گرایش موشک وار مسیحیان به اسلام!!!

گرایش موشک وار مسیحیان به اسلام!!!

بسم رب المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

تنوع جوامع ، تمدن ها و فرهنگ های امروزین این سوال را ایجاد می کند که آینده جوامع بشری چگونه خواهد بود؟ آیا فرهنگ ها و تمدن ها برای همیشه به وضع موجود ادامه می دهند، یا حرکت انسانیت به سوی تمدن و فرهنگ یگانه پیش می رود و همه این ها در آینده، رنگ خاص خود را خواهند باخت و به یک رنگ در خواهند آمد؟

 

صدها سال از آغاز عصر غیبت کبری گذشته است و اکنون در عمیق ترین ادوار ظلمانی کفر، آنجا که سیطره شب وسعتی تمام یافته است و دیگر تا مطلع فجرتاریخ، قدمی بیش نیست، انسان بعثتی دیگر باره می یابد و لیاقت حضور پیدا می کند.

جوامع ، تمدن ها و فرهنگ ها بسوی یگانه شدن و همگرایی به تعالیم ناب الهی سیر می کنند و آینده جوامع انسانی، جامعه جهانی واحد تکامل یافته ایست که در آن همه ارزش های انسانی به فعلیت می رسد. شاید تا چندی پیش این ها تصوری بیش به نظر نمی رسید اما امروز نتیجه برآوردهای جدید موسسات آماری و  نگرانی ها و هشدارهایی که صاحبنظران مسیحی با عنوان " گرایش موشک وار"از آن یاد می کنند ، گویای حقیقتی ست انکار نشدنی.

اسلام دین آینده

پاسون در کتاب "چالش اسلام با مسیحیت" خود می نویسد:" اسلام دین آینده است. اگر روند کنونی به طور چشمگیری تغییر نکند، اسلام به زودی به عنوان بزرگترین دین دنیا ، مسیحیت را پشت سر خواهد گذاشت. در حقیقت، طبق اکثر آمارها، این در کمتر از بیست سال رخ خواهد داد. اکثر خوانندگان این کتاب تا آن زمان زنده خواهند بود و این را به چشم خواهند دید. اسلام سریعترین نرخ رشد را در جهان دارد. سرعت رشدی چهار برابر مسیحیت. "

جوئل ریچاردسون هم در کتاب "ضد مسیح اسلامی" خود از افزایش چشمگیر جمعیت مسلمانان با عنوان جنبش مذهبی اسلام یاد می کند و به مسیحیان در اینباره هشدار می دهد .

 

او در فصل اول کتاب خود می آورد:«اسلام نه تنها در دنیا بلکه در آمریکا و کانادا و اروپا در حال رشد سریع است. نرخ رشد سالیانه ­ی اسلام در آمریکا تقریبا 4% است. اما شواهد قوی وجود دارد که باور کنیم این رشد به 8% طی سال­های اخیر رسیده است. هر سال دهها هزار آمریکایی به اسلام روی می­ آورند. قبل از سال 2001 گزارش­ها می ­گفت که سالیانه 25 هزار آمریکایی به اسلام روی می ­آورند. این ممکن است زیاد به نظر نرسد. اما این آمار بعد از 11 سپتامبر چهار برابر شده ­است .

درست است: بعد از 11 سپتامبر تعداد آمریکایی­ هایی که مسلمان می ­شوند موشک­وار در حال افزایش است. به فاصله­ ی یک ماه پس از حمله به برج­های تجارت جهانی، گزارشات از سرازیر شدن مردم آمریکا به مساجد شروع شد.

علا  بایومی، رئیس امور اعراب در کنسول روابط اسلامی- آمریکایی(CAIR)، در 11 نوامبر 2011 در روزنامه­ ی الحیات لندن گفت: "آمریکایی ­های غیر مسلمان اکنون به آشنایی با اسلام علاقه­ مند شده ­اند. نشانه ­هایی وجود دارد... کتابخانه­ ها از کتب اسلامی خالی شده ­اند...ترجمه ­ی انگلیسی قرآن به کتاب پرفروش آمریکا تبدیل شده... آمریکایی­ ها از 11 سپتامبر علاقه­ ی زیادی به مسلمان شدن نشان می­ دهند...

هزاران آمریکایی غیر مسلمان به دعوت برای بازدید از مساجد پاسخ مثبت داده­ اند، به مانند امواج خروشان دریا که یکی پس از دیگری به ساحل می ­خورند. ( الحیات چاپ لندن، 12 نوامبر 2001 ، نقل شده در مرکز رسانه و تحقیقات خاورمیانه، رهبران آمریکایی مسلمانان: موجی از گرایش به اسلام در آمریکا پس از 11 سپتامبر، 16 نوامبر 2001 )

او پس از تصدیق اقدامات چشم­گیر اسلام در نتیجه­ ی 11 سپتامبر اضافه می­ کند:" بر خلاف آنچه ما بعد از 11 سپتامبر تصور می­ کردیم، گرایش به اسلام کاهش نیافته، به پنجاه سال قبل هم باز نگشته، بلکه برعکس، یازده روز گذشته به اندازه­ ی یازده سال در تاریخ گرویدن به اسلام بوده است." در روزنامه ­ی تایمز لندن در تاریخ 7 ژانویه 2002 یعنی چهار ماه پس از 11 سپتامبر می­ خوانیم:" شواهد نقلی قانع کننده­ای وجود دارد که حکایت از یک تحول در گرویدن به اسلام بعد از 11 سپتامبر می­ کند. نه تنها در انگلستان بلکه در کل اروپا و آمریکا. یک مرکز اسلامی در هلند ادعای افزایش ده برابری گرویدن به اسلام می­ کند."

نگرانی ها از رشد اسلام آنقدر در بین رسانه های آمریکایی رسوخ نموده است که خطاب به دولتمردان خود می گویند" به زودی مردم آمریکا با صدای اذان از خواب بیدار خواهند شد."‌‌‌‌ [ روزنامه آمریکایی هیومن ایونتس Human Events . گزارشی از کتاب America Alone:The End of The World as We Know It نوشته مارک ستاین ]

گرایش به اسلام در میان مسیحیان متعصب

موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که میزان گرایش به اسلام در بین مسیحیان معتقد و افراطی بیشتر است .

بیش از 80% تازه مسلمانان، در کلیساهای مسیحی رشد کرده ­اند. اگر آمار درست باشد، این یعنی سالانه بیش از 60 هزار آمریکایی در خانواده ­های مسیحی، مسلمان می ­شوند. جوئل ریچاردسون در تایید این مهم نقل می کند: "یکی از آشنایان من که فرزند یک کشیش است، با اینکه در یک خانواده­ ی به شدت مذهبی مسیحی رشد کرده، اما در دوران دانشگاه مسلمان شد. من شواهد زیادی را مطالعه کرده­ام که حکایت از اسلام آوردن کشیش ­ها، اسقف­ها، مبلغان مذهبی و دانشجویان الهیات دارد. این اشخاص مسلما افراد عامی نیستند. در بین آنها اعضایی از گروه افراطی "مسیحیان روح پرشده" هم وجود دارند. اگر شما یک مسیحی هستید تصدیق می­ کنید که این غیر ممکن است. یکی از موضوعات مهم، مصاحبه با خانم­های جوان دانشگاههای آمریکا بود که به تازگی به اسلام گرویده بودند.

 

  آنها دارای مدارج عالی از دانشگاه بوستون و هاروارد بودند و در مورد قدرت و شکوه اسلام و اینکه چرا مسلمان شده ­اند، صحبت می­ کردند. این برنامه چندین بار در سراسر آمریکا پخش شد..."( مرکز رسانه و تحقیقات خاورمیانه، رهبران آمریکایی مسلمانان: موجی از گرایش به اسلام در آمریکا پس از 11 سپتامبر، 16 نوامبر 2001)

 در مقاله­ ای در روزنامه­ ی نیویورک تایمز در تاریخ 22 اکتبر 2001 قسمتی از داستان جیم هکینگ را می­خوانیم: "نه سال پیش، جیم هکینگ تحت آموزش بود تا یک کشیش یسوعی شود. حالا او یک وکیل نیروی دریایی در سنت لوییس است که چند ماه اخیر را صرف بررسی اشتراکات بین الادیانی اسلام کرده است... او در تاریخ 6 ژوئن 1998 شهادتین گفت." چیزی که من همیشه به آن پایبند بودم این است که خدا یکی است، مانندی ندارد، به پسری برای انجام کارهایش نیاز ندارد."

یک گزینه­ ی توحیدی جدید

جوئل ریچاردسون با اظهار تاسف اقرار می کند: اکنون که اسلام در غرب گسترش یافته، خیلی ­ها فهمیده ­اند که مسیحیت تنها گزینه ­ی الهی موجود نیست. متاسفانه خیلی­ ها اسلام را بجای مسیحیت انتخاب می­ کنند. دیوید پاوسون، نویسنده و معلم برجسته­ ی انجیل از انگلیس، تجربه­ ی یکی از دوستانش را بازگو می­ کند: "یکی از دوستان من مشاور یک مدرسه است. او بسیار خوشحال شده بود که یکی از پسرهایی که به او کمک می­کرد هدف زندگیش را پیدا کند، به او گفته بود که متقاعد شده که یک خدای شخصی وجود دارد که می­توان به او معتقد بود. در بهت و تاسف او، آن پسر چند هفته بعد گفت که مسلمان شده ­است. این یکی از هزاران مورد است که این انتخاب را می کنند." در حالی که اسلام در غرب رشد می­ کند، این ماجرا بارها و بارها تکرار خواهد شد.

نام "محمد" نخستین نام پرطرفدار در لندن و دومین نام پرکاربرد در انگلیس

موج اسلام گرایی در غرب گویا ذائقه ها را تحت تاثیر قرار داده بنحوی که اداره ثبت آمار ملی انگلیس اعلام کرد ، درسال 2012 میلادی ، نام " محمد " ، هفت هزار و 139 بار از سوی خانواده‌های انگلیسی برای فرزندانشان انتخاب شده است.

نام "محمد" سال 2009 نیز در منطقه "سن ـ سن ـ دنی" در شمال فرانسه و سال 2010 هم در شهر "مارسی" در جنوب این کشور به عنوان نخستین نام پرطرفدار خانواده‌ها انتخاب شده بود. این نام همچنین توانست خود را طی سال 2012 در میان صد نام پرطرفدار پاریس به ثبت برساند و "محمد امین" نیز نخستین نام مرکب انتخابی فرانسویان در سال 2010 بود.

نام "محمد" همچنین سال 2007 در بروکسل (پایتخت بلژیک ) و سال 2008 در "میلان" ایتالیا و سال 2012 در "اسلو" ، پایتخت نروژ، به عنوان نخستین نام پرطرفدار شناخته  شد. [خبر وتفسیر برون مرزی به نقل از پایگاه های اطلاع رسانی: al-kanz ]

هشداری برای انگلستان

در کتاب "چالش اسلام با مسیحیت" آقای پاوسون بیان می­ کند که چه چیزی می­تواند به خوبی یک هشدار ، نه تنها برای انگلستان بلکه برای تمام کلیسای غرب باشد. پاوسون- یکی از رهبران محترم و برجسته ­ی کلیسا در انگلیس- تجربه ­ای که اخیرا در حین سخنرانی نویسنده­ ی معروف، پاتریک سوخدو، داشته را تعریف می ­کند. اگر یک رهبر با قدرت تشخیص کم این جملات را می­ گفت، می­توانستیم از آن بگذریم. اما باید به سخنان دیوید بسیار هوشیارانه دقت کنیم: " در حین سخنرانی او، به طور غیرمنتظره و بی­ربط به موضوع، ناگهان در این اندیشه فرو رفتم که اسلام سراسر انگلستان را خواهد گرفت. یادم است که بهت زده نشسته بودم و به خود می ­لرزیدم. ما فقط شنونده ­ی مطالبی جذاب پیرامون یک دین و فرهنگ که دیگران به آن عمل می­کنند نبودیم، ما در حقیقت در مورد آینده ­ی خود می­ شنیدیم! "

 اظهارات برنارد شاو هم همین امر را تایید می کند: من همیشه نسبت به دین (حضرت) محمد (ص) به سبب خاصیت زنده بودن شگفت آورش، نهایت احترام را داشته ام. به نظر من اسلام، تنها مذهبی ست که استعداد توافق بر حالات گوناگون و صور متغیر زندگی و مواجهه با قرون مختلف را دارد. من چنین پیش بینی می کنم و از هم اکنون هم آثار آن پدیدار شده است که ایمان (حضرت) محمد (ص) مورد قبول اروپای فردا خواهد بود.‌‌[نک: جان ر.ایورت. مذهب در آزمایش ها و رویداد های بشر. ترجمه : مهدی قائنی.ص 190]

 یکی از نشانه­ های اصلی آخرالزمان که انجیل به آن اشاره می ­کند همین دست برداشتن مسیحیان از دین خود است که از آن به "ترک آیین گسترده" یاد می­ کند.

 

بزرگترین چالش تاریخ کلیسا

بزرگترین چالش تاریخ کلیسا از نظر جوئل ریچارسون همین واقعیت است که به فاصله­ ی 15 سال از هم اکنون شروع به رخداد خواهد کرد. حتی زودتر. او صادقانه آرزو دارد این طور نشود و توصیه می کند: در حال حاضر نشانه­ های کمی دال بر خلاف این موضوع وجود دارد. حالا که گرایش مردم آمریکا به اسلام در ابتدای راه است، وقت آنست که برای بزرگترین چالش تاریخ کلیسا، آماده و آگاه باشیم. همانطور که گفتم، اسلام دین آینده است. همانطور که برادر اندرو- که مشهور به قاچاق انجیل در میان پرده­ ی آهنی بود- گفته: "آنچه کمونیسم برای قرن بیستم بود، اسلام برای صده­ی بعد خواهد بود".(برادر آندره، نیروی نور، ص140)

 آنتونی گیدز ، جامعه شناس مغرب زمین می نویسد:

"در گذشته سه غول فکری جامعه شناسی یعنی مارکس، دورکیم و ماکس وبر با کم و بیش اختلافاتی فرآیند عمومی جهان را به سمت سکولاریزاسیون و به حاشیه رفتن دین می دیدند ؛ ولی از آغاز دهه هشتاد با انقلاب اسلامی ایران شاهد تحقق عکس این قضیه هستیم، یعنی فرآیند عمومی جهان روند معکوس را آغاز کرده و به سمت دینی شدن پیش می رود."

 دراین نوشتار سعی شد با بیان شواهد متعدد از جوامع امریکایی و اروپایی خوانندگان محترم با واقعیت "رشد موشک وار اسلام" در بین جوامع مسیحی آشنا شوند. حال انتخاب با ماست ، می توانیم به سادگی از کنار این فرصت عبور کنیم یا با رصد دقیق شرایط پیش رو و برنامه ریزی صحیح ، همراه با اقدامات لازم به این سیر سرعت بیشتری دهیم.

موج حقیقت گرایی بوجود آمده، فرصت مغتنمی ست جهت معرفی بیشتر و بهتر اسلام حقیقی و آینده روشنی که وعده داده است ؛ یعنی فرمانروایی عشق و عدالت. بوقوع پیوستن تمامی این تحولات، نوید بخش و نشانه تحقق یکی از مهمترین شرایط ظهور حضرت صاحب (عج) یعنی اقبال جهانی به دین خدا و آمادگی برای پذیرش فرستاده ی خداست، فرستاده ای که راهی را برایمان هموار می کند که درآن همه در یک سطح گام برداریم! سطح انسانیت !

 دیری نمی پاید که انسان بار دیگر مثل سرما زده ای که به آفتاب پناه می آورد خود را از گرایش های مشرکانه خلاص می کند و به آغوش یگانه واحد و احد باز می گردد .

 مبارک باد بر تو ای انسان رجعت دیگر باره ات به موطنی که از آن دور مانده بودی و در طلبش در گمگشتگی کوچه پس کوچه های بن بست شهر ظلمت، سرگردان بودی .

یاس نبی . کارگروه مطالعات کانون مهدویت دانشگاه فردوسی

 

منابع:

1-کتاب «ضد مسیح اسلامی». مترجم : گروه ترجمه کانون مهدویت دانشگاه فردوسی

2- کتاب دوباره در اوج- بایسته های تمدن اسلامی در آثار شهید مطهری. پدید آور: دکتر محمد طیب صحرایی

3- مقاله نیاز به زمینه سازی ظهور؛ فراگفتمان انسان مدرن. خدیجه هاشمی

4- سخنان شهید سید مرتضی آوینی

5- پایگاه های اطلاع رسانی: al-kanz ،خبر وتفسیر برون مرزی و خبرگزاری ایکنا

6- روزنامه آمریکایی هیومن ایونتس Human Events . گزارشی از کتابAmerica Alone:The End of The  World as We Know It نوشته مارک ستاین

۵ ۰ ۳ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۳)

جاء الحق...

انشاءالله شاهد باشیم که اسلام به همین زودیا همه جارو فرابگیره ...

پاسخ:

۲۱ شهریور ۹۲، ۱۶:۴۱
انشاالله ..
ممنون از ارسال نظر..

سلام انشائالله اسلام فراگیر تر شه تا شرایط ظهور امام دوازدهم فراهم شود.

پاسخ:

۲۱ شهریور ۹۲، ۲۳:۴۳
سلام...انشاالله...
ممنون از حضور و ارسال نظرتون...

به امید روزی که اسلام و مسیحیت و یهودیت یک پارچه خدا رو عبادت کنن توی قران خدا میگه همه پیامبران و پیروانشون همه یک امت هستند بیاین اینو یادمون نره هر کسی که به خدا ایمان داشته باشه مومن هست و یادمون باشه مومن از مسلمان مقامش بیشتره

پاسخ:

۲۰ شهریور ۹۳، ۲۲:۱۹
سلام اقا محمد
ممنون از حضور و ارسال نظرتون...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها