آیا کسی امام زمان (عج) را دیده است؟

آیا کسی امام زمان (عج) را دیده است؟

آیا کسی هم امام زمان(عج) را دیده است؟ چطور می‌شود ایشان را دید؟ آیا راهی وجود دارد؟

بله؛امام زمان (عج) را هم دیده‌اند و هم می‌شود دید.

بسیاری از افراد، حضرت مهدی را  قبل از غیبت صغری، در زمان غیبت صغری و نیز غیبت کبری دیده‌اند.

البته دیدن امام زمان (عج) به اختیار کسی نیست، بلکه اگر امام زمان(عج) اراده کند، می‌توان ایشان را دید.این طور نیست که هروقت هرکس که خواست، بتواند ایشان را ببیند، چون قرار است ایشان غایب باشند.

بعضی‌ها فکر می‌کنند کسی را که در خواب دیده‌اند، امام زمان(عج) بوده است.با اینکه ممکن است یکی از یاران او باشد.

مهمتر از همه آنکه عده‌ای هستند به خاطر معروف شدن یا مال اندوزی،ادعای ملاقات و دیدن امام زمان(عج) می‌کنند و مردم را به گمراهی می‌کشانند.اما نباید فریب این افراد را خورد.

مثلاً فرض کنید اگر کسی گنج پیدا کرد، آیا راه می‌افتد و داد و فریاد می‌کند که «اهای من گنج پیدا کرده‌ام؟!» هرگز چنین کاری نمی‌کند و اگر کرد، باید بدانیم یا طلای بدلی پیدا کرده و می‌خواهد مردم را فریب دهد، یا اصلاً طلایی پیدا نکرده و دروغ می‌گوید.

کسانی که واقعاً امام زمان(عج) را دیده‌اند وشناخته‌اند،آن را بیان نمی‌کنند و یا اگر بگویند به عده‌ای خاص می‌گویند و تعهد می‌گیرند تا قبل از وفاتشان جایی بیان نشود.صداقت و تقوای این عده، شرط ملاقات با امام بوده است.بنابراین ادعای دیدار، تنها در صورتی مورد پذیرش است که آن شخص تقوا و معنویت فوق العاده‌ای داشته باشد و اهل علم او را بپذیرند.

مهمتر از همه آنکه هیچکدام از امامان ما توصیه نکردند که حتماً دنبال امام زمان خود باشید و او را پیدا کنید و ببیند! چون همان طور که اشاره شد،قرار است حضرت غایب باشند و زمانی که خدا مصلحت بداند، ایشان ظهور کنند.آن چه مهم است عمل به وظایف دینی و اجتماعی است، نه به دنبال دیدن امام زمان(عج)بودن.

با اینحال ممکن است افراد بسیاری ایشان را دیده باشند،ولی چون دچار غرور یا مشکلات دیگر می‌شدند، حضرت را نشناخته باشند.چون یکی از بزرگان می‌فرمود:در روایت آمده وقتی حضرت ظهور می‌کنند، بعضی می‌گویند: ما ایشان را گاهی می‌دیدیم، ام نمی‌دانستیم امام زمان(عج) است.

پس ممکن است انسان خوبی امام را نبیند.گاهی ببیند و نشناسد و گاهی هم بشناسد.گاه یک انسان معمولی ایشان را می‌بیند و نمی‌شناسد یا بعداً می‌شناسد.به خواست و نظر امام بستگی دارد نه دل ما.

اما راه رسیدن

با این همه اگر کسی خواست امام زمانش را ببیند، باید از تقوا برخوردار باشد و حداقل حلال و حرام الهی را رعایت کند تا لیاقت دیدن حضرت را داشته باشد.

غیر از این شرط مهم، بعضی از اعمال هستند که برای دیدار امام مؤثر است.از جمله تلاوت مسبّحات پنج‌گانه در هر شب است.یعنی پنج سوره‌ای که با تسبیح خدا شروع می‌شوند؛سوره‌های حدید،حشر،صف،جمعه و تغابن.

عمل دیگر،تلاوت سورهٔ اسراء در هرشب جمعه است.

انشاءالله همهٔ ما لیاقت داشته باشیم روی دل آرای ایشان را ببینیم.هرچند مهم‌تر از دیدن ما، نظر و توجه اوست.کاش او به ما نظر کند.

منابع:

ر.ک:کماالدین،شیخ صدوق

الکافی

وسائل الشیعه

۶ ۰ ۴ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۴)

خواهش میکنم.
ممنون شماهم سری زدی به ما.

ان شائالله بتونیم در جهت ظهورش حرکت کنیم.

محمد آذرکار

۲۰ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۷
ممنون از مطالب زیباتون، زیر سایه مولا.

امام زمان چه خصوصیاتی داره که کسی نمیشناسه یا چه تفاوتی با چیزهای گفته شده در روایات داره که کسی نمیتونه تشخیص بده که اون شخص امام زمان هست؟ 

اگر امام زمان به دیگران بگه مثلا در رویا از طرف خدا به عنوان امام زمان انتخاب شده ، میگیم رویا حجت نیست  و اگر بگه در بیداری نور خدا رو دیده میگیم توهمه . یا این حرفها کفر آمیزه . از امام زمان توقع داریم مثل خدا از غیب آگاه باشه از طرفی اشخاصی که چنین توانایی رو دارن میگیم اینا شیطانیه . ارتباط با امام زمان هم که جرم داره ! بعضی از اشخاصی رو که دستگیر کردن راجع به جرائمشون یکیش رو نوشتن ارتباط با امام زمان ! ... خب با این اوصاف چرا انتظار داریم امام زمان بیاد وقتی کسی اونو پذیرا نیست ؟ بیاد که روز بعد حکم اعدام بدن بش ؟ مگه تفسیر متفاوت از قرآن جرم نداره ؟امام زمان مگه قرار نیست اینکار رو بکنه ؟! تازه با دروغهای رایج کی میتونه امام زمان واقعی رو تشخیص بده ؟ انگار اوضاع جوریه که امام زمان ظهور نکنه یا ظهور تا حد امکان عقب بیفته . 

پاسخ:

۶ آبان ۹۶، ۲۱:۲۸
سلام
پاسخ دهی به سوالات مهدوی فقط از طریق تلگرام توسط کارشناسان خبره

havaryoon@


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها