انقلاب علیه خود...

انقلاب علیه خود...

خدای متعال به حضرت داوود علیه السلام فرمود :" ای داوود، اگر روی گردانان از من چگونگی انتظارم برای آنان،مدارایم با آنان و اشتیاق مرا به ترک معصیت هایشان می دانستند،بدون شک از شوق آمدن به سوی من میمردند و بندبند وجودشان از محبت من از هم می گسست".1

در میان موجودات پیرامون ما،گیاهان به میزانی اندک و حیوانات قدری بیشتر می توانند در برابر موانع بیرونی جهت خود را تغییر دهند و مسیر خود راعوض کنند.امّا هیچ کدام از آنها توانایی آن را ندارند که علیه خود و تمایلات درونی کاری انجام دهند.

انسان موجودی است که نه تنها توانایی ایستادن در برابر موانع خارجی را دارد،بلکه می تواند در برابر خود قیام کند و انقلابی را علیه خود سامان دهد.این توانایی چه کاربردی دارد و در کجا باید از ان استفاده کرد؟

وجود ما با گرایش به خدا و محبّت به او و گرایش به زیبایی ها و کمالت متعالی سرشته است.همه ماپیوند قلبی میان خود و خدا احساس می کنیم و رشته محبّتی را که او به گردن ما بسته است،می یابیم." خدایی "شدن آرزوی ما و در کنار او آرام گرفتن مقصد و مأوای ماست.2 البته گرایش و شوق ما به دبدار خداوند،با اشتیاق او به سعادت و رستگاری ما قابل مقایسه نیست. اوبا لطف و مهربانی بی پایان خود همه ابزارهای رستگاری و کمال مارا مهیّا ساخته و کوچک ترین همّت ما را با پاداش های بزرگ پاسخ می دهد. کافی است ما قدمی به سوی او برداریم تا شتابان به سوی ما آید.

او در انتظار و مشتاق ملاقات ماست....

1.میزا الحکمه،ج4،محمد مهدی ری شهری ص2797

2.فی مَقعَدِ صِدقٍ عندَ ملیکٍ مُقتدر-قمر،55

۵ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها