امان از بی تدبیری....

امان از بی تدبیری....

نماینده مردم تهران با بیان اینکه تعجب می‌کنیم چرا دولتمردان ما در مقابل یاوه‌گویی‌های معاون وزیر خارجه آمریکا، "وندی شرمن" پاسخی درخور و در شان ملت ایران نمی‌دهند، گفت: با کمال تعجب روز گذشته رئیس‌جمهور، منتقدین توافقنامه ژنو را بی‌سواد و حتی با یک اهانت و بی‌احترامی به این متهم کرد که آن‌ها از بخش‌های خاصی تغذیه می‌شوند.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور در جمع روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی که در "منتقدان توافقنامه ژنو را یک عده بی‌سواد خواند"، گفت: با کمال تعجب روز گذشته رئیس جمهور در جمع اساتید دانشگاه‌ها، منتقدین به توافقنامه ژنو را بی‌سواد و حتی با یک اهانت و بی‌احترامی به این متهم کرد که آن‌ها از بخش‌های خاصی تغذیه می‌شوند.    
وی با توهین‌آمیز خواندن اظهارات رئیس‌جمهور ادامه داد: دکتر روحانی با این اظهارات آب پاکی را بر روی دیدگاه‌ها و مواضع گذشته خود ریخت، چرا که به هرحال یکی از تزهایی که وی در داخل و خارج از کشور خیلی روی آن مانور می‌داد، بحث نقد و انتقاد بود و همواره بر این اعتقاد بود که باید منقد و منتقد را قدر دانست و تشویق کرد. 
 
نماینده مردم تهران با بیان اینکه یک مسلمان مومن، با بصیرت و آگاه باید در مورد مسائلی که در جامعه می‌گذرد نقطه نظر داشته باشد، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه جامعه دارای یک نظام مترقی و مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است، بحث انتقاد یکی از مواردی بوده که بار‌ها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشته و ایشان همواره خطاب به دانشجویان، دانشگاهیان و آحاد مردم، نقد را اساس پیشرفت خوانده‌اند.   
   
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه اظهار داشت: درخواست ما از رئیس جمهور همانگونه که در ابتدای تصدی وی بر ریاست جمهوری از او خواستیم این است که یک واژگان و فرهنگ‌نامه جدید در بحث مفهوم اعتدال، سواد، نقد و... تالیف و منتشر کند، شاید رئیس جمهور از این مفاهیم برداشت دیگری دارد که خوب است برای ما و جامعه نیز روشن شود.   
 
وی با اشاره به اینکه در فضای کشور کسانی توافقنامه ژنو را مورد انتقاد قرار داده‌اند که بخش قابل توجهی از آن‌ها از نمایندگان مجلس و وکلای ملت‌‌اند، ادامه داد: دولتمردان کشورمان تا یک مقطعی مواضع دولتمردان آمریکایی را جهت مصرف داخلی خودشان می‌دانستند و عنوان می‌کردند این مواضع هیچ ارتباطی به ما ندارد، اما وقتی مردم به عینه دیدند که برخی سایت‌های هسته‌ای ما تعلیق و یا تعطیل شد، سوال می‌کنند و  نمایندگان و نخبگان جامعه نیز خود را مسئول می‌دانند که پاسخگوی آنها باشند. 
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مخاطبان دکتر روحانی در سخنرانی روز گذشته وی که اساتید دانشگاه‌ها بودند مظلوم واقع شده‌اند، گفت: دکتر روحانی از اساتید دانشگاه که اساسا دولت و یا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آن‌ها را در جریان جزئیات توافقنامه ژنو قرار نداده‌اند، چگونه می‌خواهد که از این توافقنامه حمایت کنند. این یک خواست غیر‌منطقی است.   
 
وی با طرح این سوال که واقعا چقدر اطلاعات در اختیار مجلس و یا اساتید دانشگاه گذاشته شده که دولت از آن‌ها درخواست حمایت دارند، تصریح کرد: خواست ما این است که وزیر امور خارجه یا تیم هسته‌ای ابتدا اصل مباحث مورد توافق در توافقنامه ژنو را برای دانشگاهیان توضیح دهند و سپس از آن‌ها بخواهند که  حمایت خود را از این توافقنامه اعلام کنند.
 
آلیا با بیان اینکه کار‌شناسان دلسوز با انجام کار کار‌شناسی و با دسترسی به متون انگلیسی محورهای مهم توافقنامه ژنو رامورد انتقاد قرار داده‌اند، اظهار داشت: به نظر می‌آید دکتر روحانی این روز‌ها مقداری عصبانی است، اما ضمن آنکه ما وی را به‌ آرامش دعوت می‌کنیم، می‌خواهیم اگر قصور و تقصیر اشتباهاتی در بحث توزیع سبد کالایی پیش آمده و دولت را کلافه کرده، نباید جبران آن کلافگی را با متهم کردن منتقدین مدنظر داشته باشند.   
 
نماینده مردم تهران با بیان اینکه موضوع توافقنامه ژنو همچنان از موضوعات بسیار مهم مردم ماست، گفت: با توجه به اینکه موضوع توافقنامه ژنو با عزت مردم ما عجین شده، حق مسلم مردم ماست که نسبت به آن انتقاداتی هم داشته باشند.   
 
وی با بیان اینکه تعجب می‌کنیم که چرا دولتمردان ما در مقابل یاوه‌گویی‌های معاون وزیر خارجه آمریکا، "وندی شرمن" پاسخی درخور و در شان ملت ایران نمی‌دهند، که مدام ملت ایران را تهدید می‌کنند، گفت: اینجای سوال است که چرا دولتمردان، پاسخ دشمنان انقلاب را نمی‌دهند که به دلیل بی‌تدبیری در  توزیع سبد کالا، دارند وضعیت جامعه ما را به عنوان یک جامعه فقیر مطرح می‌کنند.   
 
آلیا با بیان اینکه لازم است دولت صادقانه اعتراف کند که به دلیل بی‌تدبیری، توزیع سبد کالا ناموفق بوده است، اظهار داشت: بخش اعظم منتقدان به توافق ژنو از  جمله کارشناسان و نمایندگان از دلسوزان نظام هستند و اصل و اقتدار نظام و عزت مردم برایشان مطرح است.

لازم به ذکر است؛ " دکتر روحانی" روز گذشته در جمع  روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، منتقدان توافقنامه ژنو را یک عده بی‌سواد خواند و گفت: چرا یک عده کم‌سواد که از بخش‌های خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند اما بزرگان، دانشگاهیان و اساتید ما سکوت می‌کنند.

۲ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها