عوارض رانندگی زنان

عوارض رانندگی زنان

«شیخ صالح بن محمد اللحیدان» که عضو کمیته علما و رئیس سابق شورای عالی قضات عربستان سعودی است افزود: به این سبب است که ما می بینیم اغلب زنانی که به شکلی مداوم رانندگی می کنند فرزندانی دچار آشفتگی های بالینی دارند.

این ادعای این مفتی وهابی موجی از اعتراضات و اظهار نظرهای تمسخرآمیز را درشبکه های اجتماعی درپی داشته است.

مردی در شبکه اجتماعی توییتر می نویسد: بی عقل. انسان فضا را تسخیر کرد و شما همچنان زنان را از رانندگی منع می کنید.

از سوی دیگر زن دیگر عربستانی این پرسش را مطرح کرده که زنان درگذشته سوار شتر می‌شدند و آیا فشاری که سوار شدن بر شتر می آورد بیشتر از ماشین است؟

سخنان این روحانی وهابی درحالی بیان می شود که فعالان زن سعودی از زنان خواسته اند تا 26 اکتبر در این کشور رانندگی کنند. عربستان تنها کشور در جهان است که زنان حق رانندگی ندارند.

شیخ لحیدان همچنین اعلام کرد در دیگر کشورهای عربی 33 درصد از زنان که رانندگی می کنند منشا تصادفات شده اند درحالی که فقط 9 درصد از مردان موجب تصادف شده اند.

فعالان زن منشا این پویش(کمپین) 26 اکتبر اعلام می کنند رانندگی زن با قوانین اسلامی مغایرت ندارد. آنان با انتشار طوماری در اینترنت مجوز رانندگی در عربستان سعودی را درخواست کرده اند. این طومار تاکنون 11 هزار و 900 امضا جمع آوری کرده است.

نسیمه السعده از فعالان مبتکر این طومار به خبرگزاری فرانسه گفت اما این پایگاه اینترنتی یکشنبه صبح در عربستان مسدود شد.

عربستان سعودی پادشاهی محافظه کار افراطی نسخه سختگیرانه ای از اسلام را اجرا می کند. زنان علاوه بر نداشتن حق رانندگی نمی توانند بدون همراهی یکی از محارم خود به سفر بروند.

شماری از فعالان زن در ژوئن پویشی را برای به چالش کشیدن ممنوعیت رانندگی آغاز کرده بودند.

به گفته فعالان، از آن زمان چندین نفر از زنان رانندگی کردند و پلیس برخی از آنان را مجبور کرد با امضای تعهدنامه ای متعهد شوند دیگر رانندگی نخواهند کرد.

۵ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها