صادق آل محمّد(ص)...

صادق آل محمّد(ص)...

آخر یه روز شیعه برات حرم می سازه...

شهادت ششمین اختر تابناک ولایت و امامت،رییس مکتب شیعه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را خدمت حضرت ولیعصر(عج) و شیعیان تسلیت عرض می نماییم.

اسم مبارک ایشان جعفر و کنیه مشهور آن حضرت ابی عبدالله و لقب مشهور ایشان صادق است.عمر مبارک آن بزرگوار شصت و پنج سال بود.در سال هشتادو سوم هجرت و بنابر مشهور در هفدهم ربیع الاول که روز ولادت با سعادت حضرت رسول(ص) است به دنیا آمد و در سال صد و چل وهشت 25 شوال المکرم به دست منصور دوانیقی مسموم و شهید شد. مدت امامت آن بزرگوار سی و چهار سال بود.

یک معجزه:ابی بصیر می گوید:یک نفر گناهکار که ما از گناه او به تنگ آمده بودیم،همسایه ما بود و هر چه به او نصیحت می کردیم،اثری نمی کرد.در سفری که می خواستم به مدینه بروم،پیش من آمد وگفت:من مردی مبتلا به گناهم و ترک آن برایم مشکل است.تو به خودت نگاه نکن که از شیطان رهانیده شده ای،حال مرا به امام صادق علیه السلام بگو،شاید آن حضرت فکری کند.من قضیه را خدمت امام صادق(ع) عرض کردم.حضرت فرمودند:سلام مرا به او برسان و بگو اگر گناه را ترک کنی،من بهشت را برایت ضامن می شوم.ابی بصیر می گوید:چون برگشتم آن مرد به دیدنم آمد.من سلام امام صادق(ع) و پیغام را به گفتم و او به شدّت منقلب شد.چند روزی نگذشته بود که به دیدنش رفتم و او را درحال مرگ دیدم.چشم باز کرد و گفت:امام صادق (ع) به ضمانت خود وفا کرد.سال بعد در مدینه به منزل امام رفتم.هنوز وارد اتاق نشده بودم که ایشان فرمودند:ابابصیر ما به ضمانت خود عمل کردیم.


حرف من با امام صادق علیه السلام :آقا جان مولای من!! من دم از شیعه بودن میزنم امّا خدا شاهده راضی به گناه کردن نیستم آقا! اگه گناهی کردم از سر جهل بود و نفس ...آقاجان بهشت من بودن در کنار شما و خاندان پاک شماست،بهشت مرا هم ضمانت می کنی؟مولای من...

حضرت صادق(ع) اگر ساقی نبود یک نشان از شیعگی باقی نبود...

                فقه شمشیر امام صادق(ع) است هر که بی شمشیر شد نالایق است....

۵ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

سلام به شما دوست عزیز
+به ما سر بزنید و به مطالب نظر بدهید



یاحق

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها