یکصدو ده سوال از استاد مطهری

یکصدو ده سوال از استاد مطهری

استاد مرتضی مطهری


معرفی کتاب۱۱۰ سوال از استاد مطهری

در این کتاب سعی شده است با ترکیب سخنان و مقالات علمی معلم شهید آیت الله مرتضی مطهری در موضوعات خاص یک کتاب با روش سوال و پاسخ عرضه شود.
این کتاب توسط مجید باقری گردآوری شده و در بخش اول این کتاب و پیش از مقدمه سخنان مقام معظم رهبری در خصوص استاد مطهری چاپ شده است.


در این کتاب سوالاتی چون چگونگی نقش بستن یک پرسش در ذهن انسان، انسان پرسشگر آفریده شده، پس چرا دین اسلام از زیاد سوال کردن نهی نموده است، نظر استاد درباره شک و تردید نسبت به مسایل دینی در ذهن جوانان، دلیل نهی کردن دین اسلام نسبت به سوال کردن در مورد حقیقت وجود خدا، نظر استاد درباره تحقیق در اصول دین و راهکار جلوگیری از وسواس در امور دینی با توجه به دیدگاه های مستند شهید مطهری پاسخ داده شده است.

از دیگر بخش های این کتاب می توان به آیا سکوت اسلام در رویارویی با برخی ابهامات یا موضوعات خاص با جامعیت اسلام مغایرت ندارد؟، علت اعراض برخی مردم از دین و مذهب، نکات مهمی که مربیان دینی باید مد نظر داشته باشند، فرجام نهایی علم منهای دین، روش صحیح مطالعه، عدم اهتمام رسول الله به فراگیری خواندن و نوشتن، عشق و آثار آن در زندگی انسان و چرا ازدواج در اسلام مقدس است اشاره کرد.

بررسی مسایلی چون آیا فکر گناه نیز نوعی گناه است؟، ویژگی های توبه واقعی، تقاوت لذت های معنوی و مادی، چگونگی خودسازی، راه های کسب فضایل اخلاق فردی و اجتماعی انواع تقوا، چرا عرفا از زبان مرز سخن می گوییند، نظر استاد در مورد تمثال حضرت علی(ع) و دلایل پذیرش صلح از سوی امام حسن(ع) از دیگر بخش های این کتاب است.

این کتاب در بخش های دیگر خود به بررسی مسایلی چون نگرش اسلام به مسایل اقتصادی، دلایل خارق العاده بودن نهج البلاغه، نظر اسلام در خصوص ناسیونالیسم و انترناسیونالیسم، چرا صادق هدایت مورد اعتراض قرار می گیرد، نقش ولایت فقیه در یک نظام اسلامی، دشمنان داخلی برای اسلام خطرناک ترند یا دشمنان خارجی و آینده بشریت چگونه خواهد بود، پرداخته است.

انشا الله اگر عمری باقی باشد پرسش‌ها و پاسخ های این کتاب را به مرور زمان می نویسیم.

۳ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها