برنامه شب آسمانی

برنامه شب آسمانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما، حجت الاسلام و المسلمین اکبر‌روستایی در برنامه شب آسمانی گفت:اضطرابی در میان وهابی ها ایجاد شده است و این اضطراب به دلیل این است که در میان شیعیان و دوستداران اهل بیت موجی جدی برای مقابله با شبهات آن ها به وجود امده است.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: قدمت شبهات وهابیت و پیشینه این مدل شبهات به قدمت بنی امیه بر می گردد و ما اثر انگشت بنی امیه را در جای جای این شبهات می بینیم.نوع این شبهات را در طایفه بنی امیه و گروه بنی امیه می توان مشاهده کرد مانند نهی زیارت،نهی گریه و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام.

وی افزود: بعد از سقوط بنی امیه و ابتدای بنی عباس تا ابتدای قرن دوم هجری این شبهات مطرح شد اما با آغاز بنی عباس چون آن ها با شعار الرضا من آل محمد وارد صحنه سیاست می شوند نمی توانستند این گونه شبهات را صراحتا وارد کنند اما در قرن چهارم که آرام آرام بنی عباس رو به انحطاط می رود و شخصیتی به نام ابن بطه روی کار می آید این شبهات نیز دوباره پر رنگ می شود البته قبل از آن نیز فردی به نام حسنی علی بربهاری شبهات را بیان می دارد.

حجت الاسلام و المسلمین روستایی در ادامه مطلب بعضی از اعتقادات بربهاری را مطرح کرد و گفت: بربهاری عده ای را بر در مسجد می گذاشت تا اگر شافعی ها به مسجد آمدند آن ها را کتک بزنند زیرا این ها به عزاداری اهل بیت می رفتند و در برهه های بعد می بینیم که همین بر بهاری ها برای زائران امام حسین(ع) مشکل ساز بودند و نمی گذاشتند کسی به زیارت امام برود.
وی ادامه داد:وهابی ها گرایش اهل حدیث هستند و جمود بر الفاظ قرآن و احادیث دارند و سرمنشأ این ها احمد بن حنبل و طلایه دار وهابیت است ابن بطه هم دوباره حرف های بر بهاری را تکرار کرد و علما اهل سنت هم با آن ها مبارزه می کردند.

این پژوهشگر دینی افزود: در قرن هفتم کسی بر روی کار می آید به نام ابن تیمیه که دائم به شبهه افکنی می پردازد اما شبهاتش آن قدربی منطق بوده است  که حتی علمای حنبلی عصر خود فتوا به کفرش دادند.بعد از ابن تیمیه این قدر ردیه بر  نظرات او زیاد است که تا 5 قرن این شبهات در سکوت می ماند و پرونده آن ها بسته می شود تا این که در سال 1115 محمد بن عبدالوهاب در خانواده ای حنبلی به دنیا می آید و شروع به مطالعات درباره پیامبران دروغین می کند اما با مخالفت پدرش رو به رو می شود و در نهایت پس از مرگ پدرش با تلاش بسیاربه بیان و ایجاد و تبلیغ شبهات می پردازد.

وی پس از بیان تاریخچه مختصری از شکل گیری وهابیت به بیان عکس العمل های شبکه های معاند و وهابی ها نسبت به برنامه شب آسمانی می پردازد و می گوید: این شبکه ها اخیرا با تولید برنامه ای در رد شبهاتشان بسیار عصبانی شده اند و حتی در اخبار شبکه شان این را مطرح نموده اند. ما در بعضی شبکه های دیگر نیز مطالبی را بیان نموده ایم و آن ها را دعوت به مناظره کرده‌ایم اما حتی دریغ از یک جواب.

حجت الاسلام و المسلمین روستایی تصریح کرد: یک کارشناس وهابی که در لندن مستقر است در شبکه المستقله در رابطه با پاسخگویی به این شبهات گفته است برادرهای وهابی خواب اند .ای برادران وهابی فکر میزها و صندلی هایتان باشید به فکر قصرهایتان باشید. این اضطراب به این دلیل است که در بین شیعه و دوستداران اهل بیت موجی جدی ایجاد شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در زمان پیامبر (ص) هند جگر خوار سینه حضرت حمزه سیدالشهدا را شکافت و امروز دیدیم که یک وهابی در سوریه سینه سرباز را می شکافد و همان کار را تکرار می کند ما جز این ویترین نمی توانیم ویترین دیگری از وهابی ها سراغ داشته باشیم آن ها اعتقاد دارند که مادر امت اسلامی باید هند جگر خوار باشد.


دریافت
حجم: 3.49 مگابایت

 

۲ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها