حجت بن الحسن

حجت بن الحسن

چه مانعی داشت حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان متولد می‌شد تا نیازی به غیبت طولانی نداشت؟اصلاً غیبت چه فایده‌ای دارد؟

۱-بر اساس روایت، امامان معصوم(ع) فقط ۱۲ نفرند که همه از خاندان پیامبر(ص) می‌باشند و آخرین آنها حضرت مهدی (ع) فرزند امام حسن عسکری (ع) است.

۲-اگر خداوند زمین را از حجت خود خالی بگذارد،بندگان خود را بدون اینکه راه خوب را از بد بدانند،به علت اعمال ناشایست مجازات می‌کند و این خلاف حکمت خداوند است.پس وجود امام به عنوان راهنما،لطف خدا بر مردم است تا سرگردان نباشند.

۳-یازدهمین پیشوای ما امام حسن عسکری(ع) در سال ۲۶۰ هجری قمری در سامراء به شهادت رسیدند و از آن زمان تا کنون (یعنی سال ۱۴۳۰)۱۱۷۰ سال می‌گذرد.

نتیجه اینکه اگر امام زمان(عج) هنوز متولد نشده بود، جهان ۱۱۷۰ سال بدون حجت الهی باشد؛ که  این امر با نظام آفرینش و فلسفهٔ وجود امام سازگار نیست.پس امام مهدی(عج) در میان ما هست اما در غیبت یه سر می‌برند.

سه نکته درباره غیبت

۱- غیبت به معنای«پوشیده بودن از دیدگان» است، نه به معنای حاضر نبودن و دخالت نکردن و رها کردن دین و جامعه.امام زمان(عج) جامعه را هدایت می‌کند، اما ما متوجه نمی‌شویم و این دلیل نمی‌شود که امام زمان(عج) وجود ندارد.

۲-امام در دسترس همه مردم نیست، اما یعضی از شیعیان واقعی و یاران خودساخته و گمنام در اطراف امام هستند و حضرت به وسیله آنها مردم را هدایت می‌کند.پس مردم با یک یا چند واسطه از وجود امام نفع می‌برند.

۳-امام همه ما را می‌بیند و از کارهای ما باخبر می‌شود.شخصی خدمت امام رضا(ع) آمدوگفت:برای من و خانواده‌ام دعا کنید.امام فرمود:«مگر دعا نمی‌کنیم؟به خدا سوگند اعمال شما هرشب و روز بر من عرضه می‌شود».آری؛در دعای روز جمعه هم آمده است که امام زمان(عج) چشم خدا درمیان مردم است و آنان را می‌بیند.

۳ ۰ ۲ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۲)

السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه

سلام و ادب
خدا قوت
وقت کردید به ماهم سربزنید.
التماس دعا

پاسخ:

۴ تیر ۹۲، ۱۶:۴۳
سلام
انشاالله خدمت میرسیم
محتاجیم به دعا


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها