گروه تروریستی داعش

گروه تروریستی داعش

سران ارشد داعش چه کسانی هستند؟

درآمد روزانه داعش؟

سلاح های داعش ساخت چه کشورهایی است؟

سران ارشد داعش چه کسانی هستند؟

*ابوبکر البغدادی

ابوبکر البغدادی سرکرده گروه داعش در سال ۱۹۷۱ در یک خانواده عراقی متولد شد و پایگاههای خبری وابسته به عناصر تروریست و تندرو با ذکر زندگینامه البغدادی نوشته اند که او در دانشگاه اسلامی بغداد درس خوانده است.
رسانه های آمریکایی گزارش داده اند البغدادی پیش از اینکه در سال ۲۰۱۰ میلادی به عنوان سرکرده داعش درعراق تعیین شود، چندین سال در پایگاه بوکا به عنوان یکی از زندانهای آمریکا در جنوب عراق، در حبس بود.

در ژوئن سال جاری، گروه رو به رشد داعش، البغدادی را به عنوان "خلیفه" معرفی کرد و از همه خواست تا به وی اعلام وفاداری کنند.

باوجود اینکه تصاویر اندکی از البغدادی وجود دارد اما یک نوار ویدئوی در ژوئن گذشته از او پخش شد که البغدادی را با لباسهای سیاه و عمامه ای بر سر در یکی از مساجد شهر موصل عراق در حال سخنرانی نشان می داد.
البغدادی ثابت کرده است که در نابود کردن دشمنانش بسیار سنگدل است و هیچ تردیدی برای کودتا علیه هم پیمانان گذشته خود ندارد.

وی پیشتر علیه گروه تروریستی جبهه النصرهِ جدا شده از گروه القاعده در سوریه، جنگ به راه انداخت.

گروه داعش یک کتابچه جدید به دستاوردهای نظامی البغدادی اشاره کرده و به ادعا و زعم خود اصل و نسب وی را به پیامبر اکرم نسبت می دهد.

اسم واقعی ابوبکر البغدادی همان ابراهیم عواد ابراهیم علی البدری السامرائی است و آمریکا اعلام کرده است که ده میلیون دلار برای افرادی که اطلاعاتی درباره مکان البغدادی داده یا وی را بازداشت کنند، تعیین کرده است.

* ابومحمد العدنانی

ابومحمد العدنانی سخنگوی رسمی داعش، در سال ۱۹۷۷ در شهر ادلب سوریه متولد شد. او پیام های مهم گروه داعش از جمله بیان خلافت را که به پنج زبان منتشر شد، به طور عمومی اعلام کرد.

آمریکا امسال العدنانی را تروریست بین المللی توصیف کرد و گفت که او از اولین جنگجویان خارجی است و پیش از اینکه به عنوان سخنگوی این گروه تندرو معرفی شود، با نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا درعراق که از سال ۲۰۰۳ میلادی فعالیت داشت، مخالف بود.

پایگاههای خبری وابسته به عناصر تندرو با ذکر زندگینامه العدنانی نوشته اند که نام واقعی او، طه صبحی فلاحه است که بسیار اهل مطالعه بوده است.

*ابومسلم الترکمانی

ابومسلم الترکمانی سرکرده بزرگ گروه داعش در عراق است.الترکمانی سرلشکر پیشین دوره صدام بود. تصور می شود که او مسئولیت استانهای عراق را که داعش بر آن  چیره شد، برعهده دارد و هنگام  خدمت در ارتش عراق در دوره ریاست جمهوری صدام در اطلاعات نظامی و گارد ریاست جهموری خدمت می کرد.

نام واقعی الترکمانی، احمد عبدالله الحیالی است در پایگاه بوکا در عراق حبس بود.

بعثی های دوره  صدام برای جنگ با دولت بغداد به داعش پیوسته اند.

* ابوبکر الشیشانی

ابوعمر الشیشانی از سرکردگان بزرگ داعش است. او درسال ۱۹۸۶ در گرجستان متولد شد و گفته شده وی فرمانده نظامی داعش در سوریه است و مسئولیت عملیات حمله به مناطق گسترده ای از خاک سوریه را که تا مرزهای عراق امتداد دارد، برعهده دارد.

نام واقعی الشیشانی، تارخان باترهیفیلی است. وی به جنگجویانی که سال ۲۰۱۲ با ارتش عراق می جنگیدند، پیوست و برای البغدادی سوگند وفاداری یاد کرد.

افراد مسلح و نیروهای کرد معتقدند الترکمانی مدیریت نیروی اصلی هجومی گروه داعش را بر عهده دارد و اخیرا نیز برای تسلط بر منطقه کردنشین نزدیک مرزهای ترکیه فرمانده یک عملیات هجومی بوده است.

الشیشانی در میدان نبرد حضور مداومی دارد و عکسی از الشیشانی منتشر شده که وی را در حال تحویل خودروهای نظامی نشان می دهد که در عراق مصادره و به سوریه منتقل شده است.

.

.

درآمد روزانه داعش

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌.ان‌.ان گفت: گروه داعش با فروش نفت روزانه دو میلیون دلار درآمد دارد و طبق اطلاعات دستگاه اطلاعات اسرائیل تعداد اعضای این گروه ده‌ها هزار نفر برآورد شده است و این رقم هر روز در حال افزایش است.نتانیاهو علت این افزایش تعداد اعضای داعش را درآمد دو میلیون دلاری این گروه تروریستی و افزایش مناطق تحت نفوذشان دانست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: قدرت داعش به خاطر استفاده از حربه تروریسم و ایجاد ترس و وحشت است نه تعداد زیادشان چراکه در تاریخ هم گروه‌های کوچک بسیاری توانسته‌اند قاره‌ آسیا را با بریدن سرها و ایجاد ترس در قلب میلیون‌ها نفر به اشغال درآوردند. قدرت داعش ناشی از ایدئولوژی هراس‌افکنی و آمادگی برای کشتن هر کسی است.

گروهک تروریستی داعش در سطح گسترده اقدام به فروش زنان و کودکان ربوده‌شده می‌کند و بدین ترتیب تجارت انسان یکی از مهمترین منابع درآمد این گروهک به شمار می‌آید.

فروش زنان و کودکان علاوه بر این که یکی از مهمترین منبع درآمد داعش است، عاملی برای اغوا و جذب عناصر جدید از نقاط مختلف جهان به این گروهک به شمار می آید؛ زیرا به محض ورود عناصر جدید، زنان به عنوان برده و اسیر در اختیار آنها قرار می گیرند.

از هفته ها پیش سخن از عملیات ربایش گسترده زنان از طائفه ایزدی در شمال عراق و نیز مسیحیان به میان می آید؛ روزنامه انگلیسی "تایمز" برای نخستین بار از بازار فروش انسان پرده برداشت که گروهک داعش در منطقه "القدس" در موصل عراق برپا کرده است؛ در آنجا زنان و کودکان در مقابل مبالغی فروخته می شوند که این امر یکی از منابع درآمد عناصر داعش به شمار می آید.

به گفته این روزنامه، بازار تجارت انسان نه فقط در موصل بلکه در شهر رقه نیز برپاست و در هر دو بازار زنان و کودکان از طایفه ایزدی و مسیحی به فروش می روند؛ اما حقیقت تکان دهنده ای که روزنامه تایمز برملا می کند، این است که قیمت هر کودک فقط ۱۰ دلار است!

از طریق همین کودکان و زنان است که گروهک داعش بسیاری از جوانان در نقاط مختلف جهان را به سمت خود جذب می کند؛ زیرا به محض ورود این جوانان، زنان و کودکان در مقابل مبالغ مالی ناچیزی به آنها اهدا می شوند که این امر یکی از راه های دیگر حمایت و کمک به این گروهک به شمار می آید

 .

.

.

سلاح های داعش ساخت چه کشورهایی است؟

سلاح هایی ساخت ایران نیز در میان مهمات مورد استفاده داعش دیده می شود که از انبارهای مهمات ارتش عراق به غنیمت رفته است.

نتایج یک گزارش جدید نشان می دهد گروه تروریستی داعش مجهز به سلاح هایی است که ساخت ۲۱ کشور مختلف از جمله ایالات متحده آمریکا است.

  نتایج یک تحقیق مشترک بین  سازمان اروپایی " تحقیقات تسلیحات جنگ " و کردها نشان می دهد بیش از ۲۰ درصد از پوکه های باقی مانده از  گلوله های مختلف استفاده شده از سوی داعش در حمله به شهرهای مختلف در عراق و سوریه ساخت ایالات متحده آمریکا است.

آمریکا این سلاح ها را در زمان تجهیز نیروهای نظامی عراق به ارتش این کشور داده است که در عملیات های مختلف گروه تروریستی داعش به غنیمت آنها درآمده است.

همچنین تحقیقات این گروه نشان می دهد مهمات ساخت چین و روسیه نیز بخش قابل توجهی از سلاح های مورد استفاده داعش را تشکیل می دهد. سلاح هایی ساخت ایران نیز در میان مهمات مورد استفاده داعش دیده می شود که از انبارهای مهمات ارتش عراق به غنیمت رفته است.

نتایج این تحقیقات که با تحقیق از ۱۷۰۰ پوکه گلوله ها ، خمپاره ها و موشک های مورد استفاده داعش در مناطق جنگی در عراق و سوریه به دست آمده است، نشان می دهد سلاح های داعش ترکیبی از سلاح های قدیمی متعلق به سال ۱۹۴۵ تا سلاح های روسی و چینی تولید دهه ۱۹۷۰  تا ۱۹۸۰ تا انواع سلاح های مدرن  آمریکایی ساخت دهه نخست قرن بیست و یک است.

گلوله هایی ساخت کارخانه ای در ایالت میسوری آمریکا در فاصله سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ که در شمال عراق از گروه داعش کشف شده است

این گزارش می افزاید گروه داعش بخش بزرگی از سلاح های خود را از نیروهای ارتش عراق غنیمت گرفته است. در جریان سقوط شهر موصل در ۱۱ ژوئن سال جاری میلادی گروه داعش توانست بسیاری از مهمات و انبارهای اسلحه ارتش عراق را به غنیمت بگیرد.

همچنین بر اساس این گزارش بخش بزرگی از مهمات مورد استفاده داعش از مهمات گروه های مسلح مخالف حکومت سوریه است که در سه و نیم سال گذشته از سوی بسیاری از کشورهای عربی، ترکیه، اروپا و آمریکا مورد حمایت تسلیحاتی و مالی بوده اند.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد بسیاری از این سلاح ها، سال ها بین گروه های مختلف شبه نظامی مورد حمایت کشورهای خارجی در عراق و سوریه دست به دست شده است تا در نهایت به دست داعش افتاده است.

همچنین عملکرد ضعیف ارتش عراق در جریان سقوط شهر موصل و فرار بسیاری از نیروهای ارتشی این کشور از دست داعش و بر جای گذاشتن مهمات شان ، باعث شد گروه داعش بتواند به  ذخیره ای کافی از اسلحه  برای پیشروی های بعدی خود در مناطق مختلف عراق دست یابد.

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها