رژیم صهیونیستی و گروه داعش

رژیم صهیونیستی و گروه داعش

بسیاری از تحلیل گران سیاسی از ابتدای بحران سازی غرب در سوریه بر این باور بودند که گروه‌های تروریستی تکفیری که توسط دلارهای عربی و سلاح‌های غربی، رشد می‌کنند و فربه می‌شوند در آینده‌ای نه‌چندان دور همان خطری را برای منطقه ایجاد خواهند کرد که القاعده در روزگار نه‌چندان دور ایجاد کرده بود.

به‌عبارت‌دیگر این گروه‌ها اگرچه که در ابتدا به‌قصد نابودی دولت قانونی سوریه ایجاد شدند اما ناکامی آن‌ها در تحقق کودتا و اشغال در سوریه از یک‌سو و تحولات منطقه از سوی دیگر موجب شد تا مأموریت خود را تغییر دهند و به‌سوی سایر مناطق گسیل شوند.

گروه تروریستی- تکفیری «داعش» ازجمله این گروه‌ها بود که پس از ناکامی در محور سوریه به سمت مرزهای عراق و سوریه پیش رفت و با ایجاد بحران در این مناطق اهداف ایالات‌متحده را در این منطقه پیگیری می‌کند.

موفقیت داعش در مأموریت خود آن‌چنان بوده است که «رایان کراکر»(سفیر سابق امریکا در عراق) با تمجید از داعش می‌گوید: «داعش با برداشتن مرزهای عراق و سوریه خدمت بزرگی به واشنگتن کرده است.!»

حال باید دید که داعش بر اساس کدام نقشه راه عمل کرده است که رایان کراکر به چنین تمجیدی واداشت.

* کار ویژه‌های داعش در مرزهای عراق و سوریه

داعش که با شعار احیای خلافت اسلامی کار خود را آغاز نموده است از ابتدای شروع به کار مأموریت خود در عراق دو هدف اصلی را دنبال کرده است؛ 1- بر هم زدن نظم داخلی عراق 2- انسداد راه ارتباطی محور مقاومت با سوریه.

به‌واقع این دو هدف به‌صورت مکمل یکدیگر تعریف می‌شوند که هدف دوم به‌مراتب مهم‌تر از هدف اول است؛ بر هم زدن نظم داخلی عراق و تضعیف حکومت مرکزی راه را برای بحران سازی در عراق هموار می‌سازد و این موضوع در نخستین روزهای حضور داعش در عراق قابل‌مشاهده بود که اقلیم کردستان با سوءاستفاده از آتش‌افروزی‌های داعش تا ادعای استقلال نیز پیش رفت و وزرای کرد نیز از کابینه عراق خارج شدند.

نقشه پیشروی‌های زمینی داعش نیز از تحقق هدف دوم پرده برمی‌دارد؛ استان‌هایی که در اولویت تسخیر داعش قرارگرفته‌اند جملگی در همسایگی مرز سوریه و عراق قرار دارند که بدین ترتیب یکی از بهترین و مهم‌ترین محورهای تجهیز سوریه توسط محور مقاومت دچار انسداد می‌شود.

مناطقی چون موصل، نینوا، الانبار، صلاح‌الدین و نینوا ازجمله مناطق درگیر بحران داعش هستند که راه را برای کمک رسانی به سوریه دشوار ساخته‌اند.

جالب اینجاست که خلافت اسلامی! البغدای تاکنون هیچ درگیری با مهم‌ترین دشمنان اسلام در عراق یعنی آمریکا و گروهک منافقین نداشته است که این موضوع نیت داعش را به‌خوبی اثبات می‌کند.

* داعش و خدمت به رژیم صهیونیستی

رابطه میان رژیم صهیونیستی و گروه داعش، رابطه ای دوسویه و متقابل است که از بدو تأسیس داعش قابل‌پیگیری و ردیابی است.

این روزها مهم‌ترین خدمت داعش به رژیم صهیونیستی ایجاد آتش تهیه مناسب برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات غزه به سمت مرزهای عراق و سوریه است که می‌تواند تا حد زیادی از بار روانی رسانه‌ای علیه اسرائیل (به‌خصوص در سطح جهانی) بکاهد.

البته همان‌طور که در ابتدا بدان اشاره‌شده این رابطه یک‌طرفه نبوده و اسرائیل نیز از تأسیس تا تجهیز داعش به همکاری با او مبادرت ورزیده است.

نقش رژیم صهیونیستی در شکل‌گیری داعش ابتدا در اسناد اسنودن دیده شد که بر اساس گزارش پایگاه خبری «نون»، "ادوارد اسنودن" در جدیدترین افشاگری خود اعلام کرد اطلاعات آمریکا با همکاری اطلاعات انگلی و اطلاعات اسرائیل، داعش را به وجود آورده‌اند.

اسنودن در ادامه اظهارات خود فاش کرد که مدارکی وجود دارد که ثابت می‌کند آمریکا با همکاری اسرائیل و انگلیس در عملیاتی به دنبال تأسیس یک گروه تروریستی بوده‌اند که افراط‌گرایان را از سراسر جهان در یک مکان جمع کند و این عملیات " لانه زنبور" نام داشته است.

در پایان افشاگری‌های اسنودن آمده است که ابوبکر بغدادی رهبر داعش یک دوره فشرده آموزش‌های نظامی به دست عناصر موساد و نیز دوره‌هایی در فن خطبه خوانی و الهیات گذرانده است.

اظهارات اسنودن دراین‌باره زمان قابل‌باورتر می‌شود که همین سخن از سوی مؤسسین سایر سازمان‌های تروریستی نیز بیان می‌شود  شیخ نبیل نعیم (مؤسس سازمان الجهاد مصر و یکی از همراهان بن لادن و الظواهری) در مصاحبه با المیادین در تأیید اسناد اسنودن می‌گوید:

«داعش در سال 2006 به وجود آمد و ابوبکر البغدادی مزدور آمریکاست. او از ایمن الظواهری خواسته است که با او بیعت کند. البغدادی خود را صاحب حق می‌داند و می‌گوید که در پی آزادسازی عراق و سوریه است. ایمن نپذیرفت و جنگ میان آن‌ها درگرفت. البغدادی در زندان بود که آمریکا او را آزاد کرد و 20 تا 30 میلیون دلار برای جمع‌آوری نیرو هزینه کرد. اولین پایگاه‌های آموزشی داعش در اردن بود که این پایگاه‌ها متعلق به آمریکا بودند. سلاح‌ها و تجهیزات در اختیار داعش هم آمریکایی هستند. زخمی‌های داعش برای معالجه به اسراییل برده می‌شوند. بر اساس اطلاعات ما 1500 نفر از نیروهای داعش و النصره در بیمارستان‌های تل‌آویو تحت مداوا هستند.»

البته این رابطه حسنه تاکنون ادامه داشته است و تا به امروز نه داعش اسرائیل و نسل‌کشی‌های آن را محکوم ساخته است و نه رژیم صهیونیستی از جانب داعش احساس خطر می‌کند تا این گروه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

۱ ۰ ۲ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۲)

سلام

پیشنهاد می کنم مطلب ذیل را نیز ملاحظه فرمایید :

تکفیریها و داعش، نسخه جدید اسلام آمریکایی/رژیم صهیونیستی ریشه تمام فتنه‌ها

http://aakbari.blog.ir/post/a24


معبرسایبری ساوه

۱۹ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۳۶
با سلام و عرض خسته نباشید به همسنگر عزیز
وبلاگ معبرسایبری ساوه خواهان تبادل لوگو و لینک با شما میباشداگر شما هم موافق هستید به ما اطلاع دهیدمنتظرتون هستیم
[گل]
http://syaberi-saveh.lxb.ir
در ضمن در بخش ضد شیطان پرستی هم نویسنده میپذیریم اگر مایل هستید به ما اطلاع دهید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها