نزول باران...

نزول باران...

          گرفته مُلک حق،ز مقدمش رونق

                                        به گوش جان آید،ندای جاء الحق

میلاد خاتم الاوصیاء عجّل الله تعالی فرجه الشریف،بقیة الله الاعظم حضرت حجّت ابن الحسن امام مهدی علیه السلام  را خدمت تمامی شیفتگان حضرتش تبریک عرض نموده و روز سربازان گمنام امام زمان(عج) را گرامی میداریم...
emam-zaman2
از انکار امام زمان تا وجود منجی در تورات و انجیل
از آنجاییکه امروزه با پدیده شوم افراطی گری و تفکّر ضد انسانی وهابیت و دیگر شاخه های ضد دینی تکفیری روبرو هستیم لذا بر آن شدیم تا بحث کوتاهی درباره این پدیده شوم و مهدویت داشته باشیم.از جمله مقوله های اعتقادی و مذهبی که توسط دشمنان دین و مسلمان نماهای وهابی به انحاء مختلف مورد هجمه و شبهه افکنی قرار می گیرد، مبحث امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

در شبکه های وهابی که با هزینه های آل سعود و دیگر دشمنان دین گردانده می شود، زیر سوال بردن اصل وجودی مهدویت در اولویت قرار دارد امری که در نزد اهل سنت ثابت شده است.


اما از آنجا که وهابیون هیچگونه ارتباطی با اهل سنت نداشته و ندارند و در مسیر خدمت به مطامع دشمنان اسلام گام برمی دارند  در برنامه های خود به اصل ظلم ستیز مهدویت حمله می کنند و به خیال خام خود می توانند با پخش کلیپ، جعل حدیث و از همه مهم تر بیان نکردن احادیث صحیحی که در کتب روایی اهل سنت آمده است، مومنین را از انتظار فرج دل سرد نمایند.


شبکه وهابی وصال حق از جمله این شبکه ها است که در کلیپی آورده است:

« بیننده گرامی! چند نکته را باید بدانید:

1ـ شخصی به نام "محمد بن الحسن العسکری" وجود نداشته و ندارد و نخواهد داشت.

2ـ وجود این شخص که در نزد شیعه مرد سرنوشت ساز تمام بشریت است نه از کتاب و نه از سنت ثابت نمی شود و در عین حال با عقل سلیم نیز در تضاد است.

3ـ روایات مربوط به مهدی و نواب او دارای آثار جعل و خرافات فراوانی هستند و رد پای غلات در آنها به خوبی نمایان است. ولی چه باید کرد عوام ساده این مسائل را نمی فهمند و تنها مطیع گوش بسته آخوندها شده اند.»

در جواب این شبهه افکنی ها روایاتی از اهل سنت می آوریم تا به بیگانه بودن مسلمان نماهای وهابی با اهل سنت بیشتر پی ببریم.

 

امام زمان (عج) در منابع اهل سنت

در کتب صحاح اهل تسنّن ابوابی به نام مهدی ـ علیه السّلام ـ منعقد و احادیثی از پیغمبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ نقل شده است از باب نمونه:

1. از پیغمبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ روایت شده که فرمود: «دنیا سپری نخواهد شد تا این‌که مردی از اهل بیت من که نامش نام من است، بر عرب حکومت کند.» [صحیح ترمذی، ج 9، ب ما جاء فی المهدی، ص 74، شیخ سلیمان، ینابیع الموده، طبع سال 1380، ج 2، ص 180، شافعی، محمد بن یوسف، البیان فی اخبار صاحب الزمان، طبع نجف، ص 57.]

ترمذی بعد از نقل این حدیث می‌گوید: این حدیث صحیح است و نیز می‌گوید: «در مورد مهدی ـ عجل الله تعالی فرجه الشّریف ـ علی ابو سعید، ام سلمه و ابوهریره روایت از پیامبر اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ نقل نموده‌اند.

بسیاری از علمای اهل سنت، احادیث مهدی(عج) را متواتر دانسته، یا تواتر آنها را از دیگران نقل کرده‌اند و بدان اعتراضی ننموده‌اند، مانند ابن حجر هیتمی در «الصواعق المحرقه» و «شبلنجی» در «نور الابصار» «ابن صباغ» در «الفصول المهمه» محمد الصبان در «اسعاف الراغبین» گنجی شافعی در «البیان» شیخ منصور علی در «غایة المأمول» سویدی در «سبائک الذهب» و جمعی دیگر، بدیهی است که تواتر ضعف سندی را که در بعضی از روایات موجود است جبران می‌کند.

سید احمد شیخ الاسلام و مفتی شافعی می‌نویسد: «احادیثی که در مورد مهدی وارد شده، کثیر و متواتر است. در بین آنها هم حدیث صحیح وجود دارد و هم ضعیف، اما چون احادیث کثیرند و روات و نویسندگان آنها نیز زیادند، بعض آن احادیث بعضی دیگر را تقویت می‌کند و بر روی هم مفید یقین می‌باشند.[ فتوحات الاسلامیه، ط مکه، ط اولی، ج 2، ص 205]


 

امام زمان در ادیان دیگر
اعتقاد به منجی در تمام ادیان الهی وجود داشته و دارد.

از جمله ادیان الهی که به وجود منجی برای بشریت خبر داده و در کتاب خود متذکر این مسئله شده است دین یهودیت است:« به عنوان نمونه در تورات ، اشعیاى نبى ، فصل 11 آمده است:

« . . . مسکینان را به عدالت داورى خواهد کرد و به جهت مظلومان زمین به راستى حکم خواهد کرد . . . گرگ با برّه سکونت خواهد کرد و پلنگ با بزغاله خواهد خوابید و گوساله و شیر پروارى با هم ، و

طفل کوچک آنها را خواهد راند . . . در تمامى کوه مقدّس من ضرر و فسادى نخواهند کرد . زیرا که جهان از معرفت خداوند پر خواهد شد . »

 

درعهد عتیق ، کتاب مزامیر ، مزمور37 ، چنین آمده است:
« . . . زیرا که شریران منقطع خواهند شد و امّا منتظران خداوند وارث زمین خواهند شد . هان! بعد از اندک زمانى شریر نخواهد بود . در مکانش تأمّل خواهى کرد و نخواهد بود ، و امّا حلیمان وارث زمین خواهند شد . . . و میراث آنها خواهد بود تا أبدالآباد. »

 

در انجیل لوقا ، فصل12  آمده است:
«کمرهاى خود را بسته ، چراغهاى خود را افروخته بدارید ، و شما مانند کسانى باشید که انتظار آقاى خود را مى‏کشند که چه وقت از عروسى مراجعت کند ، تا هر وقت آید و در را بکوبد بى درنگ براى

او باز کنند . خوشابه حال آن غلامان که آقاى ایشان چون آید ایشان را بیدار یابد . پس شما نیز مستعدّ باشید ، زیرا در ساعتى که گمان نمى‏برید پسر انسان مى‏آید» .

 

بر خوانندگان محترم مخفى نیست که معناى عبارت انجیل لوقا همان انتظار فرج است که از نظر شیعه منتظر واقعى ظهور امام زمان ( ع ) مانند کسى است که منتظر آمدن مهمان عزیزى است که قبلاً خانه راتمیز کرده و غذا را آماده می کند . او نیز خانه دل را از آلایشهاى مادّى تمیز کرده و از گناهان ‏پروا می کند . معروف را دوست دارد و بدان امر می کند و از منکر بیزار است (نه بی تفاوت) و از آن نهى می نماید و چون منتظر نابودى ظلم است به اندازه توانش با آن می ‏ستیزد . یاور حقّ و عدل و دشمن باطل و جور است . این است معناى انتظار فرج که در روایات اهل بیت ( ع ) آن را افضل عبادات شمرده‏ اند.

از طرفی اسلام بعنوان دین حق که با مبعوث شدن پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم ناسخ دیگر ادیان الهی است ـ این مورد قبول تمام فرق اسلامی بوده و قابل انکار هم نمی باشد ـ حال چگونه منجی در دینی غیر از دین حق(یهودیت، مسیحیت) می تواند باشد؟ مگر نباید یک مصلح  و یک منجی می بایست خود برآمده از دین حق باشد؟پس مهدی موعود (عج) می بایست از دین اسلام باشد و این امری بدیهی است.


از سوی دیگر در احادیث اهل سنت وارد است که مهدی موعود (عج) از فرزندان رسول الله صل الله علیه و آله وسلم می باشد.
ابو سعید از رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ روایت نموده که فرمودند: «زمین از ظلم و بیدادگری پر می‌شود، پس مردی از اهل بیت من ظاهر شده، هفت سال یا نه سال حکومت می‌نماید و زمین را از عدل و داد پر می‌کند.»[ مسند احمد، ج 3، ص 28، در باب مسندات ابی سعید الخدری احادیثی راجع به مهدی ذکر شده، ینابیع الموده، ج 2، ص 227.]

 

امام زمان در قرآن
این شبکه در این کلیپ مدعی عدم اثبات امام زمان عج از قرآن شد در حالی که خداوند متعالی در سوره مبارکه انبیاء آیه 105 مى‏ فرماید:« وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِى الزَّبورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أنَّ الارضَ یَرِثُها عِبادِىَ الصَّالِحُونَ .« ما در زبور (داود ( ع ) ) نوشتیم که سرانجام ، وارث زمین بندگان شایسته من خواهند شد.»

 

حال یکبار دیگر متن زبور را که در این نوشتار آوردیم بخوانید و با این آیه مقایسه کنید و ببینید که چگونه خداوند این قسمت از زبور را محفوظ نگه داشت تا آیندگان بدانند که حکومت زمین سرانجام به دست انسانهاى شایسته خواهد افتاد و سرنوشت افراد شرور و ظالم جز نابودى نیست.

 

از آنجا که این آیه قرآن وعده تحقق نیافته الهی تاکنون است و در زبور حضرت داود سلام الله علیه آمده بدون ترید خداوند آن را روزی محقق خواهد کرد و آن روزی نیست جز زمان ظهور امام زمان (عج)، و اگر وهابیون به غیر از این معتقد باشند در واقع منکر وعده الهی خواهند بود و به نوعی کلام خداوند متعال را ــ نعوذ بالله ـ دروغ می پندارند.

 

با این تفاصیل باز هم می شود وهابیون را که مدعی انتساب به اهل سنت هستند، به برادران اهل سنت نسبت داد؟ آیا وجود چنین فرقه گمراهی فقط و فقط برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و خدمت به دشمنان دین بوجود نیامده است؟117

۵ ۰ ۴ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۴)

بهنام عبدالهی

۲۲ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۰۰
سلام این یک دعوتنامه تبلیغاتی نیست، لطفا تا آخر سخنم را گوشی دهید.
من عارف متولد سال 80 هستم و استعداد اندکی در زمینه نوشتن داستان های کوتاه دارم.
شنیده ام نقد و انتقاد روشن کننده ی راه است. به همین جهت و در همین راستا از شما مدیر گرامی این سایت درخواست می کنم که به وبلاگ من(عارفانه) تشریف بفرمایید و مطالعه کنید و نظرتتون رو حتما حتما حتما بیان کنید.

پاسخ:

۲۲ خرداد ۹۳، ۱۶:۲۹
سلام...ممنون از بازدیدت..
انشاالله خدمت میرسیم.

دبستانی دیروز

۲۳ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۵۴
سالهاست 
در دلم بهاری
در انتظار شکفتن است!
.
.
.
اللهم عجل لولیک الفرج [گل]

خادم الحسین

۲۴ خرداد ۹۳ ، ۰۸:۵۲
سلام.
با مطلبی در مورد غرور ایرانی به روزیم

منتظر شما و نظرات زیباتون

یا علی مدد
التماس دعای فرج و شهادت

پاسخ:

۲۴ خرداد ۹۳، ۱۴:۴۱
سلام انشاالله خدمت میرسیم

گلبرگ دانلود

۲۵ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۱۳
سلام بر شما ، به مناسب نیمه شعبان قالب زیبای مهدی رو طراحی کردیم .منتظر حظور گرمتون هستیم.

پاسخ:

۲۵ خرداد ۹۳، ۱۱:۴۹
سلام ...ممنون از حضورتون
انشاالله خدمت میرسیم..

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها