لزوم و برکات اجتماع مؤمنان

لزوم و برکات اجتماع مؤمنان

لزوم اجتماع مؤمنان

محور ایمان مؤمنان،خدا،پیامبر(ص)، و اهل بیت (ع) اند و بر آنان لازم است در این محور، با یکدیگر در همهٔ امور، اجتماع و هماهنگی داشته باشند و از تفرقه و جدایی بپرهیزند تا به اهداف ایمانی خود دست یابند، از همین رو خدا در قرآن فرمود: همگی به ریسمان الهی (قرآن و پیامبر) که شما را به خدا پیوند می‌دهند چنگ زنید و از اختلاف و پراکندگی بپرهیزید.

رسول خدا(ص) فرمود:ای مردم! به اجتماع رو آورید و از جدایی بپرهیزید.از امیرمؤمنان(ع) دربارهٔ جماعت و تفرقه پرسیدند.فرمود:به خدا سوگند مراد از اجتماع،پیوستگی و اجتماع پیروان حقّ است اگر چه اندک باشند و مراد از تفرقه،اجتماع، اهل باطل است،گرچه پر شمار باشند.

امام صادق(ع) نیز فرمود:بر برادران مؤمن خود بیفزایید،زیرا هر مؤمنی یک دعای مستجاب دارد و فرمود:برادران مؤمن خویش را افزایش دهید،زیرا برای هر مؤمنی شفاعتی است و فرمود:برادری مؤمنان را افزایش دهید، چرا که نزد خدا برای ایشان حقی است که در روز قیامت با آن،پاداش آنان را می‌دهد.

برکات اجتماع مؤمنان

رسول خدا(ص) فرمود: اگر یکی از برادران ایمانی بر مشکلات یارانش صبر پیشه کند و از آن ها جدا نگردد و گرسنگی و اندوهشان را تحمل کند،برای او پاداشی همانند پاداش هفتاد نفر از کسانی خواهد بود که در جنگ تبوک با من بوده‌اند.

امام باقر (ع) فرمودند: گرد هم آیید و با هم گفت و گو کنید که فرشتگان، شما را احاطه می‌کنند.خدا رحمت کند کسی را که امر ما را زنده می‌کند.

امام صادق(ع) فرمود: اجتماعی از سه نفر از مؤمنان یا بیشتر شکل نگرفته، مگر اینکه فرشتگانی همانندشان حضور می‌یابند که اگر آن جمع دعای خیری کنند،آمین می‌گویند و اگر آنان،از شرّی به خدا پناه برند، از خدا می‌خواهند که این بدی را از آن ها دور کند و اگر آن گروه، حاجتی بخواهند،نزد خدا شفاعت می‌کنند تا حاجت آنان را برآورد.

منابع:

الکافی ج۲ص۲۳۹

سوره ال عمران ایه ۱۰۳

کنزالعمال ج۱ص۳۷۸

مصداقةالاخوان ص۴۶

التحصین ص۲۴

۵ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

سلام
خدا قوت
مطلب زیبایی است .
به فول شاعر :
بیا تا یار هم غمخوار هم باشیم....

اگر مایل بودید ما را هم لینک کنید . متشکرم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها