شاد و کودکانه با این فریضه بزرگ الهی آشنا شدند.
 
نزدیک به 400 کودک و دانش آموز کم سن مسلمان آمریکایی در مرکزی در شهر " سنت پترزبورگ " در ایالت فلوریدای آمریکا گردهم آمدند تا با فریضه حج آشنا شوند. بسیاری از این کودکان بین 2 تا 5 سال سن داشتند و اغلب تصویر درستی از حج و بزرگی این واقعه در ذهن ندارند اما به دلیل قرار گرفتن در جمع همسالان خود و به شکل بازی های کودکانه دسته جمعی با مناسک حج آشنا می شوند.
 
این کودکان در حالی که دست در دست هم داشتند مناسکی همچون طواف خانه خدا، حرکت بین صفا و مروه و رمی جمرات را تمرین کردند. 
 
 
این مراسم از حدود 5 سال پیش در این مرکز آموزشی برگزار می شود و تعداد زیادی از مسلمانان در این ایالت را به خود جذب کرده است و باعث شده است تا آنان با این مراسم الهی بیشتر آشنا شوند. حتی در این مراسم آب زمزم نیز که از عربستان آورده شده است در لیوان های رنگارنگ به این کودکان برای نوشیدن داده می شود. 
 
بسیاری از والدینی که در این مراسم به همراه فرزندان کوچک خود شرکت کردند ، خود به حج مشرف شدند و حالا با شرکت دادن فرزندان خود در این مراسم سعی می کنند تا آنان را ترغیب کنند که در آینده در این مراسم شرکت کنند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها