دیکتاتوری مدرن

دیکتاتوری مدرن

الهه راستگو

دیکتاتوری مدرن واژه ای که به زیبایی توسط خانوم راستگو در جای خود بکار برده شده و حق مطلب را ادا کرد.ویکی از جملات بکاربرده شده توسط خانوم راستگو در این نامه (دموکراسی فقط در زمانی مقبول شماست که همسو با نظرات و علایق جناحی و حزبی شما باشد) یاد آور فتنه۸۸ میباشد جایی که اصلاح طلبان تندرو شکست خود را نپذیرفتند و آن قائله را برپا کردند.

این صحبت های خانوم راستگو نشان دهنده این است که ایشون از مشکلات درون حزبی اصلاح طلبان باخبر است و این مواردی که در این نامه اشاره شده است بخش کوچکی از افشاگری های ایشون است که در راستای اهداف شخصی خود بیان کرده و امید است که این بازی سیاسی نباشد که در آخر ضرری به بدنه این نظام وارد شود.

الهه راستگو با ارسال نامه ای به رسانه ها.... نسبت به بداخلاقی هایی که طی چند روز گذشته به  وی شده بود پاسخ داد .

متن این نامه به شرح زیر است :
به نام خدا
این دیکتاتوری و تک صدایی قبلا نیز داد بخش بزرگی از جناح موسوم به چپ و اصلاح طلبان فعلی را در آورده بود. یک حزب دولتی برآمده از دولت هفتم و هشتم از طرف تمام جریان تصمیم می گرفت و اگر کسی با آن تصمیم مخالفت داشت با بهره گیری از گزاره های مختلف و در قالب های زیبایی که داشت نه تنها مخالفین بلکه منتقدین را یا از صحنه بیرون می کرد و یا مجبور به سکوت می کرد. این درحالی بود که ادعای گسترش جامعه مدنی و مشارکت مردم توسط آنان گوش فلک را کر می کرد. اینجانب بر اساس شناخت و اقناع وجدانی و طبق سوگندی که هنوز چند روزی از آن نگذشته به مردم شریف تهران متعهد می شوم که بر اساس اقناع آنچه که پس از تحقیق و دریافتهای خودم به آن رسیده ام از منافع شهروندان دفاع کنم و آن را به منافع شخصی و باندی ترجیح دهم . حتی اگر دیکتاتورهای مدرن و قیم ماب راخوش نیاید و انبوه اهانتها، تحقیرها و توهین ها را در شبکه رسانه ای داخلی و خارجی خود به اینجانب نثار نمایند چراکه از سال 76 با این شیوه استبداد مدرن آشنا شده و بارها از سوی آن نواخته شده ام . از این قیم مابان به ظاهر دموکرات سوالی دارم و آن این است که شعار شما توجه به آرا و نظرات مردم نیست ؟
آیا مردم شریف تهران در نظرسنجی‌هایی که خودتان انجام داده‌اید آقای قالیباف را بر دیگران ترحیج نداده بودند ؟ این برخورد دوگانه شما بسیار شبیه به دموکرات مابان غربی آمریکایی است که نشان می دهد دموکراسی فقط در زمانی مقبول شماست که همسو با نظرات و علایق جناحی و حزبی شما باشد .
یکی از دلایلی که اینجانب را قانع کرده که به آقای محسن هاشمی رای ندهم همانا حمایت شما از ایشان بود چراکه در گذشته نه چندان دور وی و پدرش را افراد دیکتاتور معرفی و انواع و اقسام اتهامات مالی و ... را نثار آنان می نمودید کافی است برای اینکه کاملا به یادتان بیاید در رسانه های از سال ۷۶ تا ۸۴ نام ایشان راجستجو کنید ؛ حال چه اتفاقی افتاده که به حمایت از ایشان برخواستید؟ اگر اتهامات دیروز شما کذب بوده باید صراحتا توبه کنید و از آقای هاشمی و فرزندانش عذرخواهی کنید.
اینجانب صراحتا اعلام میکنم که با بخشی از جریان اصلاح طلب که اتفاقا بخش تندروی آن محسوب می شوند و جالب آنکه بر اساس جبر زمانه اکنون شعار اعتدال می دهند ! و از دولت سهم خواهی می کنند زاویه داشته و دارم و تا آنجا که مطلع هستم بخش زیادی از نخبگان این جریان با اینجانب نیز همسو هستند ،اما غالبا به دلیل جلوگیری ازهتک حرمت خویش جرات بیان انتقادات خود را از این قیم مابان ندارند . به نظر اینجانب چنانچه نقد درون گفتمانی در جریان اصلاح طلب انجام نشود مجددا با برخود قاطبه مردم رو به رو خواهیم شد.
مردم از شعار‌های رنگارنگ و مردم فریب خسته اند و به دنبال خادمین واقعی خود می باشند و با دقت گفتار و کردار ما را رصد نموده و در انتخابات با رای هوشمندانه خویش پاسخ ما را داده و خواهند داد و به نظر من چنانچه مجددا دیکتاتوری مدرن بر جریان اصلاحات حاکم شوند این مقدار اقبال نسبی مردمی را قطعا و یقینا از دست خواهیم داد و من به عقلای جریان هشدار جدی می دهم که زودتر چاره ای برای این مشکل اساسی بیند یشند .
اینجانب می توانستم رای خویش را در شورای شهر پنهان کنم اما بر اساس اقناع وجدانی که آقای دکتر قالیباف را بر آقای مهندس هاشمی به دلائل متعدد از جمله توانایی اجرایی ترجیح دادم و به صورت شفاف رای خویش را ارائه نمودم البته این هم قابل ذکر است که دیکتاتوری مدرن نگذاشت که فرد دیگری در جریان اصلاحات کاندیدا شود و گرنه افرادی در جریان اصلاح طلب خود را در معرض قرار داه بودند که اگر دیکتاتوری مدرن اجازه می داد قطعا اینجانب و برخی دیگر از اصلاح طلبان شورا به آنان رای می دادیم
به دنبال تخریب سازمان یافته جریان دیکتاتوری مدرن اینجانب به عنوان یک بانوی اصلاح طلب صراحتا فاصله و اختلاف دیدگاه عمیق و اساسی خود را با این غوغاسالاران مدرن و به ظاهر دموکرات ابزار می دارم و خود را برای حملات و هجمه های ناجوانمردانه آنان که به انواع مختلف شروع شده و ادامه دارد آماده کرده ام . بدیهی است که این هجمه ها اینجانب را از پشت کردن به سوگندی که در ابتدای عضویت در شورای شهر تهران خورده ام باز نخواهد داشت و شرافت و عمل به سوگند خود را به تسلیم شدن در برابر دیکتاتوری مدرن ترجیح خواهم داد.
۶ ۰ ۴ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۴)

مطلب مفیدی بود متشکرم .

پاسخ:

۲۲ شهریور ۹۲، ۰۰:۱۶
سلام
خواهش میکنم

خیلی کارشون زشت بود
اینم از اصلاحات...

این خبر هم فکر میکنم جدیدباشد:
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=167686

پاسخ:

۲۲ شهریور ۹۲، ۲۱:۲۷
ممنون

تکیه بر اتفاقات ٨ سال پیش  و عدم درک صحیح از تحولات روز جامعه ، خانم راستگو را دچار اشتباه تاریخی کرد و نتیجه آن کمک به تداوم اشتباهات در تصمیم گیری های شهر تهران و تخریب هرچه بیشتر شهر  با تراکم فروشی های بی حد وحصر در قالب و توجیه طرح تفضیلی تهران و ٠٠٠هر روز مشاهده می گردد٠
شکستن صدای  استخوان های شهر تهران را همه متخصیصن بصیر از هم اکنون می شنوند ولی وقتی بعضی ها با سیاست بازی تصمیم می گیرند و  درک صحیحی از این موضوع ندارند خودشان باید پاسخگوی  وجدان عمومی باشند٠

پاسخ:

۱۳ فروردين ۹۳، ۱۹:۵۱
سلام نظر شما قابل احترام

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها